• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • 1983an
    LadyMaria skrev 2015-05-19 19:14:20 följande:

Hej!

Påbörjat vår 3e ivf behandling nu, ska få två embryon tillbaks denna gång vilket känns spännande i alla fall. Men känslan för att misslyckas igen är hemsk!

Vet precis hur det känns, är också inne på 3e försöket, fick två 5 dagars tillbaka förra veckan. Förmodligen inget till frysen, så det känns tungt, men vi hoppas på att någon av dom två ska hänga kvar :)
  • LadyMaria
    1983an skrev 2015-05-19 19:19:00 följande:
    Vet precis hur det känns, är också inne på 3e försöket, fick två 5 dagars tillbaka förra veckan. Förmodligen inget till frysen, så det känns tungt, men vi hoppas på att någon av dom två ska hänga kvar :)
    Då ligger vi lika i behandlingar kan man säga :) Oj så spännande! hoppas hoppas! Ruvartiden är verkligen jobbigast. Brukar du härda ut eller tjuvtestar du?
  • 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-19 18:57:37 följande:

Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....
    Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?

Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....

Mamma till världens sötaste Elvis
    Usch så fruktansvärt :( :(

Lider med dig :( <3

Kram
  • 1983an
    LadyMaria skrev 2015-05-19 19:28:12 följande:

Då ligger vi lika i behandlingar kan man säga :) Oj så spännande! hoppas hoppas! Ruvartiden är verkligen jobbigast. Brukar du härda ut eller tjuvtestar du?

Ja nästan lika :) jag tjuvstartade de första två gångerna IVF, och under tre år som vi försökt, men de sista två återförandena har jag inte ens känt för att göra det för jag är rädd att bli besviken. Tror min nyfikenhet lagt sig :) väntar till den sista maj då det är dags för tes. Hur länge ska du/ni andra ta progesteron förresten? 3 veckor eller längre?
  • Längtan 34
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-19 18:57:37 följande:

Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....
    Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?

Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....

Åhhh neeej så himla tråkigt :(. Är verkligen ledsen och känner med er!
    Så dåligt att ni måste vänta så länge innan FET. Hoppas att ni får en fin sommar i vilket fall och att ni får tillfälle att ladda krafter och hopp inför nästa försök!

Jättekram <3!!
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-05-19 19:29:26 följande:
    Usch så fruktansvärt :( :(

Lider med dig :( <3

Kram
    Usch har typ först nu fattat vad som hänt, är tacksam att läkaren berättade på ett bra sätt. 

Nu hoppas jag på en tid till kvinnokliniken nästa vecka och blir av med "det" så man slipper dessa gravsymtom. 
  • 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-19 20:14:50 följande:
    Usch har typ först nu fattat vad som hänt, är tacksam att läkaren berättade på ett bra sätt. 

Nu hoppas jag på en tid till kvinnokliniken nästa vecka och blir av med "det" så man slipper dessa gravsymtom. 
    Usch :(

Att livet ska vara så orättvist ibland :(

Skickar styrkekramar till er! <3
  • Längtan 34
    89Madeleine skrev 2015-05-22 14:23:37 följande:

Och där kom blodet...

Varför kan det bara inte fungera?!

3:e försöket åt h*lvete!

Nej va ledsen jag blir när jag läser detta :(! Usch så himla tråkigt!

Stor kram <3!!

• MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-05-22 14:23:37 följande:

Och där kom blodet...

Varför kan det bara inte fungera?!

3:e försöket åt h*lvete!

Neeeeeeeeeeeeeeeeej :( Fy fasen alltså ! 

Skickar styrkekram till er <3
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April