• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Damdis
    Simone skrev 2015-10-10 21:19:12 följande:
    Jag hade inga värkar eller känningar alls innan vattnet gick! Hur känner du dig nu då? :)
    Dessvärre inte mycket alls :( han var fixerad för 2v sedan men hade slitit sig så i onsdags så var han rörlig! Vet inte hur det är nu men det får jag reda på imorgon. Märkte av att det inte var så mycket stickningar/tryck där nere som innan och det har kommit tillbaks så förhoppningsvis har han tagit sitt förnuft till fånga. Funderar annars på om det är därför det står stilla... att det liksom inte trycker på tillräckligt
  • Zchimla
    Simone skrev 2015-10-13 08:31:07 följande:

Idag fyller vår lilla älskling hela 4 dagar. Går inte att beskriva med ord hur underbart det är att bara få ligga och titta på henne. Ni som väntar på eran lilla kommer snart förstå vad jag pratar om

Sötnos där. Finns ingen bättre känsla än den djupa villkorslösa kärleken man känner till sitt barn och den blir bara starkare med åren <3
  • Irlais

Vad det händer grejer, grattis ni som fått! Som alla andra är jag redigt trött pp att vara gravid nu. Vill ha min kropp och psyke tillbaka, känner att jag borde ha jobbat ett par veckor till istället för att vara hemma med tvååringen. Hen har varit världens snällaste idag men jag orkar liksom inte!

Drömde inatt att jag fick en blödning och det satte igång... Falskt alarm dock ???? men lite molvärk idag så får väl hoppas det eskalerar.

• Knyttet14
    garin skrev 2015-10-13 09:48:00 följande:

Samma här, födde också i fredags :) kan inte fatta att lillebror är här!! Alla känslor alltså, för mig är det fortfarande både upp och ner då vi måste försöka pussla ihop livet med två små barn för storebror är inte så gammal han heller, har dessutom varit extremt mammig de senaste månaderna så gör rätt ont i hjärtat ibland när det inte känns som jag kommer kunna räcka till...

Usch vet redan nu att jag kommer att ha ont i hjärtat när lillebror kommer och sonen som bara är 1 år är så himla mammig. Kommer bli en jobbig tid innan alla känslor lagt sig och man fått in lite rutiner. Hur går det annars med två så små? Våran son sover i våran säng så det blir spännande o se hur det kommer att gå o sova ihop alla 4. Han som är så himla lätt väckt. Löser sig säkert på något vis men man är ju lite nervös hur det ska gå men två så små.
  • Filuribur1
    MyRoundabout skrev 2015-10-13 08:26:19 följande:

Äntligen blev det en bebis för oss igår! Åkte in natten till måndag med hyfsat regelbundna värkar, var då öppen 3 cm. De tog sedan vattnet vid 4 - tiden och då hade hon bajsat så värkstimulerande sattes in. Efter ett låååångt och utdraget värkarbete med både lustgas och eda slutade vi på 6 cm öppet och hamnade till sist på operation.

Snitt var inte alls vad jag tänkt mig, så jag var väldigt besviken, men vid det laget var jag så vansinnigt trött så det var bara att gilla läget.

17.59 kom så äntligen vår lilla Elise till världen. :)

Grattis. Samma födelsedag för våra tjejer då och förlossningar som slutade med snitt. Stannade också på 6 cm. Kanske var något visst med den dagen :D
  • Iowhannah

Usch och blä. Här händer det inte mycket :/ Jag somnade och allt stannade av. Jag hoppas att det kommer tillbaka, men det är väl lika bra att ställa sig in på att det inte blir så. Jag ser ändå en viss tröst i att slemproppen har gått och att jag hade vissa känningar i morse. Det var iaf skönt att få sova lite (och dregla ner hela kudden). Två jag känner har sagt att deras förlossningar satte igång inom ett till två dygn efter att slemproppen gick, så förhoppningsvis är jag likadan!

Jag ska försöka ta mig ut och hämta ett paket senare i dag och hoppas att promenaden får igång bebisen igen. Det kändes verkligen som att det var på gång förut!

• garin
    Knyttet14 skrev 2015-10-13 11:54:14 följande:
    Usch vet redan nu att jag kommer att ha ont i hjärtat när lillebror kommer och sonen som bara är 1 år är så himla mammig. Kommer bli en jobbig tid innan alla känslor lagt sig och man fått in lite rutiner. Hur går det annars med två så små? Våran son sover i våran säng så det blir spännande o se hur det kommer att gå o sova ihop alla 4. Han som är så himla lätt väckt. Löser sig säkert på något vis men man är ju lite nervös hur det ska gå men två så små.
    Ja vi har absolut en jobbig tid framför oss! Här känns det liksom som det största "bekymret" eller så. När storebror föddes var allt så nytt och jag var strrssad och mådde dåligt för jag kände att jag inte fick ihop det. Nu känner jag mig mer lugn inför lillebror osv, då är det ju som sagt bara det här att storebror måste vänjas in i sin nya roll. Han trasslar en del på nätterna och det har givetvis förvärrats senaste dagarna.
    Nu fungerar det bra sålänge pappan är hemma, bävar inför när han ska börja jobba igen.
    Storebror är inskolad på dagis iaf och fortsätter gå lektid (3h/dag) men man ska ju komma upp och iväg med allihopa, tur och retur... Men känner att det ändå kan vara nyttigt för oss alla att han kommer iväg och får lite ordentlig stimulans medan jag kan gå hemma med enbart lillebror och kanske rentav få nånting vettigt gjort i hemmet ibland...
    Det kommer lösa sig, för oss och för er! Många har gjort det förr så vi ska klara detta! :)
  • Skogisen

Tycker lillan i magen rör sig mer o mer, dock mer bökande nu vilket ändå är behagligare än kickarna vi kört i några månader, anar dock att det är väldigt trångt därinne då det bökas vid blygdbenet o revbenen samtidigt :) såg på första ul att hon låg med fötterna i kors o det känns som att hon ligger o gnider fötter o ben emot varandra nu :) skönt hon rör sig iaf så man vet att hon lever :)

• Irlais

Haft regelbundna förvärkar/sammandragningar ett tag och nu håller slemproppen på att lossna, blodblandade flytningar iaf hoppas hoppas det sätter igång!

• Zchimla

Nu har jag iaf tvättat upp klädseln till vagn, babyskydd och skötbädden.

Här är det nu tvärtom och jag tycker bebisen är lite lugnare i magen.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015