• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • 1983an
    89Madeleine skrev 2015-05-22 14:23:37 följande:

Och där kom blodet...

Varför kan det bara inte fungera?!

3:e försöket åt h*lvete!

Samma sak hände mig, men igår. Känns så tungt.. Hur går ni vidare nu, privat eller kör ni redan privat?
  • MålaMittHjärta
    1983an skrev 2015-05-24 18:24:04 följande:
    Samma sak hände mig, men igår. Känns så tungt.. Hur går ni vidare nu, privat eller kör ni redan privat?
    Men nej vad tråkigt skickar styrkekram !!!

Är det något av er som hinner göra ett nytt försök innan sommaren? Annars kanske vi kan göra en ny tråd för augusti? 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • 89Madeleine
    Beklagar :(

Vi går via landstinget och har som tur är kvar två st i frysen.

Ni då?

Kram
  • Niskan15

Hoppar in här igen.

Allt känns så hopplöst just nu.

Ivf 1. 9 ägg 6 befruktade inget till frysen en till mig - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 2. 4 ägg 2 befruktade inget till frysen - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 3. Fick börja med Elonva o Gonal-F, fick se 9-10 äggblåsor på ultran men fick endast ut 4 ägg i förra veckan. 2 befruktade. En till mig o inget till frysen.

Denna gång var vår sista gång via landstinget och allt känns så hopplöst. Behöver lite solskens historier att jag eventuellt kan ha ett guldägg i mig just nu med oddsen säger inte så mycket...

• 89Madeleine

Pratat med barnmorskan nu och det blir ultraljud den 2/6 för ett stimulerat försök i naturlig cykel :)

Skönt att hinna med ett 4:e försök innan sommaren!

Någon som har erfarenhet från stimulerat?

Har bara gjort två ostimulerade...

• LadyMaria
    Niskan15 skrev 2015-05-25 12:33:50 följande:

Hoppar in här igen.

Allt känns så hopplöst just nu.

Ivf 1. 9 ägg 6 befruktade inget till frysen en till mig - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 2. 4 ägg 2 befruktade inget till frysen - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 3. Fick börja med Elonva o Gonal-F, fick se 9-10 äggblåsor på ultran men fick endast ut 4 ägg i förra veckan. 2 befruktade. En till mig o inget till frysen.

Denna gång var vår sista gång via landstinget och allt känns så hopplöst. Behöver lite solskens historier att jag eventuellt kan ha ett guldägg i mig just nu med oddsen säger inte så mycket...

Vad säger läkaren? Har du fått höja dosen någon gång eftersom det inte blir så många ägg?  Gonal-f verkade i alla fall fungera bäst!
  • Längtan 34
    Va tråkigt :(! Beklagar och skickar över en stor kram!!
  • Längtan 34
    89Madeleine skrev 2015-05-25 15:27:37 följande:

Pratat med barnmorskan nu och det blir ultraljud den 2/6 för ett stimulerat försök i naturlig cykel :)

Åh va härligt att ni hinner med ett försök till innan sommaren! Håller tummarna för :)!!
  • Längtan 34
    89Madeleine skrev 2015-05-25 15:27:37 följande:

Håller tummarna för er skulle det ju vara :)!!
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April