• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Hejhejhejilc
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-21 19:25:26 följande:
    Jag är i vecka 25+6 :)
    Sorry! Fel, 24+6, alltså i vecka 25 :)
  • Nilla6

Jag har gått upp nästan 15 kg men det är mest vätska, jag har dvullnat upp rejält i händer och fötter, äter vanligt men lite extra gott ibland men gick upp 35 kg med sonen och då hade jag havandeskapsförgiftning så är väl stor risk för det igen så jag haft det samt att detta är en ivf graviditet.

• Anna Hbg

Jag ha gått upp ca 7-8 kg sen jag blev gravid och har lite ångest :(

Har iof varit gravt överviktig innan men lyckats gå ner ca 70 kg på 1,5 år så all viktökning just nu är jobbig även om det är förknippat med min graviditet.

• gummsanmadde

Jag spyr å är illamående konstant hela tiden sen typ dag ett så jag ha gått ner 8kg men gått upp tre av dom (magen ha växt bra å är hård så dom där tre kg är ju bebben/fostervatten, mm som väger en del av) så nu ligger jag på -6kg.. fast det är bara bra faktiskt, jag är överviktig så att jag ha gått ner är bara bra..och så bestämde jag mig typ direkt när jag blev gravid att jag skiter i om jag går upp 10 eller 25kg, bara så länge jag å bebben mår bra..

• miloo89

Jag har också gått upp 10-11 kg sen inskrivning (vecka 25 nu) å barnmorskan sa inget om det :) Har i många år legat på 53kg vilket jag tyckt är för lite men haft svårt att gå upp så det känns rätt bra att gaina nu.

Så länge bebis och du mår bra tycker jag inte det spelar nån roll.

• Bombur

Jag är överviktig och har gått upp drygt 10 kg sedan sista mensens första dag. Vi får se vad BM säger om det nästa vecka. Jag har PCO också vilket innebär att man ofta går upp mycket under graviditeten. Jag har kämpat mycket med övervikten tidigare och gått ner 15 kilo så jag hoppas att det inte rusar iväg nu de sista månaderna. Jag motionerar inte och äter vanlig mat. Borde börja röra på mig mer :/ Men jag mår fantastiskt i alla fall vilket är skönt.

• Nilla6
    Hellaho skrev 2015-07-21 20:50:08 följande:

Har Bf 16/11 2015

Har en dotter på 7,5 år

Har blivit gravid genom ivf

Hej samma här ungefär, har en son på snart 7 år och en pojke påväg 26/11, ivf här oxå. Var din första en ivf?
  • emeliemarietherese

Har idag varit till läkaren. Skulle ju gå ang min foglossning och att jag misstänkte UVI. Urinprovet visade inte på några bakterier men dock vita blodkroppar, och då jag redan hunnit kissa några ggr innan besöket vill min BM att jag lämnar ett nytt morgonurin imorgon istället! Däremot kollade läkaren tappen pga sammandragningarna och den var lite förkortad, helt sluten dock. Och han tyckte att jag INTE ska jobba nu till följd av mina sammandragningar och foglossning (är uska på äldreboende). Så blev hips vips heltidssjukskriven till 26e augusti. Minst sagt snopen blev jag :p vad ska jag nu göra i en hel månad? :p

Svar på tråden Novemberbebisar 2015