Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tror jag ger upp snart, somnade 4 imorse o vaknade 7 igen (skyller på fullmåne o livlig bebis) alla tillstymmelser till förvärkar är som bortblåsta o känns dessutom som att jag har en förkylning på g :( vill bara att lillan kommer ut nu... Tror jag lägger mig på soffan o protesterar, rör mig inte därifrån för än förlossningen sätter igång...
Hej hej....fler som fortfarande väntar ser jag. Jag är på BF +6 idag...har inte gått längre än BF+3 tidigare så det här är okänd mark. Var hos BM idag. Alla värden och mätningar var bra. ???? Bebisen har tjockat på sig ännu mer och magen har växt ytterligare 1 cm från förra veckan. Orimligt nog har min egen vikt stått still sedan mitten av september för att nu börja minska...ingen logik i det...men nåja....h*n får gärna komma ut innan det hinner bli en 10-kg bebis därinne. Generöst nog bjöd BM på en oangenäm hinnsvepning också ???? Min allra första....jösses vad det kändes...ajajaj!!! Och sen fick jag 2 ordinationer...en rask promenad nu på dagen...och en färdknäpp ikväll. (Det sistnämnda tyckte maken lät som en toppenordination
) Livmodertappen var iallafall inte alls bakåtlutad..utan framåtriktad och den var förkortad (med iallafall hälften om inte mer) men inte helt utplånad alltså. Allt var mjukt och fint så inget omoget så att säga och så var jag öppen nästan 3 cm. Dock var bebis huvud inte heeeelt fixerat för hon kunde trycka upp huvudet något när hon provade...men hon sa att det fixerar sig rätt snabbt så fort värkarna vill börja ta fart. Slemproppen fortsätter att lossna lite grann men hon fick inget rosa/blodfärgat på handsken och det har jag inte heller sett något av än. Så nu får vi se...antingen triggar detta igång det hela om något dygn...eller också får jag bara lite pinvärkar...eller också händer inte ett endaste dugg på ett par dagar än. Det känns iallafall alldeles för lugnt för att det ska bli förlossning inom närmsta 2-3 dygnen.
Såg att ni skrev om förkylning. Jag åkte på halsont i början av förra veckan som sen övergick i en förkylning som jag fortfarande dras med. Tror att det kan spela en liten roll i att inte förlossningen velat starta än. Barnen är också förkylda här. Men med nässpray nerpackat i förlossningsväskan så blir det iallafall inga bekymmer med lustgasen...så det är mitt tips. Att andas med i värkarna med täppt näsa funkar ju inget vidare.
Hoppas det snart sätter igång för oss alla! Heja heja!!!
Tror jag ger upp snart, somnade 4 imorse o vaknade 7 igen (skyller på fullmåne o livlig bebis) alla tillstymmelser till förvärkar är som bortblåsta o känns dessutom som att jag har en förkylning på g :( vill bara att lillan kommer ut nu... Tror jag lägger mig på soffan o protesterar, rör mig inte därifrån för än förlossningen sätter igång...
Hej hej....fler som fortfarande väntar ser jag. Jag är på BF +6 idag...har inte gått längre än BF+3 tidigare så det här är okänd mark. Var hos BM idag. Alla värden och mätningar var bra. ???? Bebisen har tjockat på sig ännu mer och magen har växt ytterligare 1 cm från förra veckan. Orimligt nog har min egen vikt stått still sedan mitten av september för att nu börja minska...ingen logik i det...men nåja....h*n får gärna komma ut innan det hinner bli en 10-kg bebis därinne. Generöst nog bjöd BM på en oangenäm hinnsvepning också ???? Min allra första....jösses vad det kändes...ajajaj!!! Och sen fick jag 2 ordinationer...en rask promenad nu på dagen...och en färdknäpp ikväll. (Det sistnämnda tyckte maken lät som en toppenordination ) Livmodertappen var iallafall inte alls bakåtlutad..utan framåtriktad och den var förkortad (med iallafall hälften om inte mer) men inte helt utplånad alltså. Allt var mjukt och fint så inget omoget så att säga och så var jag öppen nästan 3 cm. Dock var bebis huvud inte heeeelt fixerat för hon kunde trycka upp huvudet något när hon provade...men hon sa att det fixerar sig rätt snabbt så fort värkarna vill börja ta fart. Slemproppen fortsätter att lossna lite grann men hon fick inget rosa/blodfärgat på handsken och det har jag inte heller sett något av än. Så nu får vi se...antingen triggar detta igång det hela om något dygn...eller också får jag bara lite pinvärkar...eller också händer inte ett endaste dugg på ett par dagar än. Det känns iallafall alldeles för lugnt för att det ska bli förlossning inom närmsta 2-3 dygnen.
Såg att ni skrev om förkylning. Jag åkte på halsont i början av förra veckan som sen övergick i en förkylning som jag fortfarande dras med. Tror att det kan spela en liten roll i att inte förlossningen velat starta än. Barnen är också förkylda här. Men med nässpray nerpackat i förlossningsväskan så blir det iallafall inga bekymmer med lustgasen...så det är mitt tips. Att andas med i värkarna med täppt näsa funkar ju inget vidare.
Hoppas det snart sätter igång för oss alla! Heja heja!!!
Min lilla bebis ligger och sover i sin säng, 19 dagar gammal är hon idag. När jag läser hur alla längtar efter sina små så spänner det jättemycket i brösten :-P jag saknar att vara gravid så himla mycket! Men det är skönt att hon är här..
Har oxå bf söndag men hade lite hopp om att vi skulle va tidiga...
Vet inte om jag känner mig direkt höggravid, har ingen jätte magen o fixar de flesta av alla rörelser men är så sjukt slut i kroppen, tar mig knappt ur soffan o vill bara sova.. Stackars karln här i huset har det inte lätt som får sköta exakt allt just nu...
Åh drömma om sötbebis vore nice :) jag har det fantastiska nöjet att drömma mardrömmar om att sambo ska lämna en/är otrogen/beter sig som ett allmänt svin.. Jätte roligt, NOT! :p
Va skönt ändå att alla värden var bra o att bebisen växer :) hur går en hinnsvepning till egentligen? Öppen 3cm, har inte riktigt förstått det här, har trott att man öppnar sig först när förlossningen startat (okunnig förstföderska :P)
Ska till bm på fredag så hoppas på lite positiva besked där men hon är ju typ rädd för o ta i en... Vågar mig inte på nässpray då det brukar forsa näsblod när jag använder det :( men får knapra wasabi nötter eller nåt annat bra starkt istället :P
Så roligt för alla er som fått!
Själv börjar jag ledsna riktigt ordentligt nu. Bf+5 idag och hoppas verkligen bebisen vill komma ut snart. Men verkar vara lika tjurig som storasyster så har nog många dagar kvar