• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nilla6

Mina sammandragningar blir bara fler och fler samt gör mer ont, kommer oftast i vila samt att jag kan vakna av dom på natten, sen att jag har foglossning utav bara helvete gör ju inte saken bättre, att jag har gått upp massor i vätska med konstant huvudvärk samt klåda på vissa delar av kroppen är ju inte heller ett plus. Kommer nog inte heller kunna jobba så länge, jobbar i hemtjänsten men tyvärr bara som vikarie så inte så kul o bli sjukskriven då utan pengar. Känner dock min son sparka rejält varje dag flera ggr så något positivt iaf.

• bebba83

Måste bara fråga, när livmodern blir hård som en boll och det känns som magen liksom drar ihop sig är det sammandragningar? Hade det häromdagen nästan konstant. .. första graviditet här så vet inte riktigt hur d ska kännas. Hur mkt är normalt? Är i 20+6

• Tj83
    bebba83 skrev 2015-07-18 20:07:38 följande:

Måste bara fråga, när livmodern blir hård som en boll och det känns som magen liksom drar ihop sig är det sammandragningar? Hade det häromdagen nästan konstant. .. första graviditet här så vet inte riktigt hur d ska kännas. Hur mkt är normalt? Är i 20+6

Ja d låter som en sd, jag blir stenhård på antingen Hö el vä Sida å ibland på båda sen släpper efter typ 10-15 Sek! Obehagligt känns d och kniper ibland till endel :/ livmodern som tränar inför förlossning
  • Tj83
    bebba83 skrev 2015-07-18 20:07:38 följande:

De är lite olika vad som är normalt men om du har många kan du be gyn kolla tappen sä stt den är sluten och lång, eller prata med bm om råd! Påverkas inte tappen är d nog ingen fara:)
  • Charlie40
    Nilla6 skrev 2015-07-18 19:41:20 följande:

Mina sammandragningar blir bara fler och fler samt gör mer ont, kommer oftast i vila samt att jag kan vakna av dom på natten, sen att jag har foglossning utav bara helvete gör ju inte saken bättre, att jag har gått upp massor i vätska med konstant huvudvärk samt klåda på vissa delar av kroppen är ju inte heller ett plus. Kommer nog inte heller kunna jobba så länge, jobbar i hemtjänsten men tyvärr bara som vikarie så inte så kul o bli sjukskriven då utan pengar. Känner dock min son sparka rejält varje dag flera ggr så något positivt iaf.

Har du kontrollerats för havandeskaps förgiftning? Tänkte på huvudvärk å rejäl viktuppgång på kort tid samt om du även har högt blodtryck? Klåda kan komma av dåliga levervärden. Hoppas det ordnar upp sig, kontakta bm och kolla upp tycker jag.
  • bebba83

Okej tack för svar! Har börjar få ont i magen med så kanske ska kolla för säkerhets skull. Har vart så mkt hos bm för andra saker så rädd att hon ska tycka man e löjlig bara :/

• Nilla6
    Charlie40 skrev 2015-07-18 23:34:49 följande:

Har du kontrollerats för havandeskaps förgiftning? Tänkte på huvudvärk å rejäl viktuppgång på kort tid samt om du även har högt blodtryck? Klåda kan komma av dåliga levervärden. Hoppas det ordnar upp sig, kontakta bm och kolla upp tycker jag.

Jag fick det med sonen:( går hos bm varannan vecka för att kolla urin blodtryck och vikt. Har även kollat levervärden men allt är bra än så länge. Jätte jobbigt dock då det känns som sist. Ska tillbaka på onsdag så får kolla tappen igen då den var lite uppmjukad sist.
  • Tj83
    bebba83 skrev 2015-07-18 23:48:10 följande:

Okej tack för svar! Har börjar få ont i magen med så kanske ska kolla för säkerhets skull. Har vart så mkt hos bm för andra saker så rädd att hon ska tycka man e löjlig bara :/

Du kan ringa durekt till gyn å boka tid på ditt sjukhus, d gjorde jag själv utan bm! Sen efter v 22+ tillhör du förlossningen och dom kan man nå dygnet runt
  • bebba83
    Tj83 skrev 2015-07-19 12:45:27 följande:

Du kan ringa durekt till gyn å boka tid på ditt sjukhus, d gjorde jag själv utan bm! Sen efter v 22+ tillhör du förlossningen och dom kan man nå dygnet runt

Okej tack ;) ska nog göra de
  • bebba83
    Tj83 skrev 2015-07-19 12:45:27 följande:

Okej tack ;) ska nog göra de
Svar på tråden Novemberbebisar 2015