Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Embla twopointoh: Ja då snittas vi nästan samtidigt
Har du också fått snitt en vecka innan bf? Jag fick precis 7 dgr innan, har bf 20/10. Lite nervös för att hon vill ut tidigare då första barnet kom 10 dagar innan bf. Hade dock snitt en vecka innan bf med tvåan också och det gick ju bra den gången ![]()
Mitt tålamod är som vanligt. Jag har ganska nära till irritation även i vanliga fall och kan snäsa till (något jag jobbat på och förbättrat genom åren, men det är inte helt borta), men det går i regel över lika fort som det kommer. Jag blir sällan arg, "bara" irriterad. Samtidigt som jag är väldigt lugn, har ett stort tålamod och sällan låter mig provoceras. Det kan verka vara en omöjlig kombination, men den mänskliga naturen är inte logisk...
Varje dag man går över känns ju lika lång som en hel månad. Fy va trött jag är på detta nu. Och då är jag fortfarande bara i vecka 41... BM har dock börjat göra hinnsvepning nu. Någon som har erfarenhet av det?
Åtta dagar över tiden nu... Huset är städat (dagligen typ), frysen överfull, jag sjukt uttråkad och blir bara tröttare och grinigare för varje dag. Känner mer och mer att jag vare sig vill föda eller få barn. Vill bara dra nåt gammalt över mig :-P känns som det aldrig kommer komma någon bebis!!! jag har varit så sjukt peppad känner nu att jag skiter i allt. Trodde aldrig jag skulle behöva gå till vecka 42...
Ska träffa barnmorskan idag så får se om hon kan hinnsvepa iaf
Åtta dagar över tiden nu... Huset är städat (dagligen typ), frysen överfull, jag sjukt uttråkad och blir bara tröttare och grinigare för varje dag. Känner mer och mer att jag vare sig vill föda eller få barn. Vill bara dra nåt gammalt över mig :-P känns som det aldrig kommer komma någon bebis!!! jag har varit så sjukt peppad känner nu att jag skiter i allt. Trodde aldrig jag skulle behöva gå till vecka 42... Ska träffa barnmorskan idag så får se om hon kan hinnsvepa iaf
Nej, jag snittas i vecka 37. Mitt tredje barn ville ut i 37, 1,5vecka innan det planerade snittet, så det blev akutsnitt. Efter det har läkarna inte velat chansa utan planerat snitten till vecka 37. De två äldsta är födda i v 39. (Snitt med alla)
Första kom 10 dgr innan menade jag.
Bah har ju flera ljusår kvar till BF. Är verkligen toppen att vara sjukskriven och inte få göra ett skit. Får ju bara ångest över allt jag skulle kunna göra, men inte får och dagarna sniglar sig fram.