• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Lantlollan

Här hoppar jag gärna in! 

Försökt få barn sedan sommaren 2012. Lyckats med ett tidigt mf på egen hand i mars 2014, men i övrigt har det varit noll och ingenting. Ett fullt IVF (korta metoden) med ICSI misslyckades i februari/mars, men vi fick två blastocyster till frysen. Gjorde FET den 27/4 och plussade i måndags! Otroligt nervöst, men är glad så långt!

• 89Madeleine
    Lantlollan skrev 2015-05-07 16:34:51 följande:

Här hoppar jag gärna in! 

Försökt få barn sedan sommaren 2012. Lyckats med ett tidigt mf på egen hand i mars 2014, men i övrigt har det varit noll och ingenting. Ett fullt IVF (korta metoden) med ICSI misslyckades i februari/mars, men vi fick två blastocyster till frysen. Gjorde FET den 27/4 och plussade i måndags! Otroligt nervöst, men är glad så långt!

Grattis! Vad roligt!! :D
  • Linda8110

Här hoppar jag gärna in! 

Grattis till plusset!

Dock lite fel tråd då. Då ska du leta efter en tråd med gravida :)
  • Lantlollan
    Linda8110 skrev 2015-05-07 17:13:31 följande:
    Grattis till plusset!

Dock lite fel tråd då. Då ska du leta efter en tråd med gravida :)
    Förlåt mig, men jag trodde att det handlade om att stötta varandra genom processen. Med erfarenhet av mf vet jag att det är långt ifrån klart så jag tar inte ut något i förskott. :/
  • 1983an

Hej, jag hoppar in här i tråden. Hade utplock idag i Uppsala, är lite mör, men glad att det är över. Återförande planerat till tisdag. Är inne på 3e utplocket nu så vi hoppas att det ska gå vägen. Har gjort 2 ET och 2 FET tidigare som resulterat i ett mf i v 8.

Kul att det är många som ruvar samtidigt och även några gravida :)

• Längtan 34
    Lantlollan skrev 2015-05-07 17:25:03 följande:
    Förlåt mig, men jag trodde att det handlade om att stötta varandra genom processen. Med erfarenhet av mf vet jag att det är långt ifrån klart så jag tar inte ut något i förskott. :/
    Självklart stöttar vi varandra i processen och du är jättevälkommen in i tråden :)! På söndag är det 2 veckor sedan jag plussade och jag stannar här tills jag känner mig mer säker. Det är skönt att skriva i en tråd där människor förstår hur man känner oavsett i vilket stadium man befinner sig . Förhoppningsvis kan vi snart starta en helt annan tråd där vi alla bara följs åt under graviditeten :).

Stort grattis till plusset :)!!
  • Längtan 34
    1983an skrev 2015-05-07 17:33:34 följande:

Hej, jag hoppar in här i tråden. Hade utplock idag i Uppsala, är lite mör, men glad att det är över. Återförande planerat till tisdag. Är inne på 3e utplocket nu så vi hoppas att det ska gå vägen. Har gjort 2 ET och 2 FET tidigare som resulterat i ett mf i v 8.

Kul att det är många som ruvar samtidigt och även några gravida :)

Välkommen! Skönt när äggplocket är gjort :). Lycka till på tisdag!
  • Längtan 34
    Linda8110 skrev 2015-05-04 21:01:07 följande:
    Men Gud vad härligt att du faktiskt är gravid! Jag kan knappt sätta mig in i känslan. Den känns magisk och så långt borta på något sätt trots att jag ruvar. Jag brukar sällan behöva vänta tills testdag då mensen alltid kommit innan. Mensdag imorgon men min ÄL var ganska sen denna månad så mensen kan lika gärna komma om 3-4 dagar om det ej blivit något. Åååå denna ovisshet! Så spännande och olidligt på samma gång.
    Ja det är verkligen underbart....men också overkligt! Hade det inte varit för att det sticker och har sig i magen, väldigt ömma bröst och hungern hade jag nog knappt trott på det :). Vissa stunder förstår jag det nog knappt ändå. Kan det verkligen vara vår tur nu?

Hur går det med ruvandet och när var det du hade testdag? Håller tummarna för dig!!
  • MålaMittHjärta

Här hoppar jag gärna in! 

Åh grattis :) 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Längtan 34 skrev 2015-05-07 19:06:59 följande:
    Självklart stöttar vi varandra i processen och du är jättevälkommen in i tråden :)! På söndag är det 2 veckor sedan jag plussade och jag stannar här tills jag känner mig mer säker. Det är skönt att skriva i en tråd där människor förstår hur man känner oavsett i vilket stadium man befinner sig . Förhoppningsvis kan vi snart starta en helt annan tråd där vi alla bara följs åt under graviditeten :).

Stort grattis till plusset :)!!
    Jag känner som du, så skönt att prata med andra som gått/går igenom samma sak och verkligen förstår hur man känner. 

Ja låter toppen med en gravidtråd som alla kan följas åt i :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April