• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Andje
    Strato skrev 2015-03-22 17:06:23 följande:

Åååååå vad spännande med ägplock imorgon! Nu är det nära till att du är ruvare! Jag känner mig nästan lite avis, hihi :) Jag har mitt andra vul imorgon så få hoppas jag alla blåsor är stora och starka och att vi får plocka snart! Idag känner jag mig uppblåst och har lite ont samt har haft en liten blödning så nu är jag lite orolig för överstimulering :/ jag är väldigt osugen på att ta sprutorna ikväll :p Jag har tagit både menopour och orgalutran i fyra dagar nu, blä! Jag blir alltid yr och behöver ligga ner i en halvtimme efteråt.

Vi går på landstinget i Linköping. De har som standar att bara odla i två dagar men det vekar vara väldigt olika vad som anses bäst. En blastocyst har ju överlevt längre så då har man ju sorterat ut dom som inte är av lika hög kvalitet tänker jag mig.

Jag börjar känna ett hopp nu, om att det faktiskt kanske skulle kunna gå - vilket känns både kul efter så långt tid av misstro men också läskigt! Fy vad jobbigt det blir om det inte gör vägen :/

Hoppas att plocket går bra imorgon! Du får berätta hur det var sen och hur många det blev och tid för att bli ruvare! Spännande!!!!

Hur gick det med ditt vul idag? Hade äggblåsorna vuxit till sig nåt? Fick ni datum för äggplock? Sade de nåt om blödningen? Jag fick också en liten blodblandad flytning men det kom inget mer. Det är säkert inget du behöver oroa dig för. Vad trist att du blir så påverkad av sprutorna varje dag. Hoppas du slipper dem snart och bara behöver ta äl-sprutan

I morse var det dags för oss att åka till Uppsala. Fick ta på mig supersnygga sjukhuskläder och fick Panodil och något lugnande samt en kanyl i armen för morfin. Mannen fick gå in och göra sitt på labbet. Jag hann bli helt dåsig av medicinen innan plocket. Själva plockningen gick snabbt och gjorde ganska ont men det var inte outhärdligt på något sätt. Fick två doser morfin under tiden. Personalen var verkligen jättegulliga och strödde lovord över mina äggstockar Fick ut 14 ägg och det var ett bra resultat. Vi fick tid för återföring på torsdag eftermiddag och då får vi veta hur många som blev befruktade. Ska börja med vagitorierna på onsdag. Har haft ont i magen hela dagen och har mest legat i soffan och småslumrat. Så från och med torsdag får jag väl räkna mig som gravid tills motsatsen bevisas

• Niskan15

Hur har det gått för dig? Jag hade ÄP idag.. Fick bara ut 4 ägg. Mår piss av värken.. Blir återinföring på onsdag. Då får vi veta hur många som blev befruktade..

PD1984 skrev 2015-03-19 11:27:33 följande:

Vi ligger ungefär lika du o jag! Va på vul i tisdags o såg inte alls många äggblåsor o dessutom inte så stora :/ o ska på mitt nästa vul imorgon o förhoppningsvis äp på måndag. Lycka till o håller tummarna att det går vägen för dej den här gången :)

• Gweny

Ak15>> åh spännande med 2 insatta!

Andje>> skönt ditt äp gick bra, jag var också öm efteråt. spännande se hur många befruktade sen då.

Niskan>> du ska se att det är 4 st starka som delar sig bra!

Själv känner jag inget så, lite öm fortfarande och kladdigt med vagitorerna 3/ggr per dag, men får hoppas det gör det mer gästvänligt för mitt lilla embryo.

• PD1984
    TessOphira skrev 2015-03-22 20:48:31 följande:

Vad roligt att vi går på samma klinik. Tycker dom är väldigt bra där :)

Hur länge har du tagit menopur?

Jag mår galet illa och har huvudvärk från morgon till kväll :/ har du märkt av något?

Jag har tagit menopuren från den 11 mars o hade sista sprutan igår :) tog nyss Ovitrelle sprutan (osäker på stavning)

Jag hade mest huvudvärk o är ständigt trött
  • PD1984
    Niskan15 skrev 2015-03-23 19:11:59 följande:

Hur har det gått för dig? Jag hade ÄP idag.. Fick bara ut 4 ägg. Mår piss av värken.. Blir återinföring på onsdag. Då får vi veta hur många som blev befruktade..

Jag tog precis Ovitrelle sprutan o på onsdag morgon har jag äp. De såg dock inte jätte många äggblåsor på sista VULet så jag hoppas de får ut alla dom.

Hoppas att alla äggen blir befruktade nu så du får nån till frysen :) håller tummarna för dej :)
  • TessOphira

Igårkväll tog jag min första Orgalutran och reagerade ganska starkt på den. Det blev som ett myggbett och kliade fruktansvärt mycket samt att det kändes precis som om jag skulle svimma direkt när jag tagit den. Det liksom "susade" till i kroppen, började kallsvettas och mådde allmänt dåligt. 
    Är det fler som reagerat så starkt på den? 
    Spenderade halva natten med att läsa folks bloggar om just orgalutran och det visade sig att många hade fått instruktioner att inte ta sprutan ensam första gången pga höga allergirisken. Fick ingen sådan information utav min läkare. 
    Vad har ni att komma med för att lugna mina hypokondriker-nerver? :) 

Every saint has a past, and every sinner has a future - accordingtoophi.blogspot.se
  • Niskan15

Lycka till! :)

Gweny skrev 2015-03-23 20:34:39 följande:

Ak15>> åh spännande med 2 insatta!

Andje>> skönt ditt äp gick bra, jag var också öm efteråt. spännande se hur många befruktade sen då.

Niskan>> du ska se att det är 4 st starka som delar sig bra!

Själv känner jag inget så, lite öm fortfarande och kladdigt med vagitorerna 3/ggr per dag, men får hoppas det gör det mer gästvänligt för mitt lilla embryo.

• Niskan15

Håller tummarna för dig med! Vi får hålla varandra uppdaterade :)

PD1984 skrev 2015-03-23 20:55:16 följande:

Jag tog precis Ovitrelle sprutan o på onsdag morgon har jag äp. De såg dock inte jätte många äggblåsor på sista VULet så jag hoppas de får ut alla dom.

Hoppas att alla äggen blir befruktade nu så du får nån till frysen :) håller tummarna för dej :)

• Niskan15

Hej..

Jag reagerade också väldigt starkt på orgalutran i början. Fick som ett myggbett och det sved som bara den. Sprutar du orgalutran och det andra på samma sida? Prova Shifta lite på sidorna. Ett tips jag fick var att ta ut en fryspåse och lägga det på magen i några sekunder innan orgalutran och det funkade utmärkt. Rådfråga din läkare så att du inte är allergisk.

TessOphira skrev 2015-03-24 10:17:52 följande:

Igårkväll tog jag min första Orgalutran och reagerade ganska starkt på den. Det blev som ett myggbett och kliade fruktansvärt mycket samt att det kändes precis som om jag skulle svimma direkt när jag tagit den. Det liksom "susade" till i kroppen, började kallsvettas och mådde allmänt dåligt. 

Är det fler som reagerat så starkt på den? 

Spenderade halva natten med att läsa folks bloggar om just orgalutran och det visade sig att många hade fått instruktioner att inte ta sprutan ensam första gången pga höga allergirisken. Fick ingen sådan information utav min läkare. 

Vad har ni att komma med för att lugna mina hypokondriker-nerver? :) 

• Lysithea

Är på ruvardag 3 idag med en blasto (dag 6 om det var en 2-dagars) och fick rosa flytningar i morse. Har haft mensvärk sedan igår kväll så det känns nu 99% kört denna gång =(. Detta var våran första IVF. Hoppas man hinner göra en till i Maj innan sommarstängt men det känns tråkigt =(. 

Hoppas det går bra för er andra :).

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April