IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Mensen kom idag så här är det kört :(
Blir bara så himla ledsen och besviken!! Bara på rd5 dessutom.
Ja, jag vill tro att det lilla skugg strecket var början på ett positivt grav test i alla fall... jag kunde se den rätt tydligt men jäkligt svagt. Sambon såg den typ inte alls... Men om det betyder att det var positivt känns det ändå bra att det KAN hända någonting åtminstone....
Det var 4e återföringen.. nu har vi bara det sista gratisförsöket kvar. Är det många som behöver göra så många återförignar innan det lyckas? Hur går det för dig??
Ja usch...så ledsamt... tack för stödet.
Hur går det för dig? Har du gjort flera behandlingar? Detta var vår 4e återföring.
Sådär ja. Nu är äggplock avklarat. Tyvärr blev det väldigt många ägg även denna gång, 35 stycken (fick 33st förra gången när jag blev överstimulerad) så nu vågar
de inte sätta tillbaka något tvådagars utan vill vänta och se om jag fortfarande mår ok på söndag för att i så fall sätta tillbaka ett femdagars. Snart blir det alla till frysen. Hoppas verkligen det går bättre denna gång, jag mådde inte alls bra sist.
Jag har mått ok ända till ovitrelle ägglossningssprutan, den dess har jag känt mig rejält svullen och öm i magen. Nu ringde de just och meddelade att 13 befruktats så de odlar alla vidare och planerar att sätta tillbaka ett femdagars på söndag om jag inte blir sämre tills dess.
Äggplocket i sig gick ok tycker jag, var inte rädd att be om mer smärtlindring om du skulle tycka att det behövs.
Ja, jag vill tro att det lilla skugg strecket var början på ett positivt grav test i alla fall... jag kunde se den rätt tydligt men jäkligt svagt. Sambon såg den typ inte alls... Men om det betyder att det var positivt känns det ändå bra att det KAN hända någonting åtminstone....
Det var 4e återföringen.. nu har vi bara det sista gratisförsöket kvar. Är det många som behöver göra så många återförignar innan det lyckas? Hur går det för dig??
Mm jag tycker också att det spänner lite efter att man har tagit sprutorna och sen har jag haft ont i huvudet de senaste dagarna - men det kan ju lika gärna vara något annat!
Idag ska jag också ta orgal, det känns som att det blir många sprutor nu, men det är det värt :)
Vul imorgon för oss ja, sååååååå spännande!! Vi har dock inte fått något blodprov utan ska bara in på vul.... vad sa ert blodprov? Fick ni justera dosen? Och vul för dig på fredag - hoppas på massor av fina ägg!
Vi tog amh när vi började med Pergo, jag har 4,3 och ett normalt värde är över 1 och ett bra värde är över 3. Så det känns väldigt bra! Plus att jag är ung (30) så vi borde ha goda chanser :) det är så jäkla knasigt att man har alla värde "rätt" och ändå så funkar det inte!
Ovitrelle är ägglossningsstimulerande och tas innan äp :)
Jag åt två kurer Pergo och gjorde en insem under hösten, men det funkade inte :(
Hurra Strato!! Nu är vi igång!!
Har tagit tre sprutor och det går finfint än så länge. Hade ont i magen igår men det tror jag var nånting annat för det har gått över. Det är ju enkelt att ta sprutorna och det spänner bara lite efteråt tycker jag.
Blodprov på tisdag morgon så får vi se om dosen blir justerad. Även dags för Orgalutran på tisdag kväll. VUL på fredag. Hoppas kroppen svarar upp bra Känns helt overkligt att jag kan ha ett embryo i magen alldeles snart.
Hur känns det för dig? Några biverkningar? VUL på torsdag? Ska tänka på dig då och hålla tummarna att det visar fina äggblåsor.
Det verkar inte som man kollar AMH där vi går. jag frågade om det var det som ska kollas på tisdag men det var tydligen östradiol. Har du kollat? Vad är ett bra värde? Vad gör Ovitrelle? Det är så många olika mediciner man läser om så jag blir helt snurrig
Jag har tagit Pergotime sen i augusti i olika doser. Bara trippeldos som har fungerat. Har du tagit det? Jag svettades som en galning av det. Förstår dem som är i klimakteriet
Hoppar in här, hej allihopa!
Har inte läst om er alla i tråden än men om det är någon av er som befinner sig ungefär i samma sits som mig så hör gärna av er.
Vi är inne på IVF 3 och gjorde äggplock idag.
IVF 1 blev ett tidigt missfall, under IVF 2 orkade jag inte hoppas med rädsla för att bli besviken (vilket jag ju också blev). Men nu jävlar! Nu ska jag tillåta mig att hoppas, fantisera och drömma. Blir jag besviken så blir jag, det är trevligare att vara glad under tiden. Syster ger mig akupunktur och jag ska på eget bevåg äta albyl. Är det någon annan som testar/testat det?
Vi är oförklarligt barnlösa. Sambons spermier är prima, jag har kort cykel och endometrios så något lurt är det nog ändå. Tycks också vara svårstimulerad, har tidigare bara fått ut 3-4 ägg (med Gonal-F), alla har befruktats men ingen har klarat sig till frysen.
Idag, efter hög dos Menopur fick jag ut 7 men troligen bara 3-4 mogna... ET blir på fredag.