Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Bara 1 portion smaksatt gröt och vatten att dricka. Men då har hon ju ammat några gånger under natten.
Glömde en fråga! Vad har man på deras små fötter?! Hittar inga överdragsbyxor med fot, ska man börja med skor trots att han inte kan stå eller gå? Vad ska man satsa på?
Relaterar trots knappt befintlig byst. Jag kan ju bara tala för mig själv men efter 34 år och 4 ammade barn är det bara kirurgi som kan täppa till luckorna. Jag använder dock nästan bara sport-bh och där är det ju bara att knöla ner eländet. ;)
Vår lilla har storlek 74, i vissa kläder tom 80 (men då får vi vika upp ärmar och ben ett varv). På 6 månaderskontrollen vägde plutten in på 9,5kg och mätte 72cm, snart dags för 7 månaderskontroll!
Såg att ni skrivit om era magar, min verkar ha gått tillbaka till sin vanliga form men detta var mitt första barn och min gravidmage blev aldrig särskilt stor. Jag undrar däremot hur brösten kommer sluta, haha! Jag helammade länge och nu delammar jag och nu när brösten är mer tomma än tidigare så ser de så sorgliga ut.. huden känns flera storlekar för stor så den liksom skrynklar sig?! Hade ganska stor byst (E) innan grav och under grav växte den till sig ytterligare (G), just nu har den landat på typ E igen. Kommer de alltid vara såhär "tomma" eller hur blir det när man slutar amma helt?
Dåså. 6-månaderskontrollen gjord. 6mån+1v gammal är han. 69,7cm lång och 7680g tung! Var 50 lång och 3750g tung när han föddes på bf. Äter sen ca 6 veckor enbart ersättning. Provat med lite smakisar av det mesta men inga portioner av nånting än. Han är inte superintresserad. Känner mig inte stressad. Smart tips där med annan flaska till vällingen, det ska jag prova! För välling har varit big no verkligen. Storebrorsan åt hel portion efter nån enstaka smakning bara så behövde inte fundera så mkt på det!
Vi har naturell havregröt med ett par matskedar fruktpure till och vatten att dricka.
Angående vällingen så funkar det på sked, tror bara att han är ovan med något tjockare på flaska. Men vi fortsätter att testa lite då och då. Det mesta inom matväg verkar ta lite tid för honom att vänja sig vid. Inte som storebror som slukade allt direkt. Jag vet att vissa ifrågasätter behovet av välling, men jag tycker det har varit kanon. Dels ger det bra mättnad och dels har det varit något som alltid funkat, vid sjukdomar och andra kinkiga tillfällen.
Julian blir 6 månader idag. Ska bli spännande med 6 mån-kontroll nästa vecka. Vid 5 mån var han 65 cm och vägde 8080 g, en riktig knubbis med andra ord
2 tänder har han fått också, mkt som händer nu.
Jag har ett par vindtäta och fleecefodrade tossor från polarn O pyret som är kanon. Jag tycker att det är svårare med övriga kroppen, han har strax växt ur sin fleeceoverall och jag vet inte om vi ska köpa en overall eller jacka. Hur gör ni?
Vi har bytt till sittdelen nu på vagnen och det funkar hur bra som helst. Han kan inte sitta så bra själv ännu men där samt i matstol funkar det bra.
Igår kväll fick jag honom att somna i spjälsängen för första gången. Han skrek inte ens, så skönt. Han var redo för det nu
Så befriande att slippa bära honom till sömns. Dock så ville/kunde han inte sova där längre än 1 timme men det är ett stort steg för oss.
Hur mycket bröstmjölk/ersättning dricker ert barn på en dag ungefär?