IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
sprutor med puregon sen
Ägglossningssprutan pregnyl
Äggplock - förhoppningsvis insättning
Vagiatorer 3ggr om dan
Nåt mer?
Har nåt i bakhuvudet om att de skulle va nå sprutor även efter insättning?
Har ja blandat ihop nåt el va e de för nå isf?
sprutor med puregon sen
Ägglossningssprutan pregnyl
Äggplock - förhoppningsvis insättning
Vagiatorer 3ggr om dan
Nåt mer?
Har nåt i bakhuvudet om att de skulle va nå sprutor även efter insättning?
Har ja blandat ihop nåt el va e de för nå isf?
Ingen ägglossning idag heller...
Så nu är det bara att vänta en månad till...
Nu kom den glada gubben!
Hoppas att barnmorskorna tycker att det är okej trots att den inte kom med morgon kisset. I och för sig så la jag mig 04.30 i morse efter att ha varit ute och druckit mååååånga drinkar.
Kanske var därför det inte visades först när jag tog vid 09.00
Ny i tråden men känner att jag behöver få prata av mig lite!
Jag och min sambo bestämde oss i februari att starta vår IVF behandling. Alla mina sprutor ligger och väntar på att min mens ska komma! Jag kör den korta metoden men min mens skulle komitt för över en vecka sen, fick dock en spruta i fredags som ska starta mensen förhoppningsvis imorgon! :) är nervös, glad och rädd samtidigt.
Finns de fler som gör IVF i Stockholm? :)
Ny i tråden men känner att jag behöver få prata av mig lite!
Jag och min sambo bestämde oss i februari att starta vår IVF behandling. Alla mina sprutor ligger och väntar på att min mens ska komma! Jag kör den korta metoden men min mens skulle komitt för över en vecka sen, fick dock en spruta i fredags som ska starta mensen förhoppningsvis imorgon! :) är nervös, glad och rädd samtidigt.
Finns de fler som gör IVF i Stockholm? :)
Åhh!! Vad irriterad jag blir på en barnmorska på Huddinge!
Jag säger att jag testade negativt på ägglossningsstickan lördag morgon vid 9, men testade positivt på stickan vid 12.00
Då blir hon irriterad och pratar nedlåtande med mig och säger att hur ska hon kunna veta när vi ska räkna då?!
Hur ska hon kunna veta om det fungerar att ha återföring på fredag?!
Det är väl ändå hon som är barnmorska. Det ska väl hon kunna svara på?!
Jag bad henne fråga någon annan barnmorska nu och sen ringa upp mig igen, för jag vill ju inte slösa ett embryo i onödan!
Suck...
Samma "kärring" ringde upp igen och sa att ja, men vi får väl räkna med lördag då! Så ni får komma in på fredag för återföring!
Men då valde jag att säga nej. Jag väntar hellre en månad för att vara på säkra sidan eftersom att ni inte kan ge mig ett konkret svar.
Men då vill jag ha stimulerat, för min ägglossning är beräknad på en helg nästa månad också...
Det kan inte jag lova!! Sa hon då...
Men jag var påstridig och sa att hon minsann får skicka in en remiss om det till läkaren, för jag vill inte få ägglossningen på fel dag nästa månad också...
Usch vad ledsen man blir på dem.
Men det är väl inte hela världen att vänta en månad till, hellre att det blir rätt.
Sen är väl inte stimulerat så bra, men det känns säkrare, så att jag inte behöver vänta tills i augusti och kanske ännu längre :/