IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Ja har använt Menopur hög dos 412. Fick inga biverkningar av den alls. De enda som va är att de sved lite efteråt. Lycka till! :)
Nu är min tid med nässprayet över :) o börjar med sprutorna ikväll. Någon som har använt menopur? Ger det några biverkningar?
Nu är min tid med nässprayet över :) o börjar med sprutorna ikväll. Någon som har använt menopur? Ger det några biverkningar?
Jag använde menopur nu senast och fick en hel del biverkningar. Illamående, uppsvälld mage, huvudvärk och trötthet.
Det är ju såklart olika från person till person så jag hoppas att du klarar dig utan :)
Ja har använt Menopur hög dos 412. Fick inga biverkningar av den alls. De enda som va är att de sved lite efteråt. Lycka till! :)
Har du hört något än?? :)
Då är det väl lite olika hur dem gör, men då hoppas vi INTE på ett samtal idag då! :)
Ja få se vad dem säger, jobbigt är det när man typ vill klia ihjäl sig...!
Aha, men är bara idag jag slipper sen ska jag ta dem fram till dan innan test dagen.
Tack snälla du! lycka till imorgon! :)
Hur har det varit idag? Jag har super mkt mens-känningar så det kommer nog inatt eller imorgon! Inte ofta som man väntar spänt på att tant röd ska komma :p
Så fort den är igång så ska vi ringa in och då få ett datum för att sätta igång med sprutor och en bokning för första vul. Haha hoppas jag kan ringa redan imorgon :)
När vi började försöka så pratade vi en del med våra närmaste vänner om det.. Sen när vi märkte att shit - det här funkar ju inte för oss så blev vi mer och mer restriktiva med att berätta. Det är bara en kompis som vet om att vi ska börja med ivf denna månad - men inte ens för henne vill jag säga NÄR.... För jag orkar inte alls med frågorna eller förväntningarna. Jag vet att jag kommer att vara så ledsen om det inte fungerar och kag har tyvärr jättesvårt att hantera när andra ser mig ledsen.... Tycker det är fruktansvärt jobbigt.
Så typ inga vet, inte jobbet, inte föräldrar, inte syskon. Typ fyra kompisar (där ingen hade barn men tänkt tre har eller ska ha nu....:p)
Det är en sorg också att jag inte får uppleva hela denna bit tillsammans med mina vänner... Det blev inte mammaledighet tillsammans, inget bäbissnack eller margsnack - utan det blev såhär. Knasigt!
Ni då? Har ni berättat?
Ni måste vara jätte spända nu inför morgondagens samtal! Hoppas att ni också får kort!!
Åh vad roligt att ni får köra igång direkt! Håller alla tummar att det går enligt plan
vi har också försökt sedan maj 2013 och fick komma till fert.mottagningen i juni 2014. Då hann vi bara få första info, sen stängde de för sommaren. I slutet av augusti fick vi påbörja första kuren Pergotime och jag har ätit enkel, dubbel och trippel dos. Det är bara trippeldos som har fungerat. Jag har blivit så himla besviken när vi testade enkel och dubbel dos och ingen av dem fungerande. En hel månad bortkastad kändes det som. Antar att jag är ganska svårstimulerad.
Visst är det surt att vara sista paret ut med barn!? Vi är också de enda i kompiskretsen utan barn. Hur hanterar ni det? Berättar ni för kompisar att ni kämpar? Vi har berättat för en del kompisar och det visar sig ju när man berättar att det är ganska många som fått kämpa länge eller fått ta hjälp.
Just nu är jag rätt säker på att det är mensvärk som molar i magen så jag hoppas så himla mycket på korta protokollet med start direkt. Vi får se på torsdag
Har du hört något än?? :)
Haha, ja, nä just det, det var lhf.. Lätt förvirrad är vad jag är :)
Men ush för klåda! :/ hoppas det blir bättre snart!
Hej! Tänkte du på samtalet? Var inte jag som väntade på samtal :) eller menade du min klåda och utslag på kroppen?
Haha, ja, nä just det, det var lhf.. Lätt förvirrad är vad jag är :)
Men ush för klåda! :/ hoppas det blir bättre snart!
Hej hoppar in i eran tråd :) ska göra ett syskonförsök nu i mars har en liten dotter som blev till genom provrörsbefruktning 2013 :) så nu hoppas vi på syskon!! Sprutar för fullt har sprutat i fyra dagar och idag börjar jag spruta med sprutan som ska hindra ägglossning :) så äp i slutet av nästa vecka förhoppningsvis