• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Minfey

Hej! Jag påbörjade en ivf behandling i mars.. Hade ÄP den 14/4 och ET den 19/4 med en fin blastocyst i toppkvalite!

Då jag blev väldigt överstimulerad (framförallt då jg blev gravid!) har jag fått göra VUL hos gyn, inte min klinik. I 5+1 syntes en hinnsäck på 3,7mm. Enligt beräkningarna nästan 2mm för liten. Och idag på ett nytt VUL (6+0) syntes en hinnsäck på 9,4mm och en gulesäck. Fortfarande 2mm för liten, men inget synligt foster. Kan det vara så att ägget tog några dagar på sig att fästa? Att jag kanske inte är i 6+0? Min gynekolog har iprincip dömt ut att det blir en lyckad graviditet redan, någon som kan ge en lite hopp?

• Längtan 34
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:33:44 följande:
    Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. Gråter
    Åhh nej så himla tråkigt...beklagar :(! Förstår vad du går igenom och det är så himla tufft. Du kommer dock att fixa detta och snart vara beredd att kämpa vidare. Vet att det är jättesvårt att tänka på det nu men precis som 1983an skrev är det åtminstone väldigt positivt att du blev gravid för det bådar gott för framtiden. Hoppas att ni snart orkar ta nya tag!

Stor kram!!
  • delphibaby

någon i denna grupp som blivit överstimulerad? JAg gjorde et den 7/5 och den 9/5 hamnade jag på akuten med kraftiga magsmärtor. Visade sig att jag hade vätska i buken och förstorad äggstock på 7.5-8 cm samt inflammation i buken. Nu är jag oroad över om ägge fäst och börjat växa. Är det någon som varit med om liknande och fått behålla graviditeten?!

• Längtan 34

Idag var det äntligen dags för VUL och det var spännande men samtidigt rätt nervöst. På skärmen fick vi se en liten böna med ett litet pickande hjärta :D! Overkligt men blev ändå så verkligt! Läkaren sa att allt såg jättebra ut! Nu kan vi verkligen börja tro på detta. Tro på att det är vår tur att få bli föräldrar. Var verkligen helt otroligt att få se det lilla livet som växer inuti mig <3!

Hur går det för er andra? Håller verkligen tummarna för er alla <3!

Kram!

• 89Madeleine
    Längtan 34 skrev 2015-05-18 18:38:41 följande:

Idag var det äntligen dags för VUL och det var spännande men samtidigt rätt nervöst. På skärmen fick vi se en liten böna med ett litet pickande hjärta :D! Overkligt men blev ändå så verkligt! Läkaren sa att allt såg jättebra ut! Nu kan vi verkligen börja tro på detta. Tro på att det är vår tur att få bli föräldrar. Var verkligen helt otroligt att få se det lilla livet som växer inuti mig <3!

Kram!

Åh vad roligt!!

Jag kan inte ens föreställa mig när det ska hända oss.

Längtar så mycket!

Stort grattis igen!

Jag är på ruvardag 3 med min frysis blastocyst. Detta är vår tredje gång och på något sätt så tror jag att det blir minus nu också :( :(

Kram <3
  • Längtan 34
    89Madeleine skrev 2015-05-18 19:54:32 följande:
    Åh vad roligt!!

Jag kan inte ens föreställa mig när det ska hända oss.

Längtar så mycket!

Stort grattis igen!

Jag är på ruvardag 3 med min frysis blastocyst. Detta är vår tredje gång och på något sätt så tror jag att det blir minus nu också :( :(

Kram <3
    Åh tack så mycket :)!! Ja det är så svårt för många att förstå hur stor (och smärtsam) längtan efter ett barn kan vara. Jag har drömt om, men knappt heller kunnat föreställa mig, stunden vi upplevde idag. Men idag var den kommen...och den kommer att komma till er också. Riktigt snart hoppas jag :)!

Va spännande att du ruvar!!  Jag ska hålla tummarna riktigt hårt för er!
    Kram <3!
  • Söndag
    Längtan 34 skrev 2015-05-18 18:38:41 följande:

Kram!

Å va mysigt!! Vilken vecka är du i?
  • 89Madeleine
    Längtan 34 skrev 2015-05-18 22:09:00 följande:
    Åh tack så mycket :)!! Ja det är så svårt för många att förstå hur stor (och smärtsam) längtan efter ett barn kan vara. Jag har drömt om, men knappt heller kunnat föreställa mig, stunden vi upplevde idag. Men idag var den kommen...och den kommer att komma till er också. Riktigt snart hoppas jag :)!

Va spännande att du ruvar!!  Jag ska hålla tummarna riktigt hårt för er!
    Kram <3!
    <3 <3 <3
  • MålaMittHjärta

Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....
    Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?

Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....

Mamma till världens sötaste Elvis
  • LadyMaria

Hej!

Påbörjat vår 3e ivf behandling nu, ska få två embryon tillbaks denna gång vilket känns spännande i alla fall. Men känslan för att misslyckas igen är hemsk!

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April