• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nawifa

Hej hej. Tänkte hoppa in här. Vi väntar vårt fjärde barn med BF 17 November. Jag kommer dock troligtvis bli snittad runt vecka 37 så i början av november. Våra barn är 7,5 och 1,5 år och vi väntar nu en liten pojke. Ser att många skriver om sammandragningar och undrar när man ska söka för det, vår dotter som nu är 1,5 år föddes i vecka 32+5, jag hade mycket smärtsamma sammandragningar sista veckorna av hennes graviditet men sökte inte för dem för att jag trodde det var normalt att ha ont, jag sökte som först när vattnet gick och då lossnade moderkakan och hon kom till världen med ett urakut kejsarsnitt, jag lärde mig efter det att man alltid ska söka om man känner sig orolig. Man känner ju sin kropp bäst av alla och signalerna är tydliga. Den här gången kommer jag söka för minsta lilla, hellre en gång för mycket. Det är inte värt konsekvenserna som kan bli när man biter ihop. Vi fick en lång vistelse på sjukhus där både hon och jag var ordentligt sjuka. Nu hoppas vi på en mindre dramatisk start där både jag och pojken får vara friska och glada :)

• Hejhejhejilc
    emeliemarietherese skrev 2015-07-22 18:41:30 följande:

Har idag varit till läkaren. Skulle ju gå ang min foglossning och att jag misstänkte UVI. Urinprovet visade inte på några bakterier men dock vita blodkroppar, och då jag redan hunnit kissa några ggr innan besöket vill min BM att jag lämnar ett nytt morgonurin imorgon istället! Däremot kollade läkaren tappen pga sammandragningarna och den var lite förkortad, helt sluten dock. Och han tyckte att jag INTE ska jobba nu till följd av mina sammandragningar och foglossning (är uska på äldreboende). Så blev hips vips heltidssjukskriven till 26e augusti. Minst sagt snopen blev jag :p vad ska jag nu göra i en hel månad? :p

Lika som mig, jag hade också lite kort. Minns du hur kort din är? Ska testa 50 % i två veckor sen blir jag kanske heltidssjukskriven om jag tycker det känns jobbigt!
  • Tj83

Hej igen, idag var d dax å kolla tappen igen! Skönt nog opåverkad ännu trotts sd så ingen hotande förrådsbröd ännu! Hoppas d håller i sig och att d går bra för er andra! V 24+2 idag!:)

• Miiia84

Jag har gått upp ca 8 kg sedan inskrivningen och jag var normal-smal innan och har egentligen bara fått mage och lite mer fluff på höfterna plus större bröst så jag bryr mig inte så värst. Kommer ju gå ner det mesta efteråt förmodligen. Hade fluff på höfterna även när jag åt p-piller och det försvann när jag slutade med dem, så just det tror jag är hormonellt.

• emeliemarietherese
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-22 21:18:58 följande:
    Lika som mig, jag hade också lite kort. Minns du hur kort din är? Ska testa 50 % i två veckor sen blir jag kanske heltidssjukskriven om jag tycker det känns jobbigt!
    Han sa nog aldrig hur kort den var.. utan bara att den var lite förkortad men helt sluten så om jag tar det lugnt bör det inte vara ngn fara :)
  • emeliemarietherese

Jag har skönt nog bara gått upp 1,5kg. Har lite övervikt sen innan som jag höll på att få bukt med med hjälp av VV när jag blev gravid, så sabbade lite mina planer att komma i form nu :P Men är då glad att jag bara gått upp 1,5kg hittills. Gick upp nästan 40kg med mitt första barn och har fortfarande kvar en del av det, så hoppas på absolut max 10kg denna gång :)

• Nilla6

Gick bra för mej med, var hos läkare igår som sa att tappen var opåverkad dock lite mjuk så tar det lugnt iaf, skulle ha jobbat 3 dar denna vecka men har haft så ont o sen pga foglossningen så är det inte så bra att jobba i hemtjänsten tyvärr.

• Nawifa
    Tiniii skrev 2015-07-23 14:21:54 följande:

Du som skall snittas i vecka 37, jag blev lite nyfiken på varför??

Jag har fel på min koagulationsförmåga en typ av blödarsjuka som gör så att jag blöder mer än normalt. Under min senaste förlossning drabbades jag av att moderkakan lossnade i vecka 32+5 och höll på att förblöda, om det har hänt en gång så är det en ökad risk att det händer igen vid en vaginal förlossning. Och eftersom jag blöder kraftigare och mer än normalt så vill inte min läkare riskera det, mina fullgångna barn är födda i vecka 38+0 så för att förhindra att jag får värkar så kommer snittet ske efter vecka 37+0 och innan vecka 38+0. Jag hade dock helst fött vaginalt om inte riskerna varit för stora.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015