• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Tj83

På mig gjorde dom ingen ctg! Dom sa att d var så tidigt, enda förklaringen jag fick var att vissa får sd tidigt och så länge man inte har uvi och tappen inte påverkas så är d inte så mycket att göra! Jag är ju sjukskriven 100% så jag kan vila då jag vill och behöver!

Just nu är ja väldigt öm i magen och spänd men d tror ja Beror på att d växer! Tidigare idag jade jag massa sd men just nu är d lugnare!

Denna oro dock! Den är hemsk, vad än läkarna säger:(

• Charlie40
    Amazinglife skrev 2015-07-14 17:28:02 följande:
    Ja tror dig, kommer man ifrån ett tag så får släpper de nog, man får lite perspektiv kanske.. Just att du känner igen dig i mina tankar gör mig lugnare, ja är inte helt dum i huvudet ändå kanske :)
    Ja är 23+5 idag och ja blev väl emottagen, men var inte på förlossningen utan obestriskt (stavning?) mottagning.. Men skulle vända mig till FL om ja fick mer problem innan fredag när ja ska på mitt andra besök där..
    Men ja tycker att jag blev bra omhändertagen och lyssnad på, behövde knappt säg så mycket utan de gjorde alla undersökningar och frågade mig massa frågor.. Kände mig trygg. Vilket landsting bor du i? Är nog olika var man bor när man tillhör FL eller inte. Ja tycker du också borde få kolla upp om något är fel, är inte normalt med mycket SD såhär tidigt..
    Min bm ringde mig nu på kvällen. Hon sa att hon inte var orolig men eftersom SD håller i sig så pass länge (1-1 1/2 min) så är det värt att ringa gyn och kolla. Så jag ska ringa dom i morgon bitti. Jag kunde även rådfråga förlossningen men börjar med gyn. Känner mig lite fjantig men tänker lita på mig själv efter allt vi varit med om de senaste två åren. Nu ska allt gå vägen och tänker inte lämna något åt slumpen!
  • Amazinglife
    Tj83 skrev 2015-07-14 19:44:06 följande:

På mig gjorde dom ingen ctg! Dom sa att d var så tidigt, enda förklaringen jag fick var att vissa får sd tidigt och så länge man inte har uvi och tappen inte påverkas så är d inte så mycket att göra! Jag är ju sjukskriven 100% så jag kan vila då jag vill och behöver!

Just nu är ja väldigt öm i magen och spänd men d tror ja Beror på att d växer! Tidigare idag jade jag massa sd men just nu är d lugnare!

Denna oro dock! Den är hemsk, vad än läkarna säger:(

Ja dom sa till mig att de e svårt med CTG tidigt men mitt gick bra ändå..
    Får man fråga om du har andra problem eller de är SD som gjort dig sjukskriven? Har du tungt jobb annars?
    Ja den oron är svår o lägga när den har börjat.. De snurrar i huvudet och gör att man är nervös att något ska gå fel :/
    Jag hoppas att jag får besked att tappen fortfarande är opåverkad på fredag så jag kan slappna av lite, men läkaren själv va lite orolig så man blir ju själv de :( man vet ju inte vad som gjort han orolig nog att boka in mig på en extra kontroll så de gnager i mig nu
  • Amazinglife
    Charlie40 skrev 2015-07-14 20:54:28 följande:
    Min bm ringde mig nu på kvällen. Hon sa att hon inte var orolig men eftersom SD håller i sig så pass länge (1-1 1/2 min) så är det värt att ringa gyn och kolla. Så jag ska ringa dom i morgon bitti. Jag kunde även rådfråga förlossningen men börjar med gyn. Känner mig lite fjantig men tänker lita på mig själv efter allt vi varit med om de senaste två åren. Nu ska allt gå vägen och tänker inte lämna något åt slumpen!
    Oj va bra att hon ringde upp på kvällen! Gjorde dig säkert förvånad, hade jag blivit ;)
    Ja tycker de låter som goda råd iaf! Och inte alls är du fjantig, men jag förstår hur du känner för jag känner mig också fjantig och onödigt nojjig..
    Men man ska nog lite på sig själv. Framförallt vill man inte ångra senare att man inte gjorde det :/
    Ska du ringa gyn imorgon och kolla?
  • Charlie40
    Amazinglife skrev 2015-07-14 21:41:59 följande:
    Oj va bra att hon ringde upp på kvällen! Gjorde dig säkert förvånad, hade jag blivit ;)
    Ja tycker de låter som goda råd iaf! Och inte alls är du fjantig, men jag förstår hur du känner för jag känner mig också fjantig och onödigt nojjig..
    Men man ska nog lite på sig själv. Framförallt vill man inte ångra senare att man inte gjorde det :/
    Ja hon är ju privat bm så hon får nog jobba lite övertid ibland :)
    Jag ska ringa gyn imorgon bitti och hoppas på att få komma på koll så jag kan slappna av. Är ju bra om man kan plocka bort stressmoment.
  • gummsanmadde

Hej alla! Är i v24 (23+3). Låter som man inte är ensam med sammandragningarna, mina kommer i vila också å ha börjat göra lite ont. Ringde barnmorskemottagningen å fick en bokad tid med läkaren för undersökning å förlänga sjukskrivning nästa torsdag (23juli är det kanske). Skulle dom komma mer regelbundna och/eller göra mer ont så skulle jag åka till förlossningen för att kolla. Tycker inte att dom ha blivit värre utan det är samma å kommee lika ofta. Det som gnager på en å att man oroar sig är att dom kommer när man vilar också.. men försöker hålla mig lugn, bebben dansar sumba hela tiden till och med så jag vaknar på natten nu av det. :) härlig känsla!!

• Tj83
    Amazinglife skrev 2015-07-14 21:39:21 följande:

Ja dom sa till mig att de e svårt med CTG tidigt men mitt gick bra ändå..

Får man fråga om du har andra problem eller de är SD som gjort dig sjukskriven? Har du tungt jobb annars?

Ja den oron är svår o lägga när den har börjat.. De snurrar i huvudet och gör att man är nervös att något ska gå fel :/

Jag hoppas att jag får besked att tappen fortfarande är opåverkad på fredag så jag kan slappna av lite, men läkaren själv va lite orolig så man blir ju själv de :( man vet ju inte vad som gjort han orolig nog att boka in mig på en extra kontroll så de gnager i mig nu

Jo jag jobbar inom hemtjänsten och har väldigt tungt stressigt jobb, haräven ibs och haft stora problen med magen sen ja blev grav som jag inte kan medicinera! Sen pallar inte min rygg mycke bilkörning och vi kör 20 mil om dagen i min grupp.

Dom läkare jag varit till har inte alls varit oroliga, snarare lite väl lugna tycker jag, iof har jag kollat på tappen 3 ggr å den har ju inte förändrats ännu men känns skönt å kolla den regelbundet så länge sd fortsätter såhär!

Ja brukar ringa förlossningen då dom är täta å lite onda och åka på koll, varje gång tror ja d är kört men än så länge har ja haft fel.

Ja tror inte du ska oroa dig allt för mycket så länge dom har koll på dig och tar dig oå allvar.

Nu väntar ja på min tid på spec-mvc den 23e! Känns länge men jag kollade tappen i söndags senast å tyvärr kan man ju inte kolla varje dag för att man e orolig:/ fast ja nog hade velat d:)

Hoppas d går bra på fredag! Sd maler då på nu på morgonen, hoppas dom lugnar sig snart!

Hade du kollat uvi och gbs?
  • Charlie40
    Amazinglife skrev 2015-07-14 21:41:59 följande:
    Hur gick det för dig idag? Mina SD har lugnat sig så jag väntar och ser innan jag åker upp.
  • Amazinglife
    Charlie40 skrev 2015-07-17 20:15:18 följande:
    Hur gick det för dig idag? Mina SD har lugnat sig så jag väntar och ser innan jag åker upp.
    Va skönt att dina SD har lugnat sig!
    De har mina också, min tapp av 5cm i tisdags men 5cm igår, så att vila hjälpte och de tror att min tapp hade påverkats lite eftersom de inte kan skilja så mycket på två olika mätningar annars.. Ja är glad att de tog mig på allvar :)
    Jag får inte stressa och inte anstränga mig för mycket fysiskt, tur att jag har ett icke fysiskt jobb iaf.. Känner jag de lika eller värre i framtiden så ska jag höra av mig..
    Mina SD har också lugnat sig men nu kommer dom när ja går, som ett hört starkt "håll" över hela magen, om ja går längre än typ 100 meter.. Så de ska ja undvika och gå saktare rent allmänt (jag är en sån som går väldigt snabbt).. Ja tror tyvärr dock inte ja kommer kunna jobba så länge som jag hade velat.. Men kan ja jobba till mitten på september så är jag glad! Allt efter är en bonus.. Har bf 4:e november
Svar på tråden Novemberbebisar 2015