• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Gweny
    cococi skrev 2015-03-04 12:31:48 följande:

Ja man undrar ju varför man inte funkar helt plötsligt. Men skönt att det finns hjälp, hoppas verkligen att det funkar.

Det är samma för mig, jag har barn sen tidigare, men inte min sambo. Skulle va så tråkigt att inte få uppleva det igen med honom.

Men är det din första ivf gång också Gweny?

Ja detta är mitt 1a försök också, så nervöst & spännande på samma gång. Får vi följas åt.
  • Gweny
    Andje skrev 2015-03-04 14:11:09 följande:

Nej, det känns väldigt privat att prata om detta på jobbet. Jag kan emellanåt ångra att jag pratat med kompisar också. Ibland känns det helt ok att prata om var vi är i processen men ibland känner jag mig helt invaderad fast folk frågar av ren omtanke. Vi är det enda paret i hela bekantskapskretsen utan barn så det är klart att folk fattar att det inte går enligt plan. Vi har iaf en himla massa barn runt oss att öva på innan det blir vår tur  

Jo det är dubbla könslor. Vissa få vänner vet om våran sits, men ingen kan ju riktigt förstå som inte är med om det själv.

Se vill jag inte berätta för många heller för jag vill inte ha massa "goda råd".
  • PD1984

Hej hej

Jag hoppar oxå in här :)

Jag håller på att sprayar för fullt och börjar med sprutor nästa vecka den 11/3 o planerat ÄP är v 13 :)

• Heystella
    Sthlmsthlm skrev 2015-03-04 19:25:47 följande:

Ja vad kul!

Har du några ändringar i behandlingsplan inför detta försök? Hur har det sett ut tidigare?

Jag har fått höja dosen Gonal-F från 150 till 175, samt fått höja min Levaxindos men inget annat. Går hos IVF Nordic och dom verkar inte vara jättepigga på att ändra saker, haha. Ska försöka få Trombyl utskrivet från min Gyn innan sprutstart men annars kommer jag nog att köra på albyl istället som också innehåller acetylsalicylsyra :)
  • Gweny

PD1984>> välkommen in, har själv planerat äp v. 12

Heystella>> hur mycket levaxin tar du? Jag har också det, tagit sen maj förra året pga nyupptäckt hypo.

Igår tog jag iallafall min 1a spruta, gick bra, stack till lite bara.  Nu får jag hoppas att UL visar på bra resultat nästa vecka.

Här skiner förresten solen med blå himmel, gjort i några dagar nu, ger hopp och kraft till en, det behövs!

• cococi
    Gweny skrev 2015-03-04 21:43:49 följande:
    Ja detta är mitt 1a försök också, så nervöst & spännande på samma gång. Får vi följas åt.
    Ja det är verkligen nervöst, roligt att följa flera Glad
  • Andje

Wihoooo! imorgon ska vi gå på gruppinfo om ivf. Hoppas på väldigt snabb behandlingsstart efter det. Är jättespänd på vilket protokoll vi får. Det får vi iofs inte veta imorgon.

Vi kommer åka dit direkt efter min farmors begravning. Blir tvära kast mellan liv och död imorgon eftermiddag...

• veriitas
    Andje skrev 2015-03-04 09:12:19 följande:

Hej på er!

Jag tänkte hoppa med här

Vi ska på första information på fredag om ivf. Äntligen! Vi går på fertilitetsmottagningen i Västerås. Vi har försökt med Pergotime sedan augusti men inte lyckats bli gravida. Innan dess har vi försökt på egen hand över ett år. Det verkar som jag är ganska svårstimulerad då det behövs trippeldos Pergotime för att jag ska producera någon äggblåsa. Hoppas verkligen att det biter bättre med sprutorna. Jag fyller 39 nästa månad så jag antar att jag har åldern emot mig i detta.

Hur gör ni andra med att berätta på jobbet? Det blir ju många tider att springa på kliniken och nu har jag använt slut på alla svepskäl med tandläkare, cellprov, banken etc Min chef vet och har full förståelse. Jag har berättat för två kollegor som befinner sig i ungefär samma situation men känner att jag inte vill dela med mig om detta till de övriga.  

Jag har berättat för min chef endast än så länge. Känns väldigt privat att prata om detta på jobbet. Är dessutom ställföreträdande chef vilket gör det svårare. Jag hoppas att jag kan smyga in passande tider så att jag inte behöver ta ledigt, har inte tid ;D Men kommer jag till en punkt då jag måste berätta för att inga tider är smidiga så får det helt enkelt bli så. Detta är ju viktigare!
  • veriitas

Igår började jag med Provera och om ca. 10 dagar blir det hormoninjektioner. Skrattande

• Andje

[quote=74965245][quote-nick]veriitas skrev 2015-03-05 21:22:19 följande:[/quote-nick]

Jag har berättat för min chef endast än så länge. Känns väldigt privat att prata om detta på jobbet. Är dessutom ställföreträdande chef vilket gör det svårare. Jag hoppas att jag kan smyga in passande tider så att jag inte behöver ta ledigt, har inte tid ;D Men kommer jag till en punkt då jag måste berätta för att inga tider är smidiga så får det helt enkelt bli så. Detta är ju viktigare!

[/

Ja, det är inte mycket annat som är viktigare än detta. Som sagt, vi drar direkt från farmors begravning till kliniken imorgon.. Vad gör man inte?

Har du möjlighet att få önska tider för besök? På vår klinik blir man helt livegen upplever jag. Man får en tid och så är det bara att tacka och ta emot. I höstas krockade ett vul med en bokad Parisresa och då kändes det som vi fick onda ögat.

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April