• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Gweny

Jag fick ett embryo insatt idag och 5 till frysen. Totalt blev 14/15 befruktade.

Hoppas nu!!

• Lysithea
    Gweny skrev 2015-03-21 15:28:32 följande:

Jag fick ett embryo insatt idag och 5 till frysen. Totalt blev 14/15 befruktade.

Hoppas nu!!

Grattis =). Vilken dag ska du testa? Odlar dem inte vidare i sjukhuset du går på eftersom du hade ändå ganska många som gick att frysa?

Jag var också på insättning idag och fick tillbaka en blastocyst. Får veta senare under veckan om det blev någon till frysen.På långfredag den 3/4 har jag testdag. Nu har man den långa väntan framför sig =). 
  • Lysithea
    Bergamott83 skrev 2015-03-21 13:45:11 följande:

Igår var det insättning av ett embryo. Hoppas det tar sig nu

HOPPAS =). 
  • Lysithea
    LHF skrev 2015-03-21 06:08:00 följande:

Tjuvtestade för en stund sen. Har egentligen TD 29/3, är på RD 10 idag. Det syntes ett svagt streck men samtidigt så var lutinusflytningen lite brunfärgad :/

Usch vad psykiskt påfrestande det här är!!

Ska se om det syns nåt på bilden här och om jag kan lägga upp den.

Jag ser en skugga och jag hoppas verkligen att det är ett plus. Om två dagar borde det bli lite starkare. Du är ju bara på rd 10 så än finns ju det mycket hopp. 
  • Bergamott83

Hur känns det när embryot fastnar? Jag satte in det igår och idag, nyss högg det till i magen. kan man känna det?

• Lysithea
    Bergamott83 skrev 2015-03-21 17:36:37 följande:

Hur känns det när embryot fastnar? Jag satte in det igår och idag, nyss högg det till i magen. kan man känna det?

Hur många dagar hade embryot odlats?. Jag tror den måste vara runt 7-8 dagar innan den börjar fästa. Jag brukar kunna känna förändringar i mina äggstockar som kan kännas lite som hugg eller att det sticker till. 
  • Gweny

Lystiea>> eftersom det var våran 1a gång och dem såg så bra ut, så tog dem och frös ner dem redan idag.

Ja spännande tid framför oss! Jag har testdag på påskafton, äggets högtid ju.

Bergamott>> 6-7 dgr är det iallafall när det börjar fästa i vanliga fall

• Bergamott83

Jag hade äggplocket i tisdag o h återsättning i fredags. Så det kanske bara är att jag är öm då.

• LHF
    Lysithea skrev 2015-03-21 17:27:20 följande:
    Jag ser en skugga och jag hoppas verkligen att det är ett plus. Om två dagar borde det bli lite starkare. Du är ju bara på rd 10 så än finns ju det mycket hopp. 
    Tyvärr så har jag börjat blöda igen :(
  • veraicon

Usch, stackars! Det där är hemskt, att kastas mellan hopp och förtvivlan. Inte vilja gå på toa men studera toapappret ytterst noggrant för att se om det finns en gnutta blod. Jag känner med dig!

LHF skrev 2015-03-21 18:48:06 följande:

Tyvärr så har jag börjat blöda igen :(

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April