• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Bombur
    emeliemarietherese skrev 2015-07-21 09:55:52 följande:
    Hej och välkommen :) Skönt att slippa div graviditetskrämpor :) är det din första graviditet?
    Detta är mitt tredje barn och ofta har man mer sammandragningar som omföderska, men sammandragningarna kan kännas men ska inte göra ont. Och du ska inte ha dem i ett då livmodertappen kan påverkas.
    Ang sammandragningar och UVI så är mycket sammandragningar ett vanligt tecken på UVI under graviditet och det är ju just för att livmodertappen kan påverkas som dessa sammandragningar inte är så bra :)
    Tack för info. Ja, första bebisen :) Jag är jätteglad över att jag mår bra och jag njuter i fulla drag. Men jag hoppas frånvaron av sammandragningar inte betyder något dåligt. Samtidigt tänker jag att jag har tid kvar och att det kanske kommer sen..
  • miloo89

Hej alla! Skönt med en grupp man kan följa :) Jag har bf 4/11 med första barnet. Tänkte höra med er som får sd, vad var det som gjorde att ni sökte hjälp? För att de gjorde ont eller kom för ofta eller liknande? Jag har nämligen perioder där de kommer ofta men är inte smärtsamma, obehagliga dock! När borde man kolla upp dem?

• gummsanmadde

Välkomna!

Väl jag sökte hjälp för mina sammandragningar gör ont och kommer ofta och dom kommer när jag vilar oxå, och så hade kommit en liten slemklump ut så jag va rädd att det va en del av slemproppen.. detta är min första bebbe med så jag skulle rekomendera att man kontaktar sin bm när man är orolig och osäker på något, bättre fråga än ligga å undra å stressa upp sig.. dom säger att det är vanligt med sammandragningar men dom ska inte göra ont..

• Hejhejhejilc
    miloo89 skrev 2015-07-21 16:28:19 följande:

Hej alla! Skönt med en grupp man kan följa :) Jag har bf 4/11 med första barnet. Tänkte höra med er som får sd, vad var det som gjorde att ni sökte hjälp? För att de gjorde ont eller kom för ofta eller liknande? Jag har nämligen perioder där de kommer ofta men är inte smärtsamma, obehagliga dock! När borde man kolla upp dem?

Jag kollade upp dom idag då jag hade flera stycken per dag, samt på natten. Kommer både i vila och vid aktivitet! De tog urinprov och ctg-kurva samt ultraljud, både vanligt och vaginalt. Allt såg bra ut, hon sjukskrev mig 50 % då jag har ett jobb med hög stressnivå. Så som sagt, bättre att kolla upp en gång för mycket :) Lycka till!
  • Sandra1992

Hej alla, skulle bara kolla med er Hur mycket ni har gått upp i vikt ? Jag va hos min bm idag och hade gått upp 11 kg sen v12 (är i v 24 nu) hon tyckte det var för mkt och tyckte jag skulle börja äta bättre mat men jag tycker det är så svårt :( kanske nån som har nåt tips på nått gott men ändå nyttigt här? Tacksam för svar

• Hejhejhejilc
    Sandra1992 skrev 2015-07-21 18:47:53 följande:

Hej alla, skulle bara kolla med er Hur mycket ni har gått upp i vikt ? Jag va hos min bm idag och hade gått upp 11 kg sen v12 (är i v 24 nu) hon tyckte det var för mkt och tyckte jag skulle börja äta bättre mat men jag tycker det är så svårt :( kanske nån som har nåt tips på nått gott men ändå nyttigt här? Tacksam för svar

Jag blev förvånad igår med, tycker inte jag är så stor, men hade gått upp 9 kg, från 55 till 64. Dock tror jag att jag gick ner någon kilo första 13 veckorna pga illamående. Ja visst blir det lite onyttigheter, spec nu under semestern ;) Men så länge jag mår bra i kroppen tänker jag inte ha någon viktångest! Det är så individuellt! Kanske går det i perioder också? :)
  • Sandra1992
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-21 18:54:21 följande:
    Jag blev förvånad igår med, tycker inte jag är så stor, men hade gått upp 9 kg, från 55 till 64. Dock tror jag att jag gick ner någon kilo första 13 veckorna pga illamående. Ja visst blir det lite onyttigheter, spec nu under semestern ;) Men så länge jag mår bra i kroppen tänker jag inte ha någon viktångest! Det är så individuellt! Kanske går det i perioder också? :)
    Ja jag har ju mått hur bra som helst så har inte spytt nån gång , dock vart väldigt trött så man har ju inte orkar motionera så mycket kanske , aa det är det jag tänker me för har min första sem vecka nu och har 4 veckor så måste försöka tänka lite på va jag äter och röra lite på mig x) har inte heller haft nån ångest för var ju inte överviktig innan men hon tyckte ju det var för mkt men både jag och bebis mår ju bra och det borde ju ändå vara huvudsaken :) några kilo hit och dit x)
  • Sandra1992
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-21 18:54:21 följande:
    Vilken vecka är du i?:)
  • Amazinglife
    Sandra1992 skrev 2015-07-21 18:47:53 följande:

Jag vägde mig i v 22 hos bm och hade då gått ner 7kg sedan inskrivningen trots att jag äter ofta. Jag kan dock inte äta särskilt mycket då varm mat ger mig avsmak ganska ofta.. Men jag blev förvånad över viktnedgången och denna innebär ju egentligen att jag gått ner runt 10kg egentligen eftersom graviditeten också väger..
    Någon mer än jag som gått ner utan att ens ha en tanke på att göra det?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015