• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Lantlollan
    Längtan 34 skrev 2015-05-07 19:06:59 följande:
    Självklart stöttar vi varandra i processen och du är jättevälkommen in i tråden :)! På söndag är det 2 veckor sedan jag plussade och jag stannar här tills jag känner mig mer säker. Det är skönt att skriva i en tråd där människor förstår hur man känner oavsett i vilket stadium man befinner sig . Förhoppningsvis kan vi snart starta en helt annan tråd där vi alla bara följs åt under graviditeten :).

Stort grattis till plusset :)!!
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-07 20:17:35 följande:
    Åh grattis :) 
    Hjärta Tack Hjärta

• GrukanGrace

Inne på 6:e försöket nu. Alla har varit så bra. Senaste två vi satte tillbaka fick 12 av 10 möjliga i betyg. Men det går inte ändå. 2 MF men då på egen hand.

Nu ändrar vi allt testar bu långa protokollet. Gonal F icis. Aha om 3 dagars, blodförtunnande och Cortison.

Kram från en som börjar misströsta

• 1983an
    Längtan 34 skrev 2015-05-07 19:08:36 följande:

Välkommen! Skönt när äggplocket är gjort :). Lycka till på tisdag!

Tack! :)
  • Lantlollan
    GrukanGrace skrev 2015-05-07 21:33:56 följande:

Inne på 6:e försöket nu. Alla har varit så bra. Senaste två vi satte tillbaka fick 12 av 10 möjliga i betyg. Men det går inte ändå. 2 MF men då på egen hand.

Nu ändrar vi allt testar bu långa protokollet. Gonal F icis. Aha om 3 dagars, blodförtunnande och Cortison.

Usch, vad tungt. Hoppas att det ska lyckas nu. Har ni kört både 2-dagars och blastocyster?
  • 1983an
    GrukanGrace skrev 2015-05-07 21:33:56 följande:

Har du provat långt protokoll tidigare? Är det lång nedreglering? Är typ veteran i ivf världenkänns det som, med totalt fem hormonstimuleringar, fyra utplock totalt, långt och kort protokoll och olika preparat under två års tid. Det går inte snabbt tyvärr.. Men har du fått någon MF utredning? Kortison och blodförtunnande fungerade för min vän som också fått 2 MF under 4 års försök och det visade sig att hon hade aggressivt immunförsvar, så Kortisonet gav effekt för henne. Jag håller tummarna det är inte kört än förrän ni provat allt! Kram!
  • TessOphira

Nu lämnar jag tråden för tillfället iaf. Då vårat plus är garanterat och går in i v8 nu så har jag så många andra trådar att följa :)

Önskar er alla lycka till med era processer och håller alla tummar och tår för att ni alla ska lyckas snart

många kramar till er ?

• 89Madeleine

Nu kom den glada gubben!

Hoppas att barnmorskorna tycker att det är okej trots att den inte kom med morgon kisset. I och för sig så la jag mig 04.30 i morse efter att ha varit ute och druckit mååååånga drinkar.

Kanske var därför det inte visades först när jag tog vid 09.00

• MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-05-09 13:03:48 följande:

Nu kom den glada gubben!

Hoppas att barnmorskorna tycker att det är okej trots att den inte kom med morgon kisset. I och för sig så la jag mig 04.30 i morse efter att ha varit ute och druckit mååååånga drinkar.

Kanske var därför det inte visades först när jag tog vid 09.00

Yay äntligen
    Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April