• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • bebba83
    Tj83 skrev 2015-07-19 12:45:27 följande:

Du kan ringa durekt till gyn å boka tid på ditt sjukhus, d gjorde jag själv utan bm! Sen efter v 22+ tillhör du förlossningen och dom kan man nå dygnet runt

Okej tack ;) ska nog göra de
  • bebba83
    Tj83 skrev 2015-07-19 12:45:27 följande:

Du kan ringa durekt till gyn å boka tid på ditt sjukhus, d gjorde jag själv utan bm! Sen efter v 22+ tillhör du förlossningen och dom kan man nå dygnet runt

Okej tack ;) ska nog göra de
  • Hejhejhejilc

Var på besök hos bm idag, berättade att jag upplevde dagliga sammandragningar, hon tyckte jag skulle kolla upp detta så har nu ringt och ska höra efter vad dom säger. Jag jobbar inom akutsjukvård och har ett tufft jobb både fysiskt och psykiskt. Men om man blir sjukskriven, hur fungerar det då? Måste FK godkänna läkarens beslut om man ska få pengar?

• Tj83
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-20 11:19:09 följande:

Var på besök hos bm idag, berättade att jag upplevde dagliga sammandragningar, hon tyckte jag skulle kolla upp detta så har nu ringt och ska höra efter vad dom säger. Jag jobbar inom akutsjukvård och har ett tufft jobb både fysiskt och psykiskt. Men om man blir sjukskriven, hur fungerar det då? Måste FK godkänna läkarens beslut om man ska få pengar?

Jo d måste dom efter 14 dagar! D viktiga är ett bra läkarintyg d ska vara väldigt utförligt vad du jobbar med å varför du inte kan jobba! FK började gorma med mig efter ett intyg som var för dåligt men sen bytte ja läkare å den nya skrev väldigt bra och FK var nöjd! Har oxå ett tungt jobb å ja kan inte slita å böja mig med alla mina sd:(
  • gummsanmadde

Fick åka in till förlossningen igår halv tio pågrund av mina sammandragningar som gjorde lite ont, bebisen låg å tryckte hela dan igår neråt å när jag va på toan så kom det ut en liten slemklump, aldrig haft det tidigare. Så jag fick komma in på en undersökning å allt va bra :) min tapp va lång och helt stäng å allt såg fint ut :) väldigt skönt att jag kollade upp det! Ska träffa en läkare på torsdag för att förlänga min sjukskrivning å då kanske han gör en undersökning till, beroende på hur jag mår.. jag ha fortfarande sammandragningar som gör ont men känner mig lugnare.. kram på er

• emeliemarietherese

Läser här att ni är fler som har sammandragningar! Jag är 99% säker på att jag åkt på en UVI, gör himlans ont när jag kissar, känner mig konstant kissnödig och det svider, sen molar det långt ner i magen hela tiden. När jag är stilla så gör inte sammandragningarna ont, men så fort jag går lite så blir magen stenhård och sammandragningarna gör ont. Går hos privat-BM där de har en egen läkare, har läkartid på onsdag fm, egentligen var det för att jag fått sån foglossning och jobbar som Uska så skulle prata om ev deltidssjukskrivning. Nu blir det ju att prata UVI också och se vad han säger. Skulle egentligen börjat jobba efter semestern idag men har sjukskrivit mig fram till onsdag så får vi se sen vad som händer.. Men gissar på att jag kommer bli hemma iaf veckan ut! Är i v22. Hur mår ni?

• Hejhejhejilc
    emeliemarietherese skrev 2015-07-20 21:11:02 följande:

Läser här att ni är fler som har sammandragningar! Jag är 99% säker på att jag åkt på en UVI, gör himlans ont när jag kissar, känner mig konstant kissnödig och det svider, sen molar det långt ner i magen hela tiden. När jag är stilla så gör inte sammandragningarna ont, men så fort jag går lite så blir magen stenhård och sammandragningarna gör ont. Går hos privat-BM där de har en egen läkare, har läkartid på onsdag fm, egentligen var det för att jag fått sån foglossning och jobbar som Uska så skulle prata om ev deltidssjukskrivning. Nu blir det ju att prata UVI också och se vad han säger. Skulle egentligen börjat jobba efter semestern idag men har sjukskrivit mig fram till onsdag så får vi se sen vad som händer.. Men gissar på att jag kommer bli hemma iaf veckan ut! Är i v22. Hur mår ni?

Vad jobbigt! Jag ringde om mina idag, så imorgon kl 9 ska jag in för undersökning, får se vad de säger! Om du har väldigt mycket besvär från urinvägarna under kvällen/natten så kanske du kan få komma och lämna urinprov redan under morgondagen? :) Inte kul att gå med UVI! Hoppas det går över!
  • Bombur

Hej alla jag är ny i tråden. BF 9 november. Jag mår väldigt bra i min graviditet. Tråkigt att höra om andra som har besvär :( Men samtidigt blir jag lite fundersam över att så många har sammandragningar. I grunden är det ju något positivt som jag förstått, att livmodern tränas inför förlossningen. Själv har jag inte haft några sammandragningar alls nästan. Jag KAN ha haft en för ett par veckor sedan.

• Tj83

Jag har haft uvi två ggr! Är i v 24+0 idag och hade den första i v 16 då kom d blod å gjorde ont så ja trodde ja skulle dö! Blev akuten å peicillin direkt!

Sen i v 18 el 19 lämnade ja ny odling å hade igen bAkterier fast ja inte hade ont då ja kissade:/ fick nytt penicillin!

D jobbiga är att mina sd fortsätter fast senaste odlingen var helt ren så dom verkar inte bero på uvi hos mig eftersom dom inte blivit färre fast urinen e ren!

Ska till spec-mvc på torsdag å kolla tappen, å hoppas den e ok

Förresten ni med många sd har ni testats för gbs? Kan finnas i både urinodling och på tappen men då måste dom ta svabb prov! Den kan ge många sd.

Tror d där med sd e olika för alla, vissa känner dom inte medans andra känner dom ofta!

• emeliemarietherese
    Bombur skrev 2015-07-21 08:45:51 följande:

Hej alla jag är ny i tråden. BF 9 november. Jag mår väldigt bra i min graviditet. Tråkigt att höra om andra som har besvär :( Men samtidigt blir jag lite fundersam över att så många har sammandragningar. I grunden är det ju något positivt som jag förstått, att livmodern tränas inför förlossningen. Själv har jag inte haft några sammandragningar alls nästan. Jag KAN ha haft en för ett par veckor sedan.

Hej och välkommen :) Skönt att slippa div graviditetskrämpor :) är det din första graviditet?
    Detta är mitt tredje barn och ofta har man mer sammandragningar som omföderska, men sammandragningarna kan kännas men ska inte göra ont. Och du ska inte ha dem i ett då livmodertappen kan påverkas.
    Ang sammandragningar och UVI så är mycket sammandragningar ett vanligt tecken på UVI under graviditet och det är ju just för att livmodertappen kan påverkas som dessa sammandragningar inte är så bra :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015