• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • ak15

Fick se ett fint litet hjärta bonka och slå igår 8+3 igår :)

• Saturnus
    ak15 skrev 2015-05-05 08:51:52 följande:

Härligt, visst är det en ljuvlig känsla! Stort grattis!
  • ak15

Ja gu jag var så nervös nervösare än förra gången..... :) men känns underbart att se ett hjärta picka på :)

• 89Madeleine
    sanla skrev 2015-05-04 14:19:56 följande:
    Just nu är jag bara glad att vi fick till frysen smile1.gif Vi var inställda på IVF3 nästan när vi inte fick ett brev hem...

Ok. Jag frågade flera gånger på telefon om man inte kunde köra direkt. 

Men kanske är det skillnad. Jag kommer direkt från en stimulerad cykel och misslyckat färskförsök. Det kanske då man bör vänta en månad eftersom man belastar kroppen med mycket hormoner och behöver komma till hormonell balans igen. 

Vad har du för cykel innan? Om man kört en FET och misslyckas kanske man kan köra direkt på nytt? Är det det som skiljer oss?
    Jag hade gjort en FET och misslyckades.

Det måste vara det som är skillnaden :)

Som du säger så måste din kropp nog vila efter alla hormoner och så :)
  • Mytime

Hur vanligt är det att man höjer/sänker dosen på puregon efter några dagar?

Ja fick 133enheter från i torsdags tom igår, men frön ikväll ska ja ta 175enheter, de lät högt.

Vad beror det på att de höjer dosen?

Hinner de verkligen få nån effekt?

Ska tillbaka på undersökning på fredag så nya dosen hinner ja ju endast ta tre ggr...

• Linda8110

Symptomen ska ju förstärkas inte avta och försvinna... Nu känns det som om mensen kan komma när som helst...

• TessOphira
    Längtan 34 skrev 2015-05-04 21:20:14 följande:

Jag går nu och väntar på att få en kallelse till UL på RMC. Hoppas den kommer imorgon! Första UL kommer vi alltså att göra där. Ska man ändå ringa och "anmäla sig" på barnmorskemottagningen på hemorten eller ska man vänta? Hur gör ni andra?

Vi har kontaktat barnmorskemottagningen redan. ska på hälsosamtal och inskrivning i morgon, men vårat första Vul på fertilitetskliniken är först 13/5. Förstår inte vad man ska vänta på. I en vanlig graviditet väntar man ju inte på en "kontroll" innan man kontaktar dom så jag kör på :D 
  • Längtan 34
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-05 08:14:27 följande:
    Jag kommer vänta med att ringa och skriva in mig hos barnmorskan till efter vi varit på kliniken på ett sista ultraljud om två veckor :)
    Jag funderar på det med men sen samtidigt så vill man ju göra det så snart som möjligt. Hade varit bra att ha det där hälsosamtalet :). Fick kallelse till UL idag. Ska dit den 18 maj :D! Längtar verkligen...men sen är det ju också lite nervöst.
  • Längtan 34
    TessOphira skrev 2015-05-05 16:54:21 följande:
    Vi har kontaktat barnmorskemottagningen redan. ska på hälsosamtal och inskrivning i morgon, men vårat första Vul på fertilitetskliniken är först 13/5. Förstår inte vad man ska vänta på. I en vanlig graviditet väntar man ju inte på en "kontroll" innan man kontaktar dom så jag kör på :D 
    Nej så är det ju och från och med nu är det ju faktiskt som vilken graviditet som helst :). Jag tror att jag tvekar för att det finns en liten rädsla att något ska hända och då känns det jobbigare om jag skrivit in mig. Tänkte att ifall jag sett att allt ser bra ut och att hjärtat pickar på så känns det lättare att gå vidare.

Nää jag tror att jag ska köra på jag med och ringa dit :D! Va spännande att ni ska dit imorgon :)!
  • MålaMittHjärta
    ak15 skrev 2015-05-05 08:51:52 följande:

Åh vad underbart Hjärta
    Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April