• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Andje
    Mytime skrev 2015-03-20 19:51:26 följande:

Hoppar in här.

Gruppinfo på torsdag.

O så hoppas ja vi får starta direkt sen.

Hej!

Visst var det du som går på ferten i Västerås? Dags för gruppinfot nu alltså. Hoppas det passar sig så att du kan komma igång direkt. Jag hade tur och fick börja direkt veckan efter infot och är framme vid äggplock på måndag redan.
    Hade ni varit på info förut eller blir det första gången?
  • Andje
    Strato skrev 2015-03-19 18:00:53 följande:
    13 stora blåsor är ju toppen! Hoppas de växer massor tills imorgon :) va spännande med äggplock! Vet du om dom brukar odla till blastocyster där ni går? Vart går ni? Är det något man ska tänka på inför?

Mår du annars bra idag? Jag har inte börjat känna så mycket av själva äggen, lite extra tryck men inget obehagligt än så länge.

Idag var det vul för mig också, 15 blåsor på höger och 10 på vänster! Tjoho! Dock var dom små - en över 16, typ tre över 10 och resten mindre blåsor. Jag fick också ta ett blodprov men jag fick inte veta resultatet av det. Dom ringde på eftermiddagen och höjde min dos till 150 från 112,5 så jag misstänker att jag kanske låg lite lågt? Jag har även fått tid för vul på måndag igen - men ingen tid för plock än :(

Jag känner igen det där med träningen! Jag tränar bara två eller tre gånger i veckan men det är jobbigt att inte röra på sig! Jag försöker pckså att ta långa promenader - det var det enda dom tyckte att man skulle göra nu - ingen ansträngande eller "hoppig" motion alls :( jag dövar min rastlöshet med att äta istället - mindre bra! :/
    Jösses så många ägg du hade! Tyckte läkaren något om det? Hoppas att den nya dosen hjälper dem att växa på sig bra. Ska du ta Orgalutran också?

Vi går på fertilitetsmottagningen i Västerås men äggplock och återförande sker i Uppsala. Vi fick tid dit på måndag kl 7.30. Blir att gå upp tidigt Vet inte om de odlar till blastocyster. Ger de högre chans till graviditet? Hoppas få mer klarhet på måndag hur det går till med resten av processen. Känns helt overkligt att jag inom en vecka har ett embryo på plats i livmodern! Var går ni någonstans? Privat eller landstinget?

Haha, känner igen det där med att fylla rastlösheten med att äta. Idag körde jag iaf ett lugnt pass på gymmet. Dövade samvetet lite grann Men förhoppningsvis blir vi ju tjockare framöver
  • LHF

Tjuvtestade för en stund sen. Har egentligen TD 29/3, är på RD 10 idag. Det syntes ett svagt streck men samtidigt så var lutinusflytningen lite brunfärgad :/

Usch vad psykiskt påfrestande det här är!!

Ska se om det syns nåt på bilden här och om jag kan lägga upp den.

• LHF
    LHF skrev 2015-03-21 06:08:00 följande:

Tjuvtestade för en stund sen. Har egentligen TD 29/3, är på RD 10 idag. Det syntes ett svagt streck men samtidigt så var lutinusflytningen lite brunfärgad :/

Usch vad psykiskt påfrestande det här är!!

Ska se om det syns nåt på bilden här och om jag kan lägga upp den.

phpVbHDkM48983.jpg

Vilken dålig bild det blev och åt fel håll!! Haha
  • Coocoo
    LHF skrev 2015-03-21 06:09:36 följande:

Vilken dålig bild det blev och åt fel håll!! Haha

Det är positivt iaf men förstår din nervositet
  • LHF
    Coocoo skrev 2015-03-21 07:42:00 följande:
    Det är positivt iaf smile1.gif men förstår din nervositet
    Oj, du var säker på din sak iaf hehe. Tyvärr är jag inte lika säker som du. Jag får avvakta lite helt enkelt.
  • Mytime
    Andje skrev 2015-03-20 20:50:42 följande:
    Hej!

Visst var det du som går på ferten i Västerås? Dags för gruppinfot nu alltså. Hoppas det passar sig så att du kan komma igång direkt. Jag hade tur och fick börja direkt veckan efter infot och är framme vid äggplock på måndag redan.
    Hade ni varit på info förut eller blir det första gången?
    Jo precis vi går i Västerås.

Vi har inte varit på den infon tidigare men hade tid till den för snart ett år sedan men sen blev vi gravida spontant men blev missfall o sen en himla karusell med bukhinneinflammation bla o tre månaders sjukskrivning, flera veckor på sjukhus osv så nu får vi ladda om o hoppas de går vägen denna gång.

Ja hoppas givetvis av hela mitt hjärta attvi lyckas på första försöket dessutom men någonstans i mig har hoppet börjat avta så då hoppas ja istället på att vi lyckas inom de tre, landstingsbetalda försöken.
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-20 19:44:52 följande:

Ja det är väldigt påfrestande!

Än så länge så håller sig mensen borta iaf :)

Okej, bra med 3 försökt. Ja de frysta räknas med i samma försök sas. Så alla frysförsök får man på köpet hehe. Jag vet inte ens om vi fick nåt till frysen den här gången. Vi skulle få hem ett brev någon dag efter ET men det är ju över en vecka sen nu :/

Grattis! Nog måste det där vara ett plus! :D

Ja visst är det så med frysförsöken? Då hoppas jag vi får några till frysen nästa gång. Kändes mycket med tre gratis försök men dem kan ju faktiskt snabbt gå åt!

Nu håller jag tummarna för er att det bara blir starkare +! :)
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-21 09:25:19 följande:
    Grattis! Nog måste det där vara ett plus! :D

Ja visst är det så med frysförsöken? Då hoppas jag vi får några till frysen nästa gång. Kändes mycket med tre gratis försök men dem kan ju faktiskt snabbt gå åt!

Nu håller jag tummarna för er att det bara blir starkare +! :)
    Jag får avvakta helt enkelt. Är inte så säker än hehe.

Ja, frysförsöken ingår i försöket :)

Hoppas verkligen att det går bättre för er med nästa försök!

Tack! Håller tummarna jag också ;)
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April