IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Ikväll ska jag ta sista sprutorna puregon, imorgon är det dags för ägglossningsspruta och på måndag äggplock. Jag har berätta för chefen dock inte för min kollega som får sköta mitt jobb när jag är ledig. Ser ju konstigt ut att vara ledig i tisdags ca 3 h för ultraljud, 7 mil dit och även fredagen 3 h. Heldag på måndag och någon dag till nästa vecka.
Jobbar på ett stort företag, vill dock inte att alla ska veta, min kollega brukar inte vara tyst.
Wihoooo! imorgon ska vi gå på gruppinfo om ivf. Hoppas på väldigt snabb behandlingsstart efter det. Är jättespänd på vilket protokoll vi får. Det får vi iofs inte veta imorgon.
Vi kommer åka dit direkt efter min farmors begravning. Blir tvära kast mellan liv och död imorgon eftermiddag...
www.diva-portal.org/smash/get/diva2:602740/FULLTEXT01.pdf
Just nu är jag ivf-info-knarkare. Tyckte att denna var intressant! Kanske även ni gör?
Även denna :)
www.ucr.uu.se/qivf/index.php/component/docman/doc_download/71-publik-rapport-2014-version-2
Ja är inne på min första ruvardag och dem där äckliga lutinus som man tar den är inte så mysig.. Säger bara trosskydd på, bläää!
Ja är inne på min första ruvardag och dem där äckliga lutinus som man tar den är inte så mysig.. Säger bara trosskydd på, bläää!
God morgon! :)
Vi går inte heller privat utan via landstinget i östergötland (Rmc Linköping). Jag ver inte om det är fler än vi som ska vara med på informationen men det har inte låtit så! Vi fick vår kallelse för en månad sen och vi gjorde vår sista behandling (Ibsen) i november så väntan har varit heeeeelt olidlig! Jag hoppas hoppas hoppas att vi också får köra igång direkt - jag har också bim på tors/fre! Så jag hoppas verkligen att vi får köra kort protokoll och att vi kan sätta igång direkt, för jag är sååå trött på att vänta :)
hoppas att ni också får ett kort protokoll och kan köra igång nästa helg!! Kul om vi hamnar precis lika! :)
Spännande! Går ni privat? Då får ni säkert veta ert protokoll redan då. Vi går på ´landstingets fert.mottagning så vi hade gruppinfo med fyra andra par. Jag var äldst av tjejerna tror jag men några av tjejerna hade ganska mycket äldre män. Sköterskan berättade om de olika protokollen och det var mycket info att ta in. Tur att det inte blir läxförhör på detta innan man sätter igång Man får tydligen ett skriftligt tydligt protokoll men sin exakta behandling sen. Många sprutor och sprayer och hej och hå.
På vår mottagning ska man ringa när man är redo att sätta igång så vi fick ingen tid där och då. Min tanke är bara att vi har varit redo hur länge som helst så på måndag morgon slänger jag mig på telefonen. Jag räknar med att få mens på torsdag eller fredag (om jag inte är gravid men det känns redan som tråkig mensvärk) så då borde det ju vara perfekt läge att sätta igång en behandling.
Kör ni igång på stört när ni får ert protokoll?
Ang bim - så känns det som att det inte vi inte har en chans i ******* vi har aldrig ens varit i närheten av ett plus :(
God morgon! :)
Vi går inte heller privat utan via landstinget i östergötland (Rmc Linköping). Jag ver inte om det är fler än vi som ska vara med på informationen men det har inte låtit så! Vi fick vår kallelse för en månad sen och vi gjorde vår sista behandling (Ibsen) i november så väntan har varit heeeeelt olidlig! Jag hoppas hoppas hoppas att vi också får köra igång direkt - jag har också bim på tors/fre! Så jag hoppas verkligen att vi får köra kort protokoll och att vi kan sätta igång direkt, för jag är sååå trött på att vänta :)
hoppas att ni också får ett kort protokoll och kan köra igång nästa helg!! Kul om vi hamnar precis lika! :)
Hej alla!
Jag hoppar in här om det är okej?
Jag är inne på min andra omgång IVF.
Första gången blev det 2 befruktade ägg. Ett till mig och ett till frysen.
Det blev inget efter första återföringen och tyvärr så överlevde inte embryot upptiningen så det blev aldrig något FET.
Jag gjorde äggplock igår och mår sisådär idag. Fick tyvärr ut färre ägg denna gång ( 8 st, förra gången var det 11) men jag håller tummarna för att de är av bättre kvalité den här gången iaf!
Återföring på onsdag förhoppningsvis.
Självklart är du välkommen!
Hoppas att det blir ett guldägg denna gång! När får ni information om befruktningen? Den här processen är verkligen en övning i att vänta!
Hej alla!
Jag hoppar in här om det är okej?
Jag är inne på min andra omgång IVF.
Första gången blev det 2 befruktade ägg. Ett till mig och ett till frysen.
Det blev inget efter första återföringen och tyvärr så överlevde inte embryot upptiningen så det blev aldrig något FET.
Jag gjorde äggplock igår och mår sisådär idag. Fick tyvärr ut färre ägg denna gång ( 8 st, förra gången var det 11) men jag håller tummarna för att de är av bättre kvalité den här gången iaf!
Återföring på onsdag förhoppningsvis.