• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Andje
    Strato skrev 2015-03-18 18:13:32 följande:

Mm jag tycker också att det spänner lite efter att man har tagit sprutorna och sen har jag haft ont i huvudet de senaste dagarna - men det kan ju lika gärna vara något annat!

Idag ska jag också ta orgal, det känns som att det blir många sprutor nu, men det är det värt :)

Vul imorgon för oss ja, sååååååå spännande!! Vi har dock inte fått något blodprov utan ska bara in på vul.... vad sa ert blodprov? Fick ni justera dosen? Och vul för dig på fredag - hoppas på massor av fina ägg!

Vi tog amh när vi började med Pergo, jag har 4,3 och ett normalt värde är över 1 och ett bra värde är över 3. Så det känns väldigt bra! Plus att jag är ung (30) så vi borde ha goda chanser :) det är så jäkla knasigt att man har alla värde "rätt" och ändå så funkar det inte!

Ovitrelle är ägglossningsstimulerande och tas innan äp :)

Jag åt två kurer Pergo och gjorde en insem under hösten, men det funkade inte :(

Hur gick det idag på ert VUL? Fanns det några schyssta ägg? Någon dosjustering? Tid för äggplock?

Mitt blodprov i tisdags visade lite högt östradiol så jag fick ta Puregondos 75 på kvällen och komma in på extra VUL igår. Det visade 13 äggblåsor på tillväxt och jag fick höja dosen till 125 och det blir troligen äggplock på måndag. Ska på VUL imorgon igen så då får vi definitivt besked. Superspännande!

Börjar kännas en hel del i äggstockarna och ryggen nu tycker jag. Har också precis som du känt av huvudvärk. Jag tränar vanligtvis ca 5 gånger i veckan men törs inte göra mer är promenader just nu. Blev rädd när sköterskan pratade om att äggstockarna kan vrida sig runt sig själva... Jag klättrar på väggarna av rastlöshet så jag får väl hitta på alternativa sätt att slå ihjäl tid

Låter ju bra att du har ett så bra amh-värde! Det och din ålder bör ju tala för att det kommer funka
  • Strato
    Andje skrev 2015-03-19 17:37:34 följande:

Hur gick det idag på ert VUL? Fanns det några schyssta ägg? Någon dosjustering? Tid för äggplock?

Mitt blodprov i tisdags visade lite högt östradiol så jag fick ta Puregondos 75 på kvällen och komma in på extra VUL igår. Det visade 13 äggblåsor på tillväxt och jag fick höja dosen till 125 och det blir troligen äggplock på måndag. Ska på VUL imorgon igen så då får vi definitivt besked. Superspännande!

Börjar kännas en hel del i äggstockarna och ryggen nu tycker jag. Har också precis som du känt av huvudvärk. Jag tränar vanligtvis ca 5 gånger i veckan men törs inte göra mer är promenader just nu. Blev rädd när sköterskan pratade om att äggstockarna kan vrida sig runt sig själva... Jag klättrar på väggarna av rastlöshet så jag får väl hitta på alternativa sätt att slå ihjäl tid

Låter ju bra att du har ett så bra amh-värde! Det och din ålder bör ju tala för att det kommer funka

13 stora blåsor är ju toppen! Hoppas de växer massor tills imorgon :) va spännande med äggplock! Vet du om dom brukar odla till blastocyster där ni går? Vart går ni? Är det något man ska tänka på inför?

Mår du annars bra idag? Jag har inte börjat känna så mycket av själva äggen, lite extra tryck men inget obehagligt än så länge.

Idag var det vul för mig också, 15 blåsor på höger och 10 på vänster! Tjoho! Dock var dom små - en över 16, typ tre över 10 och resten mindre blåsor. Jag fick också ta ett blodprov men jag fick inte veta resultatet av det. Dom ringde på eftermiddagen och höjde min dos till 150 från 112,5 så jag misstänker att jag kanske låg lite lågt? Jag har även fått tid för vul på måndag igen - men ingen tid för plock än :(

Jag känner igen det där med träningen! Jag tränar bara två eller tre gånger i veckan men det är jobbigt att inte röra på sig! Jag försöker pckså att ta långa promenader - det var det enda dom tyckte att man skulle göra nu - ingen ansträngande eller "hoppig" motion alls :( jag dövar min rastlöshet med att äta istället - mindre bra! :/
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-19 16:16:29 följande:

Okej. Fy så tråkigt :(

Fick ni några till frysen?

Nej tyvärr var det inget som klara sig till frysen. Blir till att göra om hela behandlingen isf :/ tur ändå att tiden går ganska fort tycker jag, snart är vi förhoppningsvis ruvare igen :)
  • Gweny
    Igår blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU.
    Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.

Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg,  men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.

Hade mensvärk hela em/kvällen sen och väldigt trött, så la mig tidigt igår.
  • PD1984
    Gweny skrev 2015-03-20 08:04:39 följande:

Igår blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU. Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg,  men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.

Härligt :) hoppas det blir många befruktade nu :) håller tummarna
  • Lysithea
    Gweny skrev 2015-03-20 08:04:39 följande:
    Igår blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU.
    Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.

Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg,  men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.

Skönt att det gick bra =).

Förhoppningsvis blir vi ruvare på lördag =). Jag skulle ju på ET i onsdags men då ville de istället odla vidare till blastocyster (tror jag det kallas) så jag ska också på återföring nu på lördag eftermiddag. 
  • LadyMaria
    väntar2015 skrev 2015-03-19 14:25:28 följande:
    Håller tummarna för er!
    Tack! Jag håller mina för er med :)
  • Gweny
    Lysithea skrev 2015-03-20 09:17:22 följande:

Skönt att det gick bra =).

Förhoppningsvis blir vi ruvare på lördag =). Jag skulle ju på ET i onsdags men då ville de istället odla vidare till blastocyster (tror jag det kallas) så jag ska också på återföring nu på lördag eftermiddag. 

Då får vi tro på att vi bägge får varsitt kanon tillbaka!
  • Gweny
    ak15 skrev 2015-03-20 10:58:44 följande:

11 ägg ET på måndag :) :) spännande detta

Mycket spännande nu! Hoppas på plusregn om några veckor!
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April