• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    Finalisten skrev 2015-10-27 21:30:31 följande:

Idag efter 76 timmar med värkar kom våran älskade Tove :) 3005g och 47cm lång <3
    Förlossningen gick bra och hyfsat snabbt, 3 timmar efter inskrivning var hon ute på 3 krystningar :)

Grattis!
  • Filuribur1

Stort grattis till alla bebisar! Vilka söta små guldklimpar!

Inatt kunde jag sova på mage för första gången sedan typ mars. Sån lycka! Fick ju vänta lite längre pga snittet men jisses så gott jag sov :D De små sakerna i livet so glädjer en. ;)

• Skogisen
    Filuribur1 skrev 2015-10-28 07:17:30 följande:

Stort grattis till alla bebisar! Vilka söta små guldklimpar!

Inatt kunde jag sova på mage för första gången sedan typ mars. Sån lycka! Fick ju vänta lite längre pga snittet men jisses så gott jag sov :D De små sakerna i livet so glädjer en. ;)

Åh så skönt :) har haft lyxen o kunna ligga på mage ända fram till v 37 :D hur går det med läkningen? Tar det ihop som det ska?
  • Skogisen
    Tramses skrev 2015-10-27 22:06:55 följande:
    Stort grattis till er fina lilla tjej!

Själv sitter jag här med oregelbundna värkar sedan över ett dygn tillbaka. Skulle få komma in nu ikväll och ta hål på hinnorna, men tyvärr var det fullt på förlossningen, så vi får snällt vänta.
    Hur går det för dig Tramses? Har du fått komma in?
  • Pixel15

Finalisten: Stort grattis! Lång start på förlossningen låter det som, men skönt att det gick fort när ni väl blev inskrivna.

Tramses: Men så snopet att det var fullt. Hur har det gått för dig under natten?

Skogisen: Haha, ny ansiktsform! Roligaste "tecknet" jag hört på länge. Och då hann jag ändå höra en hel del ;)

Här har vi kört en vakennatt. Han har bara velat sova på min mage eller med bröstet i munnen, och när jag har försökt lägga honom i babynestet eller bredvid mig har han vaknat direkt. Ska iväg på pku-test på fm, sen hoppas jag få lite sömn mitt på dagen :)

• Skogisen
    Pixel15 skrev 2015-10-28 08:21:45 följande:

Finalisten: Stort grattis! Lång start på förlossningen låter det som, men skönt att det gick fort när ni väl blev inskrivna.

Tramses: Men så snopet att det var fullt. Hur har det gått för dig under natten?

Skogisen: Haha, ny ansiktsform! Roligaste "tecknet" jag hört på länge. Och då hann jag ändå höra en hel del ;)

Här har vi kört en vakennatt. Han har bara velat sova på min mage eller med bröstet i munnen, och när jag har försökt lägga honom i babynestet eller bredvid mig har han vaknat direkt. Ska iväg på pku-test på fm, sen hoppas jag få lite sömn mitt på dagen :)

Haha i know :) gissar det har o göra med att man gärna samlar på sig extra vätska i slutet av graviditeten :)

Besvärligt när dom små inte vill sova själva... Vad är pku-test?
  • Fru Hermelin

God morgon. Stort grattis till nya bebisar! Här har vi haft en mycket lovande morgon med täta onda förvärkar/värkar. Får stanna upp och andas mig igenom och de kommer i snitt var 3:e minut. Efter en dusch och en till rejäl värk ringde jag förlossningen och då blev det tvärstopp givetvis! Inte en värk kunde jag locka fram under samtalet! Och så fort vi la på kom en rejäl känning inom 30 sek! Haha! Jäkla kropp!

Men men, lite lovande känns det ju iaf. Hade annars tid för koll av fostervatten och sånt på UL-mottagningen idag, men jag tar ju hellre och föder barn om det kan få bli så. Håll tummarna för att det vill fortsätta nu!
    Bf+8 idag (41+0) så det vore ju på tiden!

• Skogisen
    Fru Hermelin skrev 2015-10-28 08:39:58 följande:

God morgon. Stort grattis till nya bebisar! Här har vi haft en mycket lovande morgon med täta onda förvärkar/värkar. Får stanna upp och andas mig igenom och de kommer i snitt var 3:e minut. Efter en dusch och en till rejäl värk ringde jag förlossningen och då blev det tvärstopp givetvis! Inte en värk kunde jag locka fram under samtalet! Och så fort vi la på kom en rejäl känning inom 30 sek! Haha! Jäkla kropp!

Men men, lite lovande känns det ju iaf. Hade annars tid för koll av fostervatten och sånt på UL-mottagningen idag, men jag tar ju hellre och föder barn om det kan få bli så. Håll tummarna för att det vill fortsätta nu!

Verkar ju va på g för dig :) hoppas det går bra o inte blir allt för långdraget :)

Är ju typiskt att det ska lugna ner precis när man pratar med fl men kan ju va så att man spänner sig eller slappnar av på nåvis så kroppen bara vägrar få en värk just då :P
  • Iowhannah
    Fru Hermelin skrev 2015-10-28 08:39:58 följande:

Hoppas det är på gång nu!

Jag känner igen det där med att värkarna lugnar ner sig när man pratar med förlossningen. Jag klockade mina värkar och det var 3-4 minuter mellan varje, men förlossningens ctg-kurva sa 5-6 minuter mellan. Kändes så snopet att kroppen arbetade mot mig när jag väl var inne.
  • Skogisen

Tror jag ger upp snart, somnade 4 imorse o vaknade 7 igen (skyller på fullmåne o livlig bebis) alla tillstymmelser till förvärkar är som bortblåsta o känns dessutom som att jag har en förkylning på g :( vill bara att lillan kommer ut nu... Tror jag lägger mig på soffan o protesterar, rör mig inte därifrån för än förlossningen sätter igång...

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015