• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-18 06:22:09 följande:
    Ganska säker på att det var min mens som satte igång igår kväll oxå.... vad är det här? vad är det som ska vara så svårt?:(
    Åh nej :(

Jag har inte blödigt mer sen den blödningen som kom i måndags kväll. Jag har dock mensvärk hela tiden så jag kan ändå inte slappna av och hoppas på någonting :(
  • LHF
    ak15 skrev 2015-03-16 22:33:59 följande:

LHF hujj så tråkigt ???? är du säker på att det är mensen? Kan vara en nidblödning

Jag vet faktiskt inte då det inte har kommit något mer blod. Men jag vågar inte hoppas eftersom att jag har mensvärk hela tiden iaf :(
  • Niskan15

Hoppar in här i tråden! =)

27 år och är inne på min andra IVF behandling (korta metoden). Första gången fick vi ut 9 ägg varav 6 blev befruktade. Fick dock inga ägg till frysen.

Nu har de höjt dosen, tar bemfola 300 och orgalutran.

Idag var jag på VUL och de kunde bara se 4 äggblåsor. Känner på mig att vi kommer misslyckas denna gång med...
    Är det någon här inne som har någon solskens historia? Ska på VUL imorgon igen och se om det blir ÄP på måndag eller tisdag..

• PD1984
    Niskan15 skrev 2015-03-19 10:15:55 följande:

Hoppar in här i tråden! =)

27 år och är inne på min andra IVF behandling (korta metoden). Första gången fick vi ut 9 ägg varav 6 blev befruktade. Fick dock inga ägg till frysen.

Nu har de höjt dosen, tar bemfola 300 och orgalutran.

Idag var jag på VUL och de kunde bara se 4 äggblåsor. Känner på mig att vi kommer misslyckas denna gång med...

Är det någon här inne som har någon solskens historia? Ska på VUL imorgon igen och se om det blir ÄP på måndag eller tisdag..

Vi ligger ungefär lika du o jag! Va på vul i tisdags o såg inte alls många äggblåsor o dessutom inte så stora :/ o ska på mitt nästa vul imorgon o förhoppningsvis äp på måndag. Lycka till o håller tummarna att det går vägen för dej den här gången :)
  • LadyMaria
    väntar2015 skrev 2015-03-18 18:03:55 följande:
    Jag hoppas, hoppas för eran skull! Det här var vårat första ivf försök och vi hade försökt i ca 2.5 år innan. Jag blöder än, men tänkte ringa kliniken imorn och rådfråga... har det inte tagit sig nån av gångerna för er innan eller har det slutat i missfall?
    Nej det har inte tagit sig någon utav gångerna än.. så nästa gång blir det sista gratis IVF, så hoppas på många embryon till frysen! 
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-18 20:22:31 följande:

Åh nej :(

Jag har inte blödigt mer sen den blödningen som kom i måndags kväll. Jag har dock mensvärk hela tiden så jag kan ändå inte slappna av och hoppas på någonting :(

Vad jag håller tummarna för dig att det var en sån blödning som kan komma utan att det är nån fara. Men förstår att det är svårt att slappna av. Jag blöder än så är ganska säker på att det är mensen som kommit... har ringt kliniken precis så väntar på att dem ska ringa upp. Få se om jag behöver fortsätta med progesteronet.
  • väntar2015
    LadyMaria skrev 2015-03-19 13:40:11 följande:

Nej det har inte tagit sig någon utav gångerna än.. så nästa gång blir det sista gratis IVF, så hoppas på många embryon till frysen! 

Håller tummarna för er!
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-19 14:24:47 följande:
    Vad jag håller tummarna för dig att det var en sån blödning som kan komma utan att det är nån fara. Men förstår att det är svårt att slappna av. Jag blöder än så är ganska säker på att det är mensen som kommit... har ringt kliniken precis så väntar på att dem ska ringa upp. Få se om jag behöver fortsätta med progesteronet.
    Fy vad jobbigt för dig! Att det ska vara så satans svårt :(

Jag börjar ju fundera på vad det var för blödning. Antingen en nidblödning eller mellanblödning kanske? Än så länge har det inte kommit mer men som jag skrev så kan jag inte slappna av än! :/
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-19 15:56:23 följande:

Fy vad jobbigt för dig! Att det ska vara så satans svårt :(

Jag börjar ju fundera på vad det var för blödning. Antingen en nidblödning eller mellanblödning kanske? Än så länge har det inte kommit mer men som jag skrev så kan jag inte slappna av än! :/

Visst är det konstigt, man tycker det ska vara så enkelt, men icke! Ja det är lite tungt... pratade med kliniken nyss och dem tyckte att det tyvärr lät som att det inte blev någon befruktning den här gången. Jag behövde inte ta progesteronet nå mer men skulle iaf ta grav.testet som planerat på måndag och höra av mig igen då. Hoppas det är en nidblödning för din del!
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-19 16:14:55 följande:
    Visst är det konstigt, man tycker det ska vara så enkelt, men icke! Ja det är lite tungt... pratade med kliniken nyss och dem tyckte att det tyvärr lät som att det inte blev någon befruktning den här gången. Jag behövde inte ta progesteronet nå mer men skulle iaf ta grav.testet som planerat på måndag och höra av mig igen då. Hoppas det är en nidblödning för din del!
    Okej. Fy så tråkigt :(

Fick ni några till frysen?
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April