• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • BlomsterFröken

Bästa allahjärtansdag presenten vi kunde få var ett plus på Stickan idag :).. Hade bim idag , men känner mej inte speciellt gravid än, men hoppas de kommer ! :)

• karolina90

Jag är i vecka 7 om allt går rätt till. Jag känner också att magen är lite svullen :)

• villbildafamilj
    Marie14 skrev 2015-02-13 13:00:07 följande:

Jag har börjat må illa massa efter jag ätit. någon med samma? någon som vet varför? i vecka 6.

Haha samma här! :-P Jag är också i vecka 6.
  • kds

Hej. Vill gärna vara med här :) Plussade idag och har beräknat BF 22/10. Så otroligt glada och sådan härlig timing att få plussa på alla hjärtans :) Vi blev snabbt gravida med min första graviditet som tyvärr slutade i MF för två månader sedan, så nu försöker vi ta varje dag som den kommer och inte låta det gamla hindra lyckan och skippa oron!

• JLH87

Hej!
    Jag och min sambo plussade för två dagar sen :) Jag tog ut p-staven i december (efter 8 år..) och det gick tydligen väldigt snabbt att blir gravid. Hade ställt in mig på flera månader, men jag hann bara få en mens. Enligt utifrån uträknaren har jag BF 14 oktober och är nu i v6. Det blir en bra födelsedagspresent eftersom jag själv är ett oktoberbarn :) 

Vad har ni andra för symtom? Jag har ont i brösten, "mensvärk" och har mått illa senaste dagarna. Dessa symtom har jag haft sen 1-2 veckor tillbaka.

Hur gör man nu? När ska man skriva in sig? :)

• JLH87
    LittleJag skrev 2015-02-13 22:09:27 följande:

Jag plussade idag bim -2 och har bf 21 oktober enligt en app :) jag e 30 och bor i Stockholm :)

Grattis :) Jag är 27 och bor också i Sthlm. Var i Sthlm bor du? Enligt app har jag bf 14 oktober. Har du koll på när man ska skriva in sig och hur väljer man barnmorska? :)
  • Fru Hermelin
    JLH87 skrev 2015-02-15 08:02:40 följande:

Hej!
    Jag och min sambo plussade för två dagar sen :) Jag tog ut p-staven i december (efter 8 år..) och det gick tydligen väldigt snabbt att blir gravid. Hade ställt in mig på flera månader, men jag hann bara få en mens. Enligt utifrån uträknaren har jag BF 14 oktober och är nu i v6. Det blir en bra födelsedagspresent eftersom jag själv är ett oktoberbarn :) 

Vad har ni andra för symtom? Jag har ont i brösten, "mensvärk" och har mått illa senaste dagarna. Dessa symtom har jag haft sen 1-2 veckor tillbaka.

Hur gör man nu? När ska man skriva in sig? :)

Grattis! Jag är också "nyplussad" med bf 21 okt

Jag har haft ganska mycket symtom framförallt senaste veckan. Mycket magkatarr och svullen mage, molvärk av och till, ådror på brösten, ömma bröst, kissar mycket och ett illamående som kommer framåt em/kväll. Och ett sug efter kapris och cornichonger (såna där pyttesmå inlagda gurkor)!

Du ringer till MVC ganska direkt, jag tänkte ringa imorgon. Första samtalet brukar man få rätt snabbt har jag för mig.

Hur man väljer, tja... Vissa MVC tillhör ju specifika sjukhus och kan ge viss förtur dit vid förlossning. Jag har valt både av närhetsskäl och men hänsyn till var jag vill föda. Tänkte gå till samma den här gången (men en annan barnmorska)

Var i Sthlm bor du?
  • Lemon

Illamåendet blir värre och värre tycker jag. Håller i sig nästan hela dagen nu. Blir bara lite bättre precis när jag ätit. Hur är det för er?

Är nu i V.7 vad jag beräknar. Med förra barnet var jag illamående v8-14 så man börjar förbereda sig på det värsta.

• Fru Hermelin
    kds skrev 2015-02-15 00:48:28 följande:

Hej. Vill gärna vara med här :) Plussade idag och har beräknat BF 22/10. Så otroligt glada och sådan härlig timing att få plussa på alla hjärtans :) Vi blev snabbt gravida med min första graviditet som tyvärr slutade i MF för två månader sedan, så nu försöker vi ta varje dag som den kommer och inte låta det gamla hindra lyckan och skippa oron!

Grattis!
  • Fru Hermelin
    Lemon skrev 2015-02-15 09:30:08 följande:

Illamåendet blir värre och värre tycker jag. Håller i sig nästan hela dagen nu. Blir bara lite bättre precis när jag ätit. Hur är det för er?

Är nu i V.7 vad jag beräknar. Med förra barnet var jag illamående v8-14 så man börjar förbereda sig på det värsta.

Jag är bara i v5 än, men känner av illamående framåt em/kväll. Förra gången slapp jag illamående i princip helt så detta är lite nytt. Hoppas på att det blir bättre snarare än värre, men det är kanske inget man ska räkna med...
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015