Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Nu börjar det hända grejer här :)
Vattnet gick strax efter två, verkligen som på film då det bara forsade precis när jag skulle gå och hämta posten. Jag ringde förlossningen och har precis varit in på kontroll, de tyckte att värkarna kom regelbundet men eftersom jag var såpass opåverkad så skickade de hem mig så nu sitter jag här i soffan och väntar och väntar.. På grund av infektionsrisken ville de inte kolla om jag var öppen. Drar det inte igång blir det igångsättning imorgon förmiddag. Åh det är så kul och jag blir så glad vid minsta värk men oj vad det sipprar vatten hela tiden. Barnmorskan kollade med ultraljud och såg att det var tomt men eftersom vattnet ombildas hela tiden så rinner det ju direkt ut.. Börjar kännas i huvudet nu då jag måste dricka ordentligt.
Vid 11 idag var jag hos barnmorskan och bokade in igångsättning den 18/10 men det kommer jag ju att slippa nu!
Hej! Här är en till som väntar på oktoberbebis
Har planerat snitt på tisdag 13/10 så det närmar sig! Är mitt tredje barn och de andra två har varit hemma förkylda denna veckan. Idag har jag också fått ont i halsen och känt mig risig. Så typiskt, har inte varit sjuk på hela graviditeten hittills. Undrar hur de gör med snitt om man skulle vara sjuk, nån som vet?
Tycker dagarna segar sig fram i snigelfart, har allt klart och vill bara att dagarna ska gå! Blir ju inte bättre av att vara sjuk och tvingas vara hemma hela dagarna.
Fördriver tiden med att klura på namn. Har ni andra redan bestämt namn eller tar ni det sedan när bebben kommit?
Mira14: Åh vad spännande. Stort lycka till
Hallonmaja: Vi klurar på namn. Vet inte könet så det blir både tjej och killnamn. Problemet är att vi kommer inte på några killnamn. Vi får väl vänta tills hen kommer och se vad det är
Vi har inget namn alls på gång. Detta blir ju tredje pojken så vi har idétorka. Förslag mottages gärna! Gillar gamla namn.
Måste fråga er med fler barn, hur är erat tålamod? Jag har just nu inget tålamod alls med mina två grabbar som bara ska kivas hela tiden. Känner mig så hemsk som mamma..
Vi klurar också på namn. Detta blir (troligtvis) vår tredje tjej men vi har ingen idétorka, snarare tvärtom att det är svårt att bestämma sig för det finns så många fina! Har tom lagt upp en omröstning under "namn" här på FL
[quote=75847748][jo skrev 2015-10-07 18:44:10 följande:[/quote-nick]
Vi har inget namn alls på gång. Detta blir ju tredje pojken så vi har idétorka. Förslag mottages gärna! Gillar gamla namn.
Måste fråga er med fler barn, hur är erat tålamod? Jag har just nu inget tålamod alls med mina två grabbar som bara ska kivas hela tiden. Känner mig så hemsk som mamma..
[/quote]
Jag har också sämre tålamod med mina två tjejer. De har dessutom varit hemma förkylda hela denna vecka så känns som man går på varann när man inte kan hitta på saker heller. Börjar känna mig risig själv också, vilket inte gör humöret och tålamodet bättre direkt.
Embla twopointoh: Ja då snittas vi nästan samtidigt
Har du också fått snitt en vecka innan bf? Jag fick precis 7 dgr innan, har bf 20/10. Lite nervös för att hon vill ut tidigare då första barnet kom 10 dagar innan bf. Hade dock snitt en vecka innan bf med tvåan också och det gick ju bra den gången
Hur tänker du med aktiviteter på dagarna?
Jag är iväg och hittar på saker ändå, tänker att det är så liten chans att det startar med vattenavgång ändå och skulle bli tokig av att bara sitta hemma nu när tiden ändå går så långsamt!
Men samtidigt vill man ju inte att vattnet ska gå när man är iväg någonstans heller, eftersom man måste hålla sig stilla och åka in direkt.
Sambon får väl helt enkelt komma och hämta där man är isf så det löser sig nog
Idag har jag lunchat med några kollegor på stan och ska nu trotsa min tunga kropp och ta mig ut på en promenad i "rask" takt 2-3 km för att försöka promenera ut ungen
Bf-2 idag.
Brukar hålla mig till max 1 km annars promenadmässigt pga orken/ryggen men nu vill jag ha ut honom!
+5 dagar idag, suck. Haft lite känningar de senaste två nätterna men inget som eskalerat. Var hos bm idag och mitt blodtryck var för högt och bebbens hjärtslag var 170-180, dock stånkade han runt och bytte sida när hon lyssnade så han vilade inte direkt. För säkerhetsskull ville hon skicka mig på koll till förlossningen om det fanns plats men det gjorde det icke. Fick tid imorgon på morgonen istället och hoppas allt ser bättre ut då. Så trist när det sett bra ut innan och det försämras nu när man går dagar över bf...
Födda:
14/9 Silverguld, pojke 37+1 2630g 46cm
14/9 Rulltrappa, Nora 36+0 2460g 45 cm
17/9 Nollfantasi, flicka 34+5 2482 g 45 cm
17/9 Herkules, Ida
28/9 Sofie mamma till 2 prinsar, fjärde barnet Runa 35+2 3,4 kg 51 cm
30/9 SmultronSöt, flicka bf 8/10
3/10 Godisråttan, flicka första barnet 41+4
4/10 FrökenPD, flicka, fjärde barnet bf-4
5/10 Angelica1984 Norrköping, pojke bf-4
Ccvd, pojke 4830 g 55 cm första barnet
Bf-lista
30/9 Mijjan
2/10 Damdis, första barnet
2/10 emeloi 28 år Örebro
4/10 Mira 14
5/10 MyRoundabout
6/10 Filuribur1 Södra Skåne, första barnet väntar en Lykka
6/10 kaksinmutyksin, planerat snitt
7/10 Karriärskvinna
9/10 Garin Borås, andra barnet väntar pojke, son april-14
9/10 Lemon
9/10 Angelica123
10/10 Saahaaraa88, 27 år Göteborg, första barnet
11/10 Simone 22 år Norrköping, första barnet väntar flicka
11/10 Svejo 32 år, tredje barnet, söner -09, -11
12/10 Embla Twopointoh 36 år Värmland, sjätte barnet, planerat snitt, syskon 13år, 12år, 10år, 7år och 15 månader.
12/10 Joannabelle 22 år, första barnet väntar pojke
12/10 Iowhannah 28 år Norrköping, första barnet tror flicka
13/10 Janet 1980, fjärde barnet
13/10 Hallonmaja, tredje barnet planerat snitt
14/10 Trixiedix, tredje barnet
15/10 Larissa Vimmerby, tredje barnet väntar flicka, två döttrar -09, -12
15/10 Hoppanloppan, fjärde barnet
15/10 Chazbo, tredje barnet
15/10 Bf29okt, väntar pojke, planerat snitt
15/10 Carroo92, första barnet
16/10 Tramses,tredje barnet
16/10 Bullen11, 29 år, storebror född oktober-11
16/10 Zero
17/10 Mammalovis 39 år Nässjö, tredje barnet tror pojke, 2 döttrar dec-10, jun-13
17/10 Elesif
18/10 Irlais 29 år, andra barnet
20/10 Fru Hermelin 31 år Stockholm/Växjö, andra barnet väntar pojke, dotter-10
21/10 Pojkmamma86 Skåne, tredje barnet
23/10 Vitvanilj, andra barnet
25/10 Dandelionkid 29 år Stockholm, andra barnet väntar flicka, dotter -11
28/10 77michelle 38 år Örebro, sjätte barnet väntar flicka, döttrar -99, -01, -07, söner -03, -13
30/10 Mallis2
30/10 Oldy, andra barnet
31/10 Skogisen 34 år Umeå, första barnet
31/10 Zchimla 35 år Norra Skåne, andra barnet, dotter 3 år
6/11 Annapanna 25 år, första barnet
Knyttet, andra barnet, ettåring