• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-21 18:48:06 följande:

Tyvärr så har jag börjat blöda igen :(

Nej, vad säger du? Usch vad jobbigt när du t o m sett en liten början till plus! Hoppas den avtar snarast!
  • Coocoo
    Lysithea skrev 2015-03-21 17:22:44 följande:

Grattis =). Vilken dag ska du testa? Odlar dem inte vidare i sjukhuset du går på eftersom du hade ändå ganska många som gick att frysa?

Jag var också på insättning idag och fick tillbaka en blastocyst. Får veta senare under veckan om det blev någon till frysen.På långfredag den 3/4 har jag testdag. Nu har man den långa väntan framför sig =). 

samma testdag som mig
  • Coocoo
    Bergamott83 skrev 2015-03-21 17:36:37 följande:

Hur känns det när embryot fastnar? Jag satte in det igår och idag, nyss högg det till i magen. kan man känna det?

Kände oxå så idag.. satte in ägget onsdags. Då var embryot 2 dagar
  • Coocoo
    LHF skrev 2015-03-21 18:48:06 följande:

Tyvärr så har jag börjat blöda igen :(

Jag hade fått panik precis som du.. men har läst om rätt många som gjort ivf och som blödigt en del under första ruvningstiden. . Så behöver inte betyda något.. .
  • LHF
    veraicon skrev 2015-03-21 19:58:03 följande:

Usch, stackars! Det där är hemskt, att kastas mellan hopp och förtvivlan. Inte vilja gå på toa men studera toapappret ytterst noggrant för att se om det finns en gnutta blod. Jag känner med dig!

Ja det känns för jävligt rent ut sagt. När jag hade fått upp hoppet lite igen :(
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-21 20:03:29 följande:
    Nej, vad säger du? Usch vad jobbigt när du t o m sett en liten början till plus! Hoppas den avtar snarast!
    Tack för omtanken!
  • LHF
    Coocoo skrev 2015-03-21 20:15:11 följande:
    Jag hade fått panik precis som du.. men har läst om rätt många som gjort ivf och som blödigt en del under första ruvningstiden. . Så behöver inte betyda något.. .
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tro men jag kan inte direkt påstå att jag är vidare hoppfull längre :(
  • vårblomman

Hrm, detta gick ju inte helt som planerat. Istället för återsättning idag blir det alla till frysen och istället tappning på ett par liter ascites. Det förklarar ju i alla fall varför jag varit helt andfådd illamående och yr. Fy för överstimulering. Nåja, hoppas det blir bättre snart.

• Gweny
    vårblomman skrev 2015-03-22 13:23:07 följande:

Hrm, detta gick ju inte helt som planerat. Istället för återsättning idag blir det alla till frysen och istället tappning på ett par liter ascites. Det förklarar ju i alla fall varför jag varit helt andfådd illamående och yr. Fy för överstimulering. Nåja, hoppas det blir bättre snart.

Så typiskt! Hur snart kan FET göras sen frampå?
  • vårblomman
    Gweny skrev 2015-03-22 14:38:24 följande:
    Så typiskt! Hur snart kan FET göras sen frampå?
    I nästa cykel verkar det som, så det är ju bra i alla fall
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April