• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-05-05 17:42:47 följande:
    Jag funderar på det med men sen samtidigt så vill man ju göra det så snart som möjligt. Hade varit bra att ha det där hälsosamtalet :). Fick kallelse till UL idag. Ska dit den 18 maj :D! Längtar verkligen...men sen är det ju också lite nervöst.
    Nu är det nära! :)
  • Saturnus
    Mytime skrev 2015-05-05 16:04:54 följande:

Hur vanligt är det att man höjer/sänker dosen på puregon efter några dagar?

Ja fick 133enheter från i torsdags tom igår, men frön ikväll ska ja ta 175enheter, de lät högt.

Vad beror det på att de höjer dosen?

Hinner de verkligen få nån effekt?

Ska tillbaka på undersökning på fredag så nya dosen hinner ja ju endast ta tre ggr...

Dom höjer dosen för att få äggen att mogna. Det är svårt att veta vilken dos som passar så man börjar oftast med en låg dos & ökar på.
  • MålaMittHjärta
    Längtan 34 skrev 2015-05-05 17:42:47 följande:
    Jag funderar på det med men sen samtidigt så vill man ju göra det så snart som möjligt. Hade varit bra att ha det där hälsosamtalet :). Fick kallelse till UL idag. Ska dit den 18 maj :D! Längtar verkligen...men sen är det ju också lite nervöst.
    Ska till Ul dagen efter :) Ser verkligen fram emot att få veta även om jag är väldigt nervös.

Man gör ju såklart som man vill :) Jag kommer försöka prova en ny barnmorskemottagning så är kanske smartare att ringa redan nu. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Mytime
    Saturnus skrev 2015-05-05 18:43:46 följande:
    Dom höjer dosen för att få äggen att mogna. Det är svårt att veta vilken dos som passar så man börjar oftast med en låg dos & ökar på.
    Okej, tack.
  • Mytime

Nån mer än ja som upplever att puregon svider ganska rejält strax efter att man tagit den o en liten stund efteråt?

Ja tyckte de sved lite fram till igår men ikväll me den höjda dosen så sved de riktigt rejält en stund!

• Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-05-05 18:41:49 följande:
    Nu är det nära! :)
    Ja verkligen :). Hoppas bara att allt går bra! Kommer att vara ett fantastiskt ögonblick när vi får se ett pickande hjärta :)!
  • Längtan 34
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-05 18:56:17 följande:
    Ska till Ul dagen efter :) Ser verkligen fram emot att få veta även om jag är väldigt nervös.

Man gör ju såklart som man vill :) Jag kommer försöka prova en ny barnmorskemottagning så är kanske smartare att ringa redan nu. 
    Ja man ska göra det som känns rätt :). Jag kommer nog att ringa imorgon för man vet ju inte hur länge det dröjer innan man får tid.
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-05-05 21:05:14 följande:
    Ja verkligen :). Hoppas bara att allt går bra! Kommer att vara ett fantastiskt ögonblick när vi får se ett pickande hjärta :)!
    Ja, det är fantastiskt vill jag lova! :) Ett nytt liv i kroppen, tänk vad våra kroppar kan :) Jag längtar efter en två:a och ska verkligen njuta om det nu går vägen snart. Hoppas så mycket! Håller tummarna för dig!
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-05-05 22:08:16 följande:
    Ja, det är fantastiskt vill jag lova! :) Ett nytt liv i kroppen, tänk vad våra kroppar kan :) Jag längtar efter en två:a och ska verkligen njuta om det nu går vägen snart. Hoppas så mycket! Håller tummarna för dig!
    Ja jag kan verkligen föreställa mig det! Bara känslan som infann sig när jag såg "gravid" på testet är ju helt obeskrivlig. Lika obeskrivligt är det när jag känner att något händer inuti mig. Att få se ett litet liv med ett bultande litet hjärta känns nästan overkligt. Det är ju verkligen ett mirakel....ett vansinnigt efterlängtat mirakel.

Tack, håller verkligen tummarna för dig också :)!!
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-05-06 20:16:52 följande:
    Ja jag kan verkligen föreställa mig det! Bara känslan som infann sig när jag såg "gravid" på testet är ju helt obeskrivlig. Lika obeskrivligt är det när jag känner att något händer inuti mig. Att få se ett litet liv med ett bultande litet hjärta känns nästan overkligt. Det är ju verkligen ett mirakel....ett vansinnigt efterlängtat mirakel.

Tack, håller verkligen tummarna för dig också :)!!
    Tack! Börjar spraya nästa vecka! Ett mirakel är det! <3
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April