IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Alltså dessa ruvardagar, kan ju driva vem som helst till vansinne. Jag fullkomligt älskar att ruva eftersom jag känner att det är det närmsta en graviditet man kan komma i just detta läge men jag kan å andra sidan inte tänka på något annat. Analyserar varje liten känsla och mående. Hoppet tänds och sedan släcks det om och om igen. Ja jag gissar att ni andra känner liknande känslor. Det sliter på en!
Gudskelov, det här med pappersadministration.
Mitt/vårt hjärta stannade lite i helgen och väcktes till liv igen med ett telefonsamtal med Huddinge. Så det var tre till frysen iallafall!
(Tidigare sa de att ett brev skulle i så fall komma inom en vecka och eftersom det inte kommit från måndag 20:e april till i torsdag trodde man ju lätt at det var kört)
Oj, vad det hade sparat tårar i helgen då mensen kom i fredags efter vårt andra IVF försök.
Ja så bra att dagarna plötsligt vände till det bättre. För det är ju sjukt värt om man slipper göra en till stimulering (och sist hamnade jag i dropp några timmar efter äggplock då det blev försenat till kl 13 och ingen mat i magen och smärtstillande på det)
Fråga: Huddinge rekommenderade en cykel vila till FET, så först i juni. De tyckte det blev bäst resultat då och det är bra att kroppen får vila.
Tycker att det stått att en del gör FET direkt efter nästa ägglossning? Hur är det för er? Vad säger era kliniker??
Jag går nu och väntar på att få en kallelse till UL på RMC. Hoppas den kommer imorgon! Första UL kommer vi alltså att göra där. Ska man ändå ringa och "anmäla sig" på barnmorskemottagningen på hemorten eller ska man vänta? Hur gör ni andra?
Jag går nu och väntar på att få en kallelse till UL på RMC. Hoppas den kommer imorgon! Första UL kommer vi alltså att göra där. Ska man ändå ringa och "anmäla sig" på barnmorskemottagningen på hemorten eller ska man vänta? Hur gör ni andra?