• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • PD1984

Va på mitt andra VUL idag o blåsorna hade växt till sej så mitt äp blir på onsdag morgon :) glad men samtidigt nervös..

• veraicon

Av 6 mogna befruktades 3. Nu finns en fin liten parvel där inne! Nu är det bara att hålla tummarna! Väldigt mycket som händer i denna tråd, svårt att hänga med i svängarna. Men lycka till alla, vilken fas ni än befinner er! Ha en fin helg!

• Gweny

PD1984>> kommer gå bra ska du se! Jag var också nervös.

Veraicon>> åh så bra... jobbigt väntan nu bara!

• veraicon
    Gweny skrev 2015-03-20 15:29:21 följande:

PD1984>> kommer gå bra ska du se! Jag var också nervös.

Veraicon>> åh så bra... jobbigt väntan nu bara!

Ja väntan är verkligen värst! Det brukar gå okej fram till RD10 men sen är det asjobbigt att behöva gå på toa, man fasar för att se minsta antydan till blod...

Men om ni fick ut så många ägg som 15 är det säkert någon/några som också går att odla vidare och det är nog en skön vetskap att ha i bakhuvudet. Vi har aldrig lyckats med det så jag vet inte men jag gissar att det är aningen lättare då! Då är det ju liksom bara att köra direkt igen. 

Men, det ska ju ingen av oss behöva såklart ;)
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-19 19:13:51 följande:
    Nej tyvärr var det inget som klara sig till frysen. Blir till att göra om hela behandlingen isf :/ tur ändå att tiden går ganska fort tycker jag, snart är vi förhoppningsvis ruvare igen :)
    Skönt att du verkar så positiv iaf :)

Hur många gratisförsök har ni?
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-20 18:00:33 följande:

Skönt att du verkar så positiv iaf :)

Hur många gratisförsök har ni?

Måste försöka iaf, det är nog jobbigt ändå allt det vi alla håller på med i väntan på det efterlängtade + :) hur går det för dig? Ingen mera blödning?

Tre färska försök har vi, så det hade ju varit fint med ägg till frysen, dem tror jag man får använda utan att det räknas dit..?
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-20 19:00:09 följande:
    Måste försöka iaf, det är nog jobbigt ändå allt det vi alla håller på med i väntan på det efterlängtade + :) hur går det för dig? Ingen mera blödning?

Tre färska försök har vi, så det hade ju varit fint med ägg till frysen, dem tror jag man får använda utan att det räknas dit..?
    Ja det är väldigt påfrestande!

Än så länge så håller sig mensen borta iaf :)

Okej, bra med 3 försökt. Ja de frysta räknas med i samma försök sas. Så alla frysförsök får man på köpet hehe. Jag vet inte ens om vi fick nåt till frysen den här gången. Vi skulle få hem ett brev någon dag efter ET men det är ju över en vecka sen nu :/
  • Mytime

Hoppar in här.

Gruppinfo på torsdag.

O så hoppas ja vi får starta direkt sen.

• MålaMittHjärta

Hej här hoppar jag in :)
    Jag/vi kör igång med korta protokollet i slutet av nästa vecka :) 

Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April