Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag ammar bara:) min har också ofta en Vaken period på 1- 2 h varje natt. Min sambo är dessutom väldigt duktig på att sova sig igenom barnskrik på nätterna vilket gör att jag tar typ allt själv. Så när kommentaren kommer på morgonen om vad trött han är när kl ringer blir man måttligt glad....
Hej!
Nu är lillgrabben tre veckor i övermorgon och tänk vad dagarna går fort. Vi myser för fullt och njuter av tiden tillsammans, han är så underbart mysig.
Amningen går bra, han hade passerat sin födelsevikt redan förra veckan och idag vägde han 4620 gram och är 56 cm lång.
Det är en nöjd kille hittills, hoppas det fortsätter så
Han sover nu 4-5 timmar i sträck på natten, äter sen ca vid 04-tiden och somnar om och sover igen till 09-10. Ibland blir det en till amning vid 06-07 eller en bajsblöja som måste bytas men annars så är det bara ett uppvak på natten.
Vi liggammar på natten och så flyttar jag över honom till babynestet som ligger i mitten av sängen när han somnat efter amningen. Liggammar även ofta på dagen i soffan så man kan vila samtidigt, sjukt skönt!
Jag är ju snittad men idag har jag burit honom i babyskyddet och även en gång i liggdelen til vagnen mellan huset och bilen (nerför trappan vid farstukvisten ca 5 steg och sen 3 m till bilen) Måste ju kunna ta mig hemifrån (till bvc idag) och på bb så sa de att man får känna efter själv hur det känns att bära. Jag tyckte det kändes ok, hoppas att det inte är någon fara att man burit litr mer än bara bebisens vikt nu.
Nä han har inte gått upp så mkt då han gick ner en del första veckan, men det är klart det blir tungt och känns i axlarna. Försöker använda sjal då han gärna vill bli buren nonstop. Han äter typ var 3:e timme men hoppas kunna glesa det till var 4:e snart. För övrigt käkar jag "vanlig" mat:) men man är ju så hungrig hela tiden. Även att jag äter konstant så har jag redan tappat 12 kg. Tack för det kära amning:)
Vad härligt med bara en matning per natt angelica123 och att det ändå känns så bra efter snittet. Visste inte att man var tvungen att vänta så pass länge med att bära osv.
Idag har vart en SÅN dag. Evigt ammande och måste vara i famnen. Naturligtvis har dottern hemmadag men hon har skött sig helt okej med tanke på att hon varit vaken sedan 5:30 utan tendens att sova är jag inte den som klagar på henne. Så nu kör vi det sista och ska försöka hålla igång till 19 iaf, men med lite bad och något fredagsgott ska vi nog lyckas. Lilleman sover i famnen och jag vet att försöker jag lägga ifrån mig honom så vaknar han... men snart kommer pappa hem och då ska jag duscha!
Idag har vart en SÅN dag. Evigt ammande och måste vara i famnen. Naturligtvis har dottern hemmadag men hon har skött sig helt okej med tanke på att hon varit vaken sedan 5:30 utan tendens att sova är jag inte den som klagar på henne. Så nu kör vi det sista och ska försöka hålla igång till 19 iaf, men med lite bad och något fredagsgott ska vi nog lyckas. Lilleman sover i famnen och jag vet att försöker jag lägga ifrån mig honom så vaknar han... men snart kommer pappa hem och då ska jag duscha!
Nu är Love drygt 2 veckor. Var på BVC i tisdags och han ligger fint på Sd+1,5 på både längd och vikt. Verkar bli en långis som storasyster. 55,5 cm och 4570 gram.
Amningen går bättre och bättre och såren börjar äntligen ge sig! Har Raynauds syndrom i ffa vänstra bröstvårtan så den har varit lite segare att läka, men nu verkar det äntligen vara på G. Har dock fortfarande lite kämpigt att vänja mig vid det här att vara ensam källa till mat och tröst dygnet runt, men det går nog också allt bättre tror jag.
Men ibland känns det bara så himla tungt alltihop. Nån mer som känner så? Bristen på rutiner, allmän känsla av kaos... Ibland tvivlar jag på att jag nånsin kommer få ihop allt. Just nu kan jag inte lämna dottern på föris ens. Hade vi haft förskola i närheten hade jag fixat det men vi har ca 45 min resväg (enkel!) med 2 kollektiva färdmedel och rejäl promenad och det känns helt övermäktigt än så länge. Det tär lite på mitt självförtroende, även om jag är oerhört tacksam att min man kan lösa det året ut.
Försöker hålla fokus på allt jag faktiskt får ihop och klarar istället, men ibland svajar jag verkligen. Ibland känns det bara tungt!
Nu är Love drygt 2 veckor. Var på BVC i tisdags och han ligger fint på Sd+1,5 på både längd och vikt. Verkar bli en långis som storasyster. 55,5 cm och 4570 gram.
Amningen går bättre och bättre och såren börjar äntligen ge sig! Har Raynauds syndrom i ffa vänstra bröstvårtan så den har varit lite segare att läka, men nu verkar det äntligen vara på G. Har dock fortfarande lite kämpigt att vänja mig vid det här att vara ensam källa till mat och tröst dygnet runt, men det går nog också allt bättre tror jag.
Men ibland känns det bara så himla tungt alltihop. Nån mer som känner så? Bristen på rutiner, allmän känsla av kaos... Ibland tvivlar jag på att jag nånsin kommer få ihop allt. Just nu kan jag inte lämna dottern på föris ens. Hade vi haft förskola i närheten hade jag fixat det men vi har ca 45 min resväg (enkel!) med 2 kollektiva färdmedel och rejäl promenad och det känns helt övermäktigt än så länge. Det tär lite på mitt självförtroende, även om jag är oerhört tacksam att min man kan lösa det året ut.
Försöker hålla fokus på allt jag faktiskt får ihop och klarar istället, men ibland svajar jag verkligen. Ibland känns det bara tungt!