• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • sanla
    89Madeleine skrev 2015-05-04 14:07:07 följande:
    Jag går på Huddinge och kör igång i samma cykel direkt :)

Men när jag fick missfall fick jag vänta en månad bara för att mensen blir lite tokig och oregelbunden.

Tråkigt att din mens kom i helgen.

Bara att ta nya tag! Kram
    Just nu är jag bara glad att vi fick till frysen Vi var inställda på IVF3 nästan när vi inte fick ett brev hem...

Ok. Jag frågade flera gånger på telefon om man inte kunde köra direkt. 

Men kanske är det skillnad. Jag kommer direkt från en stimulerad cykel och misslyckat färskförsök. Det kanske då man bör vänta en månad eftersom man belastar kroppen med mycket hormoner och behöver komma till hormonell balans igen. 

Vad har du för cykel innan? Om man kört en FET och misslyckas kanske man kan köra direkt på nytt? Är det det som skiljer oss?
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-05-04 14:19:56 följande:
    Just nu är jag bara glad att vi fick till frysen smile1.gif Vi var inställda på IVF3 nästan när vi inte fick ett brev hem...

Ok. Jag frågade flera gånger på telefon om man inte kunde köra direkt. 

Men kanske är det skillnad. Jag kommer direkt från en stimulerad cykel och misslyckat färskförsök. Det kanske då man bör vänta en månad eftersom man belastar kroppen med mycket hormoner och behöver komma till hormonell balans igen. 

Vad har du för cykel innan? Om man kört en FET och misslyckas kanske man kan köra direkt på nytt? Är det det som skiljer oss?
    Jag går också på Huddinge! Om man kört hela IVF programmet med äggplock och ET så bör man vänta en cykel innan man kör FET. Dock så kan man köra FET varje månad sedan om det är ostimulerat.
  • Linda8110
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-04 08:29:13 följande:
    Haha jag känner igen mig så! Det är oerhört spännande att ruva med väldigt jobbigt! Jag analyserar precis allt, var det ett graviditetstecken ??!!
    Man kan vara så säker ena stunden att det kommer en bebis om 9 mån, att man planerar framåt och jag kikade mycket på vagnar och allt annat man vill köpa... Sen vara helt säker i nästa stund på att det är kört!

Fast tycker nästan det var jobbigare med dessa småblödningar när man plussat, första gången fick jag panik och tänkte nu kommer mensen.

Just nu längtar jag till den 19 Maj då vi förhoppningsvis får se ett litet tikande hjärta. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
    Ja jag fick ju missfall efter förra FET'en. Dock så visste jag ej att jag var gravid eftersom jag började blöda precis vid mensen. Lika bra att jag ej visste, hade blivit så ledsen om jag tagit ett positivt test och sedan börjat blöda dagen efter. Får jag någonsin ett plus igen kommer jag bli galet nervös haha
  • sanla
    Linda8110 skrev 2015-05-04 16:21:22 följande:
    Jag går också på Huddinge! Om man kört hela IVF programmet med äggplock och ET så bör man vänta en cykel innan man kör FET. Dock så kan man köra FET varje månad sedan om det är ostimulerat.
    Kul! Kanske har vi varit där samtidigt

Ja det är nog sunt att vänta med så mycket hormoner man proppas med.

Och skönt verkar det som vi hinner med vår Portugal/Spanien resa och att min ägglossning+6,7 dagar för FET inträffar veckan vi kommer. Ska bara vila upp mig.

Lycka till, önskar det bästa!
  • Längtan 34
    Linda8110 skrev 2015-05-04 06:54:23 följande:

Alltså dessa ruvardagar, kan ju driva vem som helst till vansinne. Jag fullkomligt älskar att ruva eftersom jag känner att det är det närmsta en graviditet man kan komma i just detta läge men jag kan å andra sidan inte tänka på något annat. Analyserar varje liten känsla och mående. Hoppet tänds och sedan släcks det om och om igen. Ja jag gissar att ni andra känner liknande känslor. Det sliter på en!

Håller med!! Det är verkligen en nervös väntan fram tills att man gör testet! Sen fylls man av enorma glädjekänslor för att sedan återgå till att vara nervös igen :). Nu går jag och analyserar olika slags magont. Är det livmodern som växer eller är det mensvärk inför ett mf? Just nu vill jag bara få komma på UL och se att allt ser bra ut och att ett hjärta  pickar. Jag vet att jag borde njuta av nuet och känslan av att vara gravid men vill faktiskt bara att de första veckorna ska flyga iväg.
  • Längtan 34
    sanla skrev 2015-05-04 13:58:29 följande:

Gudskelov, det här med pappersadministration. 

Mitt/vårt hjärta stannade lite i helgen och väcktes till liv igen med ett telefonsamtal med Huddinge. Så det var tre till frysen iallafall!
    (Tidigare sa de att ett brev skulle i så fall komma inom en vecka och eftersom det inte kommit från måndag 20:e april till i torsdag trodde man ju lätt at det var kört)
    Oj, vad det hade sparat tårar i helgen då mensen kom i fredags efter vårt andra IVF försök. 

Ja så bra att dagarna plötsligt vände till det bättre. För det är ju sjukt värt om man slipper göra en till stimulering (och sist hamnade jag i dropp några timmar efter äggplock då det blev försenat till kl 13 och ingen mat i magen och smärtstillande på det)

Fråga: Huddinge rekommenderade en cykel vila till FET, så först i juni. De tyckte det blev bäst resultat då och det är bra att kroppen får vila. 
    Tycker att det stått att en del gör FET direkt efter nästa ägglossning? Hur är det för er? Vad säger era kliniker??

Åh va underbart att ni fick 3 till frysen :). Känns ju så mycket bättre när man vet att man har några försök på sig utan att gå igenom hela processen igen. Hoppas att ni snart är igång igen :)!!
  • Linda8110
    Längtan 34 skrev 2015-05-04 20:41:47 följande:
    Håller med!! Det är verkligen en nervös väntan fram tills att man gör testet! Sen fylls man av enorma glädjekänslor för att sedan återgå till att vara nervös igen :). Nu går jag och analyserar olika slags magont. Är det livmodern som växer eller är det mensvärk inför ett mf? Just nu vill jag bara få komma på UL och se att allt ser bra ut och att ett hjärta  pickar. Jag vet att jag borde njuta av nuet och känslan av att vara gravid men vill faktiskt bara att de första veckorna ska flyga iväg.
    Men Gud vad härligt att du faktiskt är gravid! Jag kan knappt sätta mig in i känslan. Den känns magisk och så långt borta på något sätt trots att jag ruvar. Jag brukar sällan behöva vänta tills testdag då mensen alltid kommit innan. Mensdag imorgon men min ÄL var ganska sen denna månad så mensen kan lika gärna komma om 3-4 dagar om det ej blivit något. Åååå denna ovisshet! Så spännande och olidligt på samma gång.
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-05-04 17:12:27 följande:
    Kul! Kanske har vi varit där samtidigt smile1.gif

Ja det är nog sunt att vänta med så mycket hormoner man proppas med.

Och skönt verkar det som vi hinner med vår Portugal/Spanien resa och att min ägglossning+6,7 dagar för FET inträffar veckan vi kommer. Ska bara vila upp mig.

Lycka till, önskar det bästa!
    Åh vad härligt med en resa!!! Jag ser verkligen fram emot sommarsemestern. Ska njuta järnet vare sig jag är gravid eller inte :)
  • Längtan 34

Jag går nu och väntar på att få en kallelse till UL på RMC. Hoppas den kommer imorgon! Första UL kommer vi alltså att göra där. Ska man ändå ringa och "anmäla sig" på barnmorskemottagningen på hemorten eller ska man vänta? Hur gör ni andra?

• MålaMittHjärta
    Längtan 34 skrev 2015-05-04 21:20:14 följande:

Jag går nu och väntar på att få en kallelse till UL på RMC. Hoppas den kommer imorgon! Första UL kommer vi alltså att göra där. Ska man ändå ringa och "anmäla sig" på barnmorskemottagningen på hemorten eller ska man vänta? Hur gör ni andra?

Jag kommer vänta med att ringa och skriva in mig hos barnmorskan till efter vi varit på kliniken på ett sista ultraljud om två veckor :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April