Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag har en fråga till er andra av ren nyfikenhet, jag är på BF-5 idag och bebis är inte fixerad utan är ruckbar. Frågade barnmorskan om det var farligt ifall vattnet skulle gå och han inte är fixerad, hon avfärdade de och sa att vi inte ska oroa oss för något medicinskt utan ringa in till förlossningen i vanlig ordning vid vattenavgång.
Men blir orolig när jag läser andra som skriver att man ska åka in direkt och till och med lägga sig ner så att inte navelsträngen kommer ut först. Vad har ni andra fått för direktiv från eran barnmorska? :)
Jag har en fråga till er andra av ren nyfikenhet, jag är på BF-5 idag och bebis är inte fixerad utan är ruckbar. Frågade barnmorskan om det var farligt ifall vattnet skulle gå och han inte är fixerad, hon avfärdade de och sa att vi inte ska oroa oss för något medicinskt utan ringa in till förlossningen i vanlig ordning vid vattenavgång.
Men blir orolig när jag läser andra som skriver att man ska åka in direkt och till och med lägga sig ner så att inte navelsträngen kommer ut först. Vad har ni andra fått för direktiv från eran barnmorska? :)
Vi har inget namn alls på gång. Detta blir ju tredje pojken så vi har idétorka. Förslag mottages gärna! Gillar gamla namn.
Måste fråga er med fler barn, hur är erat tålamod? Jag har just nu inget tålamod alls med mina två grabbar som bara ska kivas hela tiden. Känner mig så hemsk som mamma..
Vansinnigt mycket förvärkar i natt, men efter duschen försvann de som vanligt... spenderade sedan dagen på det lokala shoppingcentrat, men ännu inget resultat från det. Resten av slemproppen gick dock medans jag var där, men det behöver ju varken göra till eller från.
Sjukt less på massa ont utan att det ger nåt! Vill bara att det ska börja på riktigt nån gång.
Håller tummarna för er som är på gång!
Du är inte ensam om att ha noll tålamod. Jag önskar att jag fick låsa in mig nu dom sista dagarna och bara vara ensam för mina pojkar går mig verkligen på nerverna, känner mig så hemsk ibland men jag är bara så trött och slut och vill inget annat än att ladda och vila upp mig inför förlossningen vilket jag inte kan just nu, minstingen på 22mån har jag hemma med mig å dagarna så det är svårt att varva ner..