IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Åååååå vad spännande med ägplock imorgon! Nu är det nära till att du är ruvare! Jag känner mig nästan lite avis, hihi :) Jag har mitt andra vul imorgon så få hoppas jag alla blåsor är stora och starka och att vi får plocka snart! Idag känner jag mig uppblåst och har lite ont samt har haft en liten blödning så nu är jag lite orolig för överstimulering :/ jag är väldigt osugen på att ta sprutorna ikväll :p Jag har tagit både menopour och orgalutran i fyra dagar nu, blä! Jag blir alltid yr och behöver ligga ner i en halvtimme efteråt.
Vi går på landstinget i Linköping. De har som standar att bara odla i två dagar men det vekar vara väldigt olika vad som anses bäst. En blastocyst har ju överlevt längre så då har man ju sorterat ut dom som inte är av lika hög kvalitet tänker jag mig.
Jag börjar känna ett hopp nu, om att det faktiskt kanske skulle kunna gå - vilket känns både kul efter så långt tid av misstro men också läskigt! Fy vad jobbigt det blir om det inte gör vägen :/
Hoppas att plocket går bra imorgon! Du får berätta hur det var sen och hur många det blev och tid för att bli ruvare! Spännande!!!!
Jösses så många ägg du hade! Tyckte läkaren något om det? Hoppas att den nya dosen hjälper dem att växa på sig bra. Ska du ta Orgalutran också?
Vi går på fertilitetsmottagningen i Västerås men äggplock och återförande sker i Uppsala. Vi fick tid dit på måndag kl 7.30. Blir att gå upp tidigt Vet inte om de odlar till blastocyster. Ger de högre chans till graviditet? Hoppas få mer klarhet på måndag hur det går till med resten av processen. Känns helt overkligt att jag inom en vecka har ett embryo på plats i livmodern! Var går ni någonstans? Privat eller landstinget?
Haha, känner igen det där med att fylla rastlösheten med att äta. Idag körde jag iaf ett lugnt pass på gymmet. Dövade samvetet lite grann Men förhoppningsvis blir vi ju tjockare framöver
Hej alla jag hoppar in här :)
Vi är mitt uppe i vårat första IVF-försök på Carl von linne-kliniken i uppsala.
Tagit menopur i 3 dagar (ikväll blir 4e dagen) samt ska börja med orgalutran på måndag. På onsdag ska vi på återbesök och se om dosen behöver ändras.
Det här är så spännande :)
I nästa cykel verkar det som, så det är ju bra i alla fall
Hej alla jag hoppar in här :)
Vi är mitt uppe i vårat första IVF-försök på Carl von linne-kliniken i uppsala.
Tagit menopur i 3 dagar (ikväll blir 4e dagen) samt ska börja med orgalutran på måndag. På onsdag ska vi på återbesök och se om dosen behöver ändras.
Det här är så spännande :)
Välkommen hit :)
Jag är på samma klinik som du o genomgår min första ivf oxå. Tog min sista menopur nyss och på onsdag äntligen är mitt äp :)
Har du några biverkningar?
Ja ska strax börja korta programmet med menopur. Har kört gonal f innan. Hur är det? Man ska blanda själv på ngt sätt?
Hur har ni reagerat på menopur?
Jag får det för att förhoppningsvis få färre men bättre ägg.
Vad roligt att vi går på samma klinik. Tycker dom är väldigt bra där :)
Hur länge har du tagit menopur?
Jag mår galet illa och har huvudvärk från morgon till kväll :/ har du märkt av något?
Jag är också på mitt tredje försök och fick Menopur denna gång. Inga biverkningar alls faktiskt. Men kan tipsa om att sprutan är lite knölig, kyl området eller stryk på bedövningssalva. Jag fick hög dos 375 och sen 350 eftersom jag är svårstimulerad. Blev 7 ägg, 6 mogna och 3 befruktade. Hoppas verkligen att de är av hög kvalité!
Ja ska strax börja korta programmet med menopur. Har kört gonal f innan. Hur är det? Man ska blanda själv på ngt sätt?
Hur har ni reagerat på menopur?
Jag får det för att förhoppningsvis få färre men bättre ägg.
Fått två Embryon tillbaka :) ett nio o ett 7 celligt :) :)
Fått två Embryon tillbaka :) ett nio o ett 7 celligt :) :)
Förra gången köpte vi ett tre pack blev gravid 2ggr men fick missfall sen köpte vi ett till trepack o då på första försöket satte dom in två bara för att vi var inne på ett nytt trepack :) lämnade önskemål om att få tillbaka två denna gång oxå och de gick bara bra :) tycker att man borde få välja själv om man vill ha en eller två tillbaka