• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-10 08:56:38 följande:

Fick du reda på att de hade blivit befruktade på en gång? Jag har inte hört ett ljud om det :/

Magontet verkar inte riktigt vilja försvinna för min del. Jag kan inte ens förklara smärtan för den är så konstig hehe.

Jag märker att jag fortfarande är väldigt öm, på insidan, så att säga. Det märks verkligen när jag ska föra in vagitorierna!

Känner igen det där. Får som kramp efter jag för in lutinusen :/

Dem ringde dagen efter och talade om hur många som blivit befruktade och vilken dag jag skulle återkomma för insättning, dvs idag, så nu är det snart dags! Vad jobbigt att inte hört något alls? Men hoppas att det är positivt och att du har många fina ägg som väntar på dig :)

Nej håller med, det är svårt att förklara hur det känns.. jag har dock inte så ont längre men har fått utslag och en fruktansvärd klåda över hela kroppen så jag tror jag kan bli tokig! nån som känner igen sig? måste fråga idag när jag ska in.

Dem där vagitorierna var då inge roliga, var glad idag när jag inte behövde ta när jag ska in... :)

Lycka till nu!
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-10 09:52:45 följande:
    Dem ringde dagen efter och talade om hur många som blivit befruktade och vilken dag jag skulle återkomma för insättning, dvs idag, så nu är det snart dags! Vad jobbigt att inte hört något alls? Men hoppas att det är positivt och att du har många fina ägg som väntar på dig :)

Nej håller med, det är svårt att förklara hur det känns.. jag har dock inte så ont längre men har fått utslag och en fruktansvärd klåda över hela kroppen så jag tror jag kan bli tokig! nån som känner igen sig? måste fråga idag när jag ska in.

Dem där vagitorierna var då inge roliga, var glad idag när jag inte behövde ta när jag ska in... :)

Lycka till nu!
    Jaha. Jag fick tid för återföring samma dag som ÄP var men jag vet inte alls hur det har gått hehe.

Jag får hoppas att de inte hör av sig, för då kanske det är något negativt. Hör de inte av sig så antar jag att det iaf blev nåt som överlevde eftersom att jag ska dit imorn :)

Låter som nån allergisk reaktion, tycker jag!

Jag måste tyvärr ta dem även när jag ska in och många dagar framöver :P

Lycka till idag!
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-10 10:01:00 följande:

Jaha. Jag fick tid för återföring samma dag som ÄP var men jag vet inte alls hur det har gått hehe.

Jag får hoppas att de inte hör av sig, för då kanske det är något negativt. Hör de inte av sig så antar jag att det iaf blev nåt som överlevde eftersom att jag ska dit imorn :)

Låter som nån allergisk reaktion, tycker jag!

Jag måste tyvärr ta dem även när jag ska in och många dagar framöver :P

Lycka till idag!

Då är det väl lite olika hur dem gör, men då hoppas vi INTE på ett samtal idag då! :)

Ja få se vad dem säger, jobbigt är det när man typ vill klia ihjäl sig...!

Aha, men är bara idag jag slipper sen ska jag ta dem fram till dan innan test dagen.

Tack snälla du! lycka till imorgon! :)
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-10 10:27:43 följande:
    Då är det väl lite olika hur dem gör, men då hoppas vi INTE på ett samtal idag då! :)

Ja få se vad dem säger, jobbigt är det när man typ vill klia ihjäl sig...!

Aha, men är bara idag jag slipper sen ska jag ta dem fram till dan innan test dagen.

Tack snälla du! lycka till imorgon! :)
    Hoppas på det :)

Jaha okej men skönt att slippa eländet en dag iaf ;)

Tack så mkt!
  • Andje
    Strato skrev 2015-03-09 18:45:00 följande:

Will!!!

Nu har vi haft vårt möte! Det blir kort protokoll (Jäy!!) vilket innebär att vi får starta nästa mens, dvs nu i veckan!!! :D

Vi fick även göra ett vul och de hittade en cysta men den var så liten att vi får fortsätta ändå (Phu!!!!).

Efteråt fick vi träffa en ssk som visade oss alla sprutor vi ska ta. Vi kommer få använda ( menopour ( stavas det så?)) som follikestimulerande läkemedel - 112,5 är vår initiala dos. Gud det känns så overkligt! Äntligen händer det!

Vi började förSöka i april/maj 2013 och har gått hos Rmc sen april 2014. Utredningen tog hela våren och vi fick vår första kur pergotime i september. Jag fick för många blåsor på både hel och halv kur så var tvungen att avbryta båda försöken. Vi har även testat insemination men det funkade ju inte heller....

När vi började var vi typ först av alla ivår bekantskapskrets och Idag har typ ALLA barn eller är gravida.... :/

Hur länge har ni försökt?

Åh vad roligt att ni får köra igång direkt! Håller alla tummar att det går enligt plan

vi har också försökt sedan maj 2013 och fick komma till fert.mottagningen i juni 2014. Då hann vi bara få första info, sen stängde de för sommaren. I slutet av augusti fick vi påbörja första kuren Pergotime och jag har ätit enkel, dubbel och trippel dos. Det är bara trippeldos som har fungerat. Jag har blivit så himla besviken när vi testade enkel och dubbel dos och ingen av dem fungerande. En hel månad bortkastad kändes det som. Antar att jag är ganska svårstimulerad.

Visst är det surt att vara sista paret ut med barn!? Vi är också de enda i kompiskretsen utan barn. Hur hanterar ni det? Berättar ni för kompisar att ni kämpar? Vi har berättat för en del kompisar och det visar sig ju när man berättar att det är ganska många som fått kämpa länge eller fått ta hjälp.

Just nu är jag rätt säker på att det är mensvärk som molar i magen så jag hoppas så himla mycket på korta protokollet med start direkt. Vi får se på torsdag
  • Gweny

Andje>> vi började försöka samtidigt då! Sjukt att tiden bara tickat på såhär....

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

• Heystella

Kul att det händer en del här i tråden! :) Var hos min gyn idag och fick igenom min vilja att få Fragmin under detta försök! Nu är det bara att invänta mensen och sen kör försök 3 igång.

• Andje
    Gweny skrev 2015-03-10 16:50:38 följande:

Andje>> vi började försöka samtidigt då! Sjukt att tiden bara tickat på såhär....

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

Håller tummarna för fina äggblåsor på fredag!

Jag funderar ibland på om vi redan hade haft barn om vi gått privat från början. Känns som landstinget inte är snabbast i världen...Fast vi får ju tre försök inom landstinget och det är himla bra. Jag har förstått att i vissa landsting får man bara ett försök.

Hur gammal är du? Jag är lite besatt av ålder då jag snart fyller 39 och det stressar mig ganska mycket
  • Gweny

Heystella>> så bra att du får fragmin, som du vill. Hoppas det ska fungera bra för dig vid nästa försök nu.

Andje>> Ja det känns ju som det hade gått smidigare privat, men man tackar ju inte nej till 3 gratis försök.  Dem har ju ändrat nu, så alla landsting ger 3 försök. Väldigt orättvist innan att vissa som du säger fick mindre.
    Jag hittade dock en privat gynmottagning i början, så jag kunde skynda på utredningen, när hon hade skickat remiss för IVF, då först ringde landstinget om tid för äggspolning(som inte passat in då dem hade specialla dagar för sånt och det inte stämde med MIN cykel) öhhh!!

Jag är 34 år i år. Är ju fortfarande i ok ålder, men vissa av sambons jobbarkompisar undrar om vi inte borde skaffa barn nu, för vi är väl snart för gamla!! Ja men tack för den kommentaren!

• PD1984

Nu är min tid med nässprayet över :) o börjar med sprutorna ikväll. Någon som har använt menopur? Ger det några biverkningar?

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April