• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • 89Madeleine
    Längtan 34 skrev 2015-05-25 21:14:16 följande:
    Åh va härligt att ni hinner med ett försök till innan sommaren! Håller tummarna för :)!!
    Tack! :) <3
  • Niskan15

Det var första gången (3e ivfen) jag började med gonal-f så kan inte säga mycket. På ultran såg det 9-10 äggblåsor men de bara ut 4 ägg. Förstår ingenting

LadyMaria skrev 2015-05-25 20:19:36 följande:

Vad säger läkaren? Har du fått höja dosen någon gång eftersom det inte blir så många ägg?  Gonal-f verkade i alla fall fungera bäst!

• MålaMittHjärta
    Niskan15 skrev 2015-05-25 23:16:40 följande:

Det var första gången (3e ivfen) jag började med gonal-f så kan inte säga mycket. På ultran såg det 9-10 äggblåsor men de bara ut 4 ägg. Förstår ingenting

Vilken dos av gondal F har du fått?
    Är det korta protokollet du har fått göra? 

Håller tummarna för guldägget !
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • LadyMaria
    Niskan15 skrev 2015-05-25 23:16:40 följande:

Okej, kanske några äggblåsor som var tomma eller något. Så var det för mig. Vissa var tomma och vissa var eller blev skadade under plocket. Är du ruvare nu?
  • Niskan15

Ja, det korta protokollet. Dosen var 225.

Tack desamma! Lycka till! Tänk vad vi får kämpa man blir ju tokig

MålaMittHjärta skrev 2015-05-26 08:34:09 följande:

Vilken dos av gondal F har du fått?

Är det korta protokollet du har fått göra? 

Håller tummarna för guldägget !

• Niskan15

Ja, det var tomma äggblåsor. Japp, är ruvare nu. Rd 4. Biter ihop och väntar .... Usch

LadyMaria skrev 2015-05-26 14:13:44 följande:

Okej, kanske några äggblåsor som var tomma eller något. Så var det för mig. Vissa var tomma och vissa var eller blev skadade under plocket. Är du ruvare nu?

• MålaMittHjärta
    Niskan15 skrev 2015-05-26 21:31:36 följande:

Ja, det korta protokollet. Dosen var 225.

Tack desamma! Lycka till! Tänk vad vi får kämpa man blir ju tokig

Om det blir aktuellt kanske du kan prova en högre dos eller långa protokollet? Man kan ju alltid ventilera med sin läkare om ändring. 

Men såklart håller jag ju tummarna att detta försöket ska gå hela vägen!

Jo man får kämpa, har nog blivit starkare/tuffare som person efter denna resan! Men som sköterskan på kliniken sa, barn är värt att kämpa för!
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • LadyMaria
    Niskan15 skrev 2015-05-26 21:33:40 följande:

Ja, det var tomma äggblåsor. Japp, är ruvare nu. Rd 4. Biter ihop och väntar .... Usch

Kämpa på! Vet att dom dagarna är hemska!! Håller tummarna
  • Lantlollan
    1983an skrev 2015-05-12 16:22:10 följande:
    Jag beklagar :( Vet precis hur det känns, hände mig förra året <3
    Men se det enda som är positivt i det hela är att du faktiskt kan bli gravid. Det värderade mina läkare väldigt högt, trots att det inte gick hela vägen.
    Tack. Hjärta Ja, vi får försöka se det positiva i eländet och hoppas på nästa försök. Obestämd
  • Niskan15

Tack alla för era produktiva energigivande kommentarer! Ruvardag 7 nu börjar bli RIKRIGT nervöst nu

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April