• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Coocoo

Hoppar in lite är på min första ivf. Har äggplock på måndag nervöst men ser fram emot det också!

• Gweny
    Var på vul idag. Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. 
    så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall. 
  • LHF

Usch, det här känns inte alls kul. Är bara på rd3 och känner av mensvärk :(

• väntar2015
    LHF skrev 2015-03-14 08:53:52 följande:

Usch, det här känns inte alls kul. Är bara på rd3 och känner av mensvärk :(

Nej :( hoppas det är nå annat!!
  • fjälltjej

Jag är på mitt första IVF-försöket. Jag har haft ultral nu i vecka och på onsdag ska det bli äggplockning.. o det är jag shit rädd!!

• Gweny
    fjälltjej skrev 2015-03-14 11:32:26 följande:

Jag är på mitt första IVF-försöket. Jag har haft ultral nu i vecka och på onsdag ska det bli äggplockning.. o det är jag shit rädd!!

Hur stora var dina äggblåsor vid vul?

Närmar sig för 1a äp för mig med, nervöst. Vi får be om extra lugnande och smärtlindring.
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-14 09:56:03 följande:
    Nej :( hoppas det är nå annat!!
    Ja jag hoppas verkligen att det är nåt annat. Jag har ju beräknad mens om 6 dagar. Känns så konstigt att ha TD 18 dagar efter återföring. Så mkt förskjuten lär ju inte mensen bli av det här.
  • Lysithea

Hej, jag tänkte hoppa in här också om det går bra =). Det här är våran första ivf försök. Vi har försökt at få barn i ca 4 år nu (har inga barn sen tidigare). Vi kör den korta varianten med bara sprutor som jag började ta den 6:e mars och nu på måndag den 16:e  ska vi på äggplock. Jag är väldig nervös inför det men samtidigt så längtar man efter att få ett plus. 

• vårblomman

Hoppar också in här. Håller på med långa protokollet, med äggplock på tisdag. Är något av en veteran då vi har två IVF barn redan. Vi har nu kämpat 1,5 år med FET försök för trean men inte lyckats så nu är det ny stimulering som gäller.

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April