Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Nä nu jävlar verkar det dra igång... Aaah vad nervöst!!! Nu är det inte molvärk längre, nu är det ont! Iiih så spännande... Får se om det händer nåt eller om det avtar igen...
Slemproppen släppte i omgångar. Det kom en del i natt/morse och en hel del nu i kväll. Hoppas hoppas att det drar i gång snart! :D
Här har värkarna också börjat, och fått teckningsblödning. Ska se om jag kan sova lite nu. Spännande för oss
Fy vilken jobbig förlossning det låter som! Skönt att det är över nu iaf. Grattis så mycket till den lilla! :D
Fick du sovdos och grejer, eller kunde du sova ändå i latensfasen? 60 timmar är extremt lång tid att vara vaken annars...
Det är så kul att läsa att det händer saker för flera här! :D
I natt släppte mer av slemproppen, men än så länge inget mer än så. Har varit vaken sen halv sex pga molvärk i ländryggen och i övrigt sov jag, som vanligt, dåligt. Nu har jag satt mig upp i sängen, samt tagit två alvedon, vi får se om det hjälper. Ärligt talat så hoppas jag inte det ;)
Sambon vaknade till och frågade hur jag mådde, jag sa bara till honom att somna om. Ifall nåt skulle sätta igång så vill jag att han är någorlunda utsövd.
Anyway, nu sitter jag och hoppas att det ska komma sammandragningar och värkar, men det är väl bara önsketänkande...
Kul grej: de senaste dagarna har jag (äntligen) insett att vi ska ha barn! I exakt åtta månader har vi vetat om graviditeten, men inte förrän nu har jag lyckats greppa det! Det är nog som min bror sa, man är aldrig redo förrän bebisen är ute :P
Vad spännande för dig! Hoppas det drar igång nu. Igår kväll var första gången jag hade lite sammandragningar- man får vara glad för det lilla:) fast nu är det ok att bebisen väntar lite då jag är helt däckad av en förkylning. Har sovit typ 2 h inatt och min dag består i att ta hand om ett sjukt barn samt ett jätte piggt barn... ingen vila här inte.
Äntligen blev det en bebis för oss igår! Åkte in natten till måndag med hyfsat regelbundna värkar, var då öppen 3 cm. De tog sedan vattnet vid 4 - tiden och då hade hon bajsat så värkstimulerande sattes in. Efter ett låååångt och utdraget värkarbete med både lustgas och eda slutade vi på 6 cm öppet och hamnade till sist på operation.
Snitt var inte alls vad jag tänkt mig, så jag var väldigt besviken, men vid det laget var jag så vansinnigt trött så det var bara att gilla läget.
17.59 kom så äntligen vår lilla Elise till världen. :)
Det är så kul att läsa att det händer saker för flera här! :D
I natt släppte mer av slemproppen, men än så länge inget mer än så. Har varit vaken sen halv sex pga molvärk i ländryggen och i övrigt sov jag, som vanligt, dåligt. Nu har jag satt mig upp i sängen, samt tagit två alvedon, vi får se om det hjälper. Ärligt talat så hoppas jag inte det ;)
Sambon vaknade till och frågade hur jag mådde, jag sa bara till honom att somna om. Ifall nåt skulle sätta igång så vill jag att han är någorlunda utsövd.
Anyway, nu sitter jag och hoppas att det ska komma sammandragningar och värkar, men det är väl bara önsketänkande...
Kul grej: de senaste dagarna har jag (äntligen) insett att vi ska ha barn! I exakt åtta månader har vi vetat om graviditeten, men inte förrän nu har jag lyckats greppa det! Det är nog som min bror sa, man är aldrig redo förrän bebisen är ute :P