• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Heystella
    Sthlmsthlm skrev 2015-03-02 18:18:45 följande:

Hej! 

Hoppar in här. Planerar att starta mitt tredje IVF runt den 24 mars om mensen kommer då den ska. 

De två första IVF fick jag många ägg men dålig kvalitet (har PCO-äggstockar). Nu ska jag byta från Gonal-f 150, till Menopur 150 som ska vara lite "mildare". På senaste IVF plockade de 20 ägg och det var 45 äggblåsor som börjat växa. Lite för mycket! Gjorde ICSI och odlade till blastocyst på andra försöket.

Nu är det bara börja ladda mentalt för att köra igång. 

Då kommer vi nog att köra igång nästan samtidigt! Det här är också vårt 3:e försök så nu vår vi väll hålla tummarna för att det är 3:e gången gillt! :)
  • Gweny

Mitt blodprov visade bra, så imorgon börjar jag med sprutorna. ska ta dos 175 i några dagar, sen 150. På måndag ska jag lämna nytt blodprov och kommer förmodligen bli UL i slutet av nästa vecka för att se hur äggblåsorna har vuxit. Hoppas verkligen detta kommer gå bra med allt, men nu händer det lite iallafall. varit drygt att bara spraya.

• Andje

Hej på er!

Jag tänkte hoppa med här

Vi ska på första information på fredag om ivf. Äntligen! Vi går på fertilitetsmottagningen i Västerås. Vi har försökt med Pergotime sedan augusti men inte lyckats bli gravida. Innan dess har vi försökt på egen hand över ett år. Det verkar som jag är ganska svårstimulerad då det behövs trippeldos Pergotime för att jag ska producera någon äggblåsa. Hoppas verkligen att det biter bättre med sprutorna. Jag fyller 39 nästa månad så jag antar att jag har åldern emot mig i detta.

Hur gör ni andra med att berätta på jobbet? Det blir ju många tider att springa på kliniken och nu har jag använt slut på alla svepskäl med tandläkare, cellprov, banken etc Min chef vet och har full förståelse. Jag har berättat för två kollegor som befinner sig i ungefär samma situation men känner att jag inte vill dela med mig om detta till de övriga.  

• cococi

Jag vet att min kropp är känslig mot hormoner. Men nu spyr jag också. Fy blääääää. Det känns ju som man är gravid även fast dom inte ens stoppat in nått än.

Är det nån mer som har barn sen innan?

• Gweny
    Andje skrev 2015-03-04 09:12:19 följande:

Hej på er!

Jag tänkte hoppa med här

Vi ska på första information på fredag om ivf. Äntligen! Vi går på fertilitetsmottagningen i Västerås. Vi har försökt med Pergotime sedan augusti men inte lyckats bli gravida. Innan dess har vi försökt på egen hand över ett år. Det verkar som jag är ganska svårstimulerad då det behövs trippeldos Pergotime för att jag ska producera någon äggblåsa. Hoppas verkligen att det biter bättre med sprutorna. Jag fyller 39 nästa månad så jag antar att jag har åldern emot mig i detta.

Hur gör ni andra med att berätta på jobbet? Det blir ju många tider att springa på kliniken och nu har jag använt slut på alla svepskäl med tandläkare, cellprov, banken etc Min chef vet och har full förståelse. Jag har berättat för två kollegor som befinner sig i ungefär samma situation men känner att jag inte vill dela med mig om detta till de övriga.  

Välkommen!

Jag måste berätta för min chef snart inför ul, äp osv. Jag är ledig vissa vardagar, så har hitills sluppit. Känns så privat, så egentligen vill jag inte...
  • Gweny
    cococi skrev 2015-03-04 09:50:12 följande:

Jag vet att min kropp är känslig mot hormoner. Men nu spyr jag också. Fy blääääää. Det känns ju som man är gravid även fast dom inte ens stoppat in nått än.

Är det nån mer som har barn sen innan?

Jag har sen innan, inte min sambo. så väldigt frustrerande att ens kropp inte vill fungera nu.
  • cococi

Ja man undrar ju varför man inte funkar helt plötsligt. Men skönt att det finns hjälp, hoppas verkligen att det funkar.
    Det är samma för mig, jag har barn sen tidigare, men inte min sambo. Skulle va så tråkigt att inte få uppleva det igen med honom.
    Men är det din första ivf gång också Gweny?

• cococi
    Gweny skrev 2015-03-04 12:11:24 följande:
    Jag har sen innan, inte min sambo. så väldigt frustrerande att ens kropp inte vill fungera nu.
    Jag e ju trög, har inte fattat att man trycker på citera när man ska svar på någon. Glad
  • Andje
    Gweny skrev 2015-03-04 12:10:22 följande:
    Välkommen!

Jag måste berätta för min chef snart inför ul, äp osv. Jag är ledig vissa vardagar, så har hitills sluppit. Känns så privat, så egentligen vill jag inte...
    Nej, det känns väldigt privat att prata om detta på jobbet. Jag kan emellanåt ångra att jag pratat med kompisar också. Ibland känns det helt ok att prata om var vi är i processen men ibland känner jag mig helt invaderad fast folk frågar av ren omtanke. Vi är det enda paret i hela bekantskapskretsen utan barn så det är klart att folk fattar att det inte går enligt plan. Vi har iaf en himla massa barn runt oss att öva på innan det blir vår tur  
  • Sthlmsthlm
    Heystella skrev 2015-03-03 00:14:27 följande:

Då kommer vi nog att köra igång nästan samtidigt! Det här är också vårt 3:e försök så nu vår vi väll hålla tummarna för att det är 3:e gången gillt! :)

Ja vad kul!

Har du några ändringar i behandlingsplan inför detta försök? Hur har det sett ut tidigare?
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April