IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Jag har inte fören den 29/3. Där jag går är det alltid 18 dagar efter. En evighet ju!! Men förra gången kom mensen redan på rd 11.
Ja nån gång ska man väl lyckas.
Den här gången har jag haft det mkt jobbigare än första. Jag känner mig som ett vrak men jag antar att det är alla extra hormoner och det psykiska som gör det :/
Håller tummarna för er som ruvar nu! Spännande tid framöver i tråden nu.
Imorgon fm ska jag in och göra VUL, se om dem vuxit till sig!
var till läkaren med mina ustlag å klådan och dem trodde att jag reagerar på något, troligen progesteronet. Ringde kliniken och nu ska jag ta det bara på kvällen, hoppas inte det har nån negativ påverkan.. fick oxå brev från kliniken idag, det andra embryot hade inte utvecklats som dem ville inför infrysning. Känns lite jobbigt att göra om allt igen om det inte lyckas denna gång, så hoppas hoppas! :)
Tack ska ni ha, behövs!
väntar2015>> Då måste det ju helt enkelt lyckas nu för er!
hoppas det blir bättre med din klåda med.
Vi var och plockade ut 9 ägg i måndags, dagen efter var det 4 ägg som blivit befruktade. Fick ny tid på onsdagen för återinförande, när vi kom dit var det ett till som blivit befruktat. Så nu är jag på ruvardag 2 och hoppas att det tar sig denna gång + frysen.
[quote=74995380][quote-nick]Strato skrev 2015-03-11 20:59:58 följande:[/quote-nick]
Hur har det varit idag? Jag har super mkt mens-känningar så det kommer nog inatt eller imorgon! Inte ofta som man väntar spänt på att tant röd ska komma :p
Så fort den är igång så ska vi ringa in och då få ett datum för att sätta igång med sprutor och en bokning för första vul. Haha hoppas jag kan ringa redan imorgon :)
När vi började försöka så pratade vi en del med våra närmaste vänner om det.. Sen när vi märkte att shit - det här funkar ju inte för oss så blev vi mer och mer restriktiva med att berätta. Det är bara en kompis som vet om att vi ska börja med ivf denna månad - men inte ens för henne vill jag säga NÄR.... För jag orkar inte alls med frågorna eller förväntningarna. Jag vet att jag kommer att vara så ledsen om det inte fungerar och kag har tyvärr jättesvårt att hantera när andra ser mig ledsen.... Tycker det är fruktansvärt jobbigt.
Så typ inga vet, inte jobbet, inte föräldrar, inte syskon. Typ fyra kompisar (där ingen hade barn men tänkt tre har eller ska ha nu....:p)
Det är en sorg också att jag inte får uppleva hela denna bit tillsammans med mina vänner... Det blev inte mammaledighet tillsammans, inget bäbissnack eller margsnack - utan det blev såhär. Knasigt!
Ni då? Har ni berättat?
Ni måste vara jätte spända nu inför morgondagens samtal! Hoppas att ni också får kort!!
Yes!!!!!!!! Fick korta protokollet så det blir sprutstart redan imorgon kväll. Fick Puregon, dos 150. Hämtade ut en hel kasse mediciner och fick smyga in lite i kylskåpet på jobbet :) Nu hamnar vi i precis samma fas. Grattis till mensen :) Det är detta vi väntat på så länge och nu känns det nervöst att äntligen få köra igång. Det är ju många steg kvar innan ett (förhoppningsvis) plus på stickan, men nu känns det som vi får en bättre chans i alla fall.
Äggplock blir v 13 så om det går enligt plan bör jag få testdag runt min födelsedag. Jag vet vad jag önskar mig i present :)
Hur känns det för dig? Är du nervös inför alla sprutor, äggplock etc?
Jag har pratat med ett flertal vänner och familj men jag kan ångra det nu. Jag har nog med mina egna förväntningar och rädsla för besvikelse. Nu har jag bestämt mig för att lägga locket på och inte prata mer om detta. Jag hade en riktig dipp igår när jag kände att jag tullat på min egen integritet. Ja, jag är menshormonig just nu :)
Har du fått klartecken att köra igång med sprutor i helgen?