• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Iowhannah

Otroligt skönt att bada liiiite för varmt! Men nu har jag ont ändå och det börjar kännas jobbigt att vara stilla. Hoppas hoppas att det här leder till riktiga värkar! Sambon tjatar på bebis att komma ut så att han får vara ledig några dagar :P

• Irlais
    Iowhannah skrev 2015-10-13 19:24:52 följande:

Otroligt skönt att bada liiiite för varmt! Men nu har jag ont ändå och det börjar kännas jobbigt att vara stilla. Hoppas hoppas att det här leder till riktiga värkar! Sambon tjatar på bebis att komma ut så att han får vara ledig några dagar :P

Spännande! Låter som att det är värkar då?

Här avtog det ett tag men verkar ha satt igång igen nu, ska vila fram det hoppas jag
  • Irlais

Tycker också det är drygt med halvmesyrer som någon skrev ovan! Ska det sätta igång kan det väl göra det ordentligt istället för att hålla på såhär. Med första gick vattnet (småsipprade bara) och jag fick värkar, så det kom igång direkt och gick väldigt snabbt också, 9 timmar totalt. Alldeles lagom, önskar en favorit i repris

• Iowhannah
    Irlais skrev 2015-10-13 20:16:48 följande:

Spännande! Låter som att det är värkar då?

Här avtog det ett tag men verkar ha satt igång igen nu, ska vila fram det hoppas jag

Jag hoppas att det är värkar! Och att det blir värre! Just nu känner jag mest hur magen spänner som fa-an! Det känns som att bebisen försöker bryta sig ut genom huden! Hoppas på att kunna sova nånting i natt iaf.

Hoppas att det sätter igång för oss båda nu! :D
  • Annapanna2

Åh vad avis jag blir om det drar igång för er nu! ;) Men heja heja, hoppas det är på g! Så spännande allt det här. Här är det bada molvärk men den kanske tilltar lite i styrka... Eller så är det bara inbillning. Ska försöka ta vara på myskväll med min sambo och sen lägga mig i lite god tid, kan ju dra igång i natt igen... Lycka till allihop!

• ccjapp
    LadyViolet skrev 2015-10-13 19:11:06 följande:

Är du förstföderska? Men mitt första barn hade jag inga förkänningar alls förutom slemproppen samma dag. När det väl satte igång var det all in direkt

Japp, är förstföderska. :) Ja jag hoppas att när det väl börjar att de drar igång på riktigt då på en gång.
  • Iowhannah
    Annapanna2 skrev 2015-10-13 21:12:21 följande:

Åh vad avis jag blir om det drar igång för er nu! ;) Men heja heja, hoppas det är på g! Så spännande allt det här. Här är det bada molvärk men den kanske tilltar lite i styrka... Eller så är det bara inbillning. Ska försöka ta vara på myskväll med min sambo och sen lägga mig i lite god tid, kan ju dra igång i natt igen... Lycka till allihop!

Jag känner igen de där tankarna: "om jag lägger mig tidigt så kanske jag vaknar av värkar vid 02" :P Hoppas verkligen det! Eller, helst skulle jag väl vakna av värkar vid 08 så man får sova klart.
  • Zchimla
    ccjapp skrev 2015-10-13 21:17:38 följande:

Japp, är förstföderska. :) Ja jag hoppas att när det väl börjar att de drar igång på riktigt då på en gång.

Så var det med min första. Kände inte ett smack innan och alla andra gafflade på om sd och förvärkar hit och dit. Jag började nästan tro det var något fel. Men sen när det väl startade så slutade det inte förrän hon var ute

Hoppas det är på g för dej nu lowhannah och för er andra med som det är dags för.
  • Skogisen

Gjorde klart lillans rum igår osså tog jag en 30min promenad o det får jag sota för idag, har så ont i händer o fötter att jag knappt kan gå eller hålla i en kaffekopp, o dessutom fått skavsår av favvoskorna :( ska man bara ligga på soffa för o slippa alla krämpor? Jätte tråkigt ju :p

• svejo

Här är vi fortf superförkylda så det blir till att ha hemma barnen idag med. Idag är det bf + 3. Har börjat få sammandragningar på efm/ kvällarna men de slutar alltid när jag lägger mig. Tänker också varje kväll att nu kanske det kommer igång? Men icke... med min förra pojk höll det på så här på kvällarna också. Skillnaden var bara att sammandragningarna slutade aldrig den natten då det körde igång. Fast det tog en hel natt innan de blev så pass starka att jag fattade att det var på riktigt.... få väl se hur det blir den här gången, bara jag slipper igångsättning.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015