Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Idag fyller vår lilla älskling hela 4 dagar. Går inte att beskriva med ord hur underbart det är att bara få ligga och titta på henne. Ni som väntar på eran lilla kommer snart förstå vad jag pratar om
Vad det händer grejer, grattis ni som fått! Som alla andra är jag redigt trött pp att vara gravid nu. Vill ha min kropp och psyke tillbaka, känner att jag borde ha jobbat ett par veckor till istället för att vara hemma med tvååringen. Hen har varit världens snällaste idag men jag orkar liksom inte!
Drömde inatt att jag fick en blödning och det satte igång... Falskt alarm dock ???? men lite molvärk idag så får väl hoppas det eskalerar.
Samma här, födde också i fredags :) kan inte fatta att lillebror är här!! Alla känslor alltså, för mig är det fortfarande både upp och ner då vi måste försöka pussla ihop livet med två små barn för storebror är inte så gammal han heller, har dessutom varit extremt mammig de senaste månaderna så gör rätt ont i hjärtat ibland när det inte känns som jag kommer kunna räcka till...
Äntligen blev det en bebis för oss igår! Åkte in natten till måndag med hyfsat regelbundna värkar, var då öppen 3 cm. De tog sedan vattnet vid 4 - tiden och då hade hon bajsat så värkstimulerande sattes in. Efter ett låååångt och utdraget värkarbete med både lustgas och eda slutade vi på 6 cm öppet och hamnade till sist på operation.
Snitt var inte alls vad jag tänkt mig, så jag var väldigt besviken, men vid det laget var jag så vansinnigt trött så det var bara att gilla läget.
17.59 kom så äntligen vår lilla Elise till världen. :)
Usch och blä. Här händer det inte mycket :/ Jag somnade och allt stannade av. Jag hoppas att det kommer tillbaka, men det är väl lika bra att ställa sig in på att det inte blir så. Jag ser ändå en viss tröst i att slemproppen har gått och att jag hade vissa känningar i morse. Det var iaf skönt att få sova lite (och dregla ner hela kudden). Två jag känner har sagt att deras förlossningar satte igång inom ett till två dygn efter att slemproppen gick, så förhoppningsvis är jag likadan!
Jag ska försöka ta mig ut och hämta ett paket senare i dag och hoppas att promenaden får igång bebisen igen. Det kändes verkligen som att det var på gång förut!
Tycker lillan i magen rör sig mer o mer, dock mer bökande nu vilket ändå är behagligare än kickarna vi kört i några månader, anar dock att det är väldigt trångt därinne då det bökas vid blygdbenet o revbenen samtidigt :) såg på första ul att hon låg med fötterna i kors o det känns som att hon ligger o gnider fötter o ben emot varandra nu :) skönt hon rör sig iaf så man vet att hon lever :)
Haft regelbundna förvärkar/sammandragningar ett tag och nu håller slemproppen på att lossna, blodblandade flytningar iaf
hoppas hoppas det sätter igång!
Nu har jag iaf tvättat upp klädseln till vagn, babyskydd och skötbädden.
Här är det nu tvärtom och jag tycker bebisen är lite lugnare i magen.