• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Petris

Tack! :) ja men de tycker ja så har man lite koll. :)

Heystella skrev 2015-03-01 23:02:10 följande:

Petris - Härligt! Hoppas allt går bra på tisdag.

Vill ni att vi ska fixa en lista i tråden även fast vi bara är några få ännu? :)

• veriitas

Hej!
    Vi börjar med IVF nu i Mars, Sahlgrenska Göteborg.
    Har PCO så börjar med medecin för att få en menstruation 5/3 och sedan börjar vi vårt första försök. Jag är nervös och förväntansfull.

Vilka läkemedel skall ni använda?

Vill även passa på att önska er alla lycka till !

• Gweny

Petris>> så spännande!

Heystella>> ja vore bra med lista, lite synd bara att dem ofta tar upp så mycket plats i tråden när den fylls på.

Veriitas>> välkommen, vi är också på Sahlgrenska och drar igång nu i Mars med sprutorna och äp.

Idag lämnade jag blodprov och imorgon em ringer min BM och säger hur det ser ut. Hoppas jag får börja med sprutorna sen.

• cococi

Hej hej,

Hoppar in här hoppas det är okej.
    Började med gonal-f 125 den 23/2, var på ul idag 2/3 bara små blåsor Gråter fick höja gonal-f till 200 på dag 8 istället, ska på nytt ul på fredag 6/3, hoppas på större blåsor då.Glad
    Det är vårt första försök.

• Gweny
    cococi skrev 2015-03-02 15:15:44 följande:

Hej hej,

Började med gonal-f 125 den 23/2, var på ul idag 2/3 bara små blåsor Gråter fick höja gonal-f till 200 på dag 8 istället, ska på nytt ul på fredag 6/3, hoppas på större blåsor då.Glad

välkommen! Hoppas ditt nästa ul visar bättre tillväxt.    
    vart går du någonstans?
  • Petris

Välkommen! :) hoppas de ser bättre ut på fredag. Håller tummarna för de! :)

cococi skrev 2015-03-02 15:15:44 följande:

Hej hej,

Började med gonal-f 125 den 23/2, var på ul idag 2/3 bara små blåsor  fick höja gonal-f till 200 på dag 8 istället, ska på nytt ul på fredag 6/3, hoppas på större blåsor då.

• Sthlmsthlm

Hej! 
    Hoppar in här. Planerar att starta mitt tredje IVF runt den 24 mars om mensen kommer då den ska. 

De två första IVF fick jag många ägg men dålig kvalitet (har PCO-äggstockar). Nu ska jag byta från Gonal-f 150, till Menopur 150 som ska vara lite "mildare". På senaste IVF plockade de 20 ägg och det var 45 äggblåsor som börjat växa. Lite för mycket! Gjorde ICSI och odlade till blastocyst på andra försöket.

Nu är det bara börja ladda mentalt för att köra igång. 

• cococi

Är det någon mer än jag som mår fruktansvärt illa och har huvudvärk? Det här ä helt nytt för mig och har ingen direkt att fråga. Men det känns som jag kommit rätt för att få lite svar på alla frågor o tankar man har. Kändes som ett sånt bakslag i dag när jag fick höja dosen, men det kanske det inte är jag vet inte. Det bara kändes så. Har ni någon erfarenhet av detta?

• Heystella

Cococi - Jag hade huvudvärk under tiden jag tog sprutorna vid mitt första försök, illamående slapp jag dock :)

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April