• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • galenidejj
    Elfia skrev 2015-03-29 22:36:51 följande:
    Hade du gjort äggplock ännu?
    Nej det har jag inte gjort! Detta är våran första ivf.

Har tagit sprutorna i 4 dagar nu och fy fan säger jag bara! Är trött hela tiden och sen känns allt bara piss och vill gråta hela tiden! Skit jobbigt
  • Elfia
    galenidejj skrev 2015-03-29 22:58:42 följande:
    Nej det har jag inte gjort! Detta är våran första ivf.

Har tagit sprutorna i 4 dagar nu och fy fan säger jag bara! Är trött hela tiden och sen känns allt bara piss och vill gråta hela tiden! Skit jobbigt
    Så var det för mig med. Usch, jag förstår precis :( Jag hade ont i äggstockarna och tjejmagen redan från sprutdag 2 och fram till näst sista sprutan. Lipade de första dagarna pga smärtan samt den hemska tröttheten som jag upplevde 24/7. Jag var nog spänd med varje kväll innan sprutdags för att jag är spruträdd, det gjorde nog inte saken bättre heller.

Hoppas att ditt blodprov visas bra. Jag behövde aldrig göra det utan sprutade på i ca en vecka, sedan fick jag komma på första VUL. Misstänkte att jag med största sannolikhet skulle fortsätta spruta i ytterligare några dagar då det är väldigt vanligt att man får göra det efter första VUL. Jag hade dessutom låg dos så jag var helt säker på det. Hur många enheter sprutar du? Är det Menopur?

Kram till dig och håll ut, det blir bättre ska du se!
  • Maaaaalin

Hej! Jag hoppas det är okej att jag hoppar in:) 2/4 har vi första besöket på Sahlgrenska, äntligen äntligen kanske det faktiskt kommer hända ngt efter över 2 års bebisverkstad!! Är grymt nervösa och förväntningsfulla just nu:D

Hoppas på hormonstimulering på en gång, 2 enkelkurer med Pergo har inte funkat för oss.. Hur går det för er andra?

• PD1984

Fick tråkiga besked idag, mitt blasto överlevde inte så nu får vi börja om :(

• Elfia
    ak15 skrev 2015-03-30 09:18:25 följande:

Fick detta idag?!!! Men neg igår med testlagret? phpT5l95h23894.jpg

Åh, kul! Grattis :) jag ser allt ett plus där även fast det är ett svagt. Vilken rd är du på?
  • galenidejj
    ak15 skrev 2015-03-30 09:18:25 följande:

Fick detta idag?!!! Men neg igår med testlagret? phpT5l95h23894.jpg

Det där ser ju lovande ut! Vilken dag är du på?
  • Elfia
    PD1984 skrev 2015-03-30 09:00:05 följande:

Fick tråkiga besked idag, mitt blasto överlevde inte så nu får vi börja om :(

Vad tråkigt att höra :(

Styrkekramar!
  • galenidejj
    Elfia skrev 2015-03-29 23:41:47 följande:
    Så var det för mig med. Usch, jag förstår precis :( Jag hade ont i äggstockarna och tjejmagen redan från sprutdag 2 och fram till näst sista sprutan. Lipade de första dagarna pga smärtan samt den hemska tröttheten som jag upplevde 24/7. Jag var nog spänd med varje kväll innan sprutdags för att jag är spruträdd, det gjorde nog inte saken bättre heller.

Hoppas att ditt blodprov visas bra. Jag behövde aldrig göra det utan sprutade på i ca en vecka, sedan fick jag komma på första VUL. Misstänkte att jag med största sannolikhet skulle fortsätta spruta i ytterligare några dagar då det är väldigt vanligt att man får göra det efter första VUL. Jag hade dessutom låg dos så jag var helt säker på det. Hur många enheter sprutar du? Är det Menopur?

Kram till dig och håll ut, det blir bättre ska du se!
    Ont har jag inte någonting men känner mig bara så himla uppgiven! Skit jobbigt.

Jag gör ju blodprov eftersom jag bor 14 mil ifrån kliniken så jag behöver åka så lite som möjligt fram och tillbaka.

Jag tar 125 ie. Det är puregon jag sprutar!
  • Elfia
    Maaaaalin skrev 2015-03-30 08:56:45 följande:

Hej! Jag hoppas det är okej att jag hoppar in:) 2/4 har vi första besöket på Sahlgrenska, äntligen äntligen kanske det faktiskt kommer hända ngt efter över 2 års bebisverkstad!! Är grymt nervösa och förväntningsfulla just nu:D

Hoppas på hormonstimulering på en gång, 2 enkelkurer med Pergo har inte funkat för oss.. Hur går det för er andra?

Hej och välkommen Malin!

Vad kul att ni får komma igång snart. Vi har också försökt i två år innan vi började med IVF. Jag är på rd 8 idag och har td om 6 dagar. Men blir förmodligen till att testa på lör istället för sön. Så håll gärna tummar och tår för mig:)

Lycka till med besöket.
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April