IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Ja jag hoppas verkligen att det är nåt annat. Jag har ju beräknad mens om 6 dagar. Känns så konstigt att ha TD 18 dagar efter återföring. Så mkt förskjuten lär ju inte mensen bli av det här.
Hoppar in här. Ska göra ivf nr 2 snart.
Körde korta protokollet i februari. Många äggblåsor som då såg lovande ut, men de flesta var "tomma" vid äggplock. Bara två plockades varav ett befruktades till toppkvalitet men bidde inget efter ET.
Nu väntar jag om ett nytt protokoll för mig och får reda på det i dagarna. Så får se när vi börjar igen om det blir kort, eller långt.
Någon mer med erfarenheter av många tomma äggblåsor?
Jag hoppas verkligen inte det händer igen. Läkarna var själva förvånade.
Lycka till alla annars!
Wohoooo grattis!!!! Fy fasiken va skönt!!! Nu kan vi följas på dagen nästan, va kul! : D
Igår tog vi första sprutan!! Jag var inte så nervös eftersom jag har tagit ovitrelle innan :) hur har det gått med sprutorna för dig?
Allt gick bra för mig med dom och jag känner inget idag annat än att det spänner lite, typ som träningsvärk på den sidan av magen som jag tog sprutan på - ska testa att byta sida ikväll! Inga andra biverkningar (än så länge).
Hur har det gått för dig? Du har tagit i två dagar nu va? Biverkningar?
Har ni fått någon vul tid? Vi har inte fått någon tid för äp utan bara tid för vul på torsdag, ska bli sååå spännande!! Är lite orolig för riskerna för överstimulering.... Men förhoppningsvis så vet läkarna vad dom gör :)
Har du ätit Pergo innan? Har ni kollat amh?
[quote=74995380][quote-nick]Strato skrev 2015-03-11 20:59:58 följande:[/quote-nick]
Hur har det varit idag? Jag har super mkt mens-känningar så det kommer nog inatt eller imorgon! Inte ofta som man väntar spänt på att tant röd ska komma :p
Så fort den är igång så ska vi ringa in och då få ett datum för att sätta igång med sprutor och en bokning för första vul. Haha hoppas jag kan ringa redan imorgon :)
När vi började försöka så pratade vi en del med våra närmaste vänner om det.. Sen när vi märkte att shit - det här funkar ju inte för oss så blev vi mer och mer restriktiva med att berätta. Det är bara en kompis som vet om att vi ska börja med ivf denna månad - men inte ens för henne vill jag säga NÄR.... För jag orkar inte alls med frågorna eller förväntningarna. Jag vet att jag kommer att vara så ledsen om det inte fungerar och kag har tyvärr jättesvårt att hantera när andra ser mig ledsen.... Tycker det är fruktansvärt jobbigt.
Så typ inga vet, inte jobbet, inte föräldrar, inte syskon. Typ fyra kompisar (där ingen hade barn men tänkt tre har eller ska ha nu....:p)
Det är en sorg också att jag inte får uppleva hela denna bit tillsammans med mina vänner... Det blev inte mammaledighet tillsammans, inget bäbissnack eller margsnack - utan det blev såhär. Knasigt!
Ni då? Har ni berättat?
Ni måste vara jätte spända nu inför morgondagens samtal! Hoppas att ni också får kort!!
Yes!!!!!!!! Fick korta protokollet så det blir sprutstart redan imorgon kväll. Fick Puregon, dos 150. Hämtade ut en hel kasse mediciner och fick smyga in lite i kylskåpet på jobbet :) Nu hamnar vi i precis samma fas. Grattis till mensen :) Det är detta vi väntat på så länge och nu känns det nervöst att äntligen få köra igång. Det är ju många steg kvar innan ett (förhoppningsvis) plus på stickan, men nu känns det som vi får en bättre chans i alla fall.
Äggplock blir v 13 så om det går enligt plan bör jag få testdag runt min födelsedag. Jag vet vad jag önskar mig i present :)
Hur känns det för dig? Är du nervös inför alla sprutor, äggplock etc?
Jag har pratat med ett flertal vänner och familj men jag kan ångra det nu. Jag har nog med mina egna förväntningar och rädsla för besvikelse. Nu har jag bestämt mig för att lägga locket på och inte prata mer om detta. Jag hade en riktig dipp igår när jag kände att jag tullat på min egen integritet. Ja, jag är menshormonig just nu :)
Har du fått klartecken att köra igång med sprutor i helgen?
Välkomna alla nya i tråden! Låter som att det är många som ska ha äp i veckan! Spännande!
Jag började med sprutor igår (meno 112,5) och ska på mitt första vul på torsdag - så ligger lite efter dom flesta här tidsmässigt. Hoppas att ni kan gå förs och sätts exempel med mänga fina plus!
14 är ju jätte bra! Spännande att se hur dom har växt till på måndag! Det låter ju som att det vankas äp snart :)
Är det kanske dags att börja lista oss nu! :)
Om man kikar i dom tidigare ivf trådarna så verkar det som att många av dom som sen plussar känner av mensvärk också! Det är klart att det ska gå vägen!!! Jag håller alla tummar och tår för ett stort plus :)
Usch, det här känns inte alls kul. Är bara på rd3 och känner av mensvärk :(
Det var till Gweny :) min telefon och jag är inte riktigt kompisar
14 är ju jätte bra! Spännande att se hur dom har växt till på måndag! Det låter ju som att det vankas äp snart :)
Är det kanske dags att börja lista oss nu! :)
Välkomna alla nya i tråden! Låter som att det är många som ska ha äp i veckan! Spännande!
Jag började med sprutor igår (meno 112,5) och ska på mitt första vul på torsdag - så ligger lite efter dom flesta här tidsmässigt. Hoppas att ni kan gå förs och sätts exempel med mänga fina plus!
Hurra Strato!! Nu är vi igång!!
Har tagit tre sprutor och det går finfint än så länge. Hade ont i magen igår men det tror jag var nånting annat för det har gått över. Det är ju enkelt att ta sprutorna och det spänner bara lite efteråt tycker jag.
Blodprov på tisdag morgon så får vi se om dosen blir justerad. Även dags för Orgalutran på tisdag kväll. VUL på fredag. Hoppas kroppen svarar upp bra
Känns helt overkligt att jag kan ha ett embryo i magen alldeles snart.
Hur känns det för dig? Några biverkningar? VUL på torsdag? Ska tänka på dig då och hålla tummarna att det visar fina äggblåsor.
Det verkar inte som man kollar AMH där vi går. jag frågade om det var det som ska kollas på tisdag men det var tydligen östradiol. Har du kollat? Vad är ett bra värde? Vad gör Ovitrelle? Det är så många olika mediciner man läser om så jag blir helt snurrig
Jag har tagit Pergotime sen i augusti i olika doser. Bara trippeldos som har fungerat. Har du tagit det? Jag svettades som en galning av det. Förstår dem som är i klimakteriet