Hej hej. Tänkte hoppa in här. Vi väntar vårt fjärde barn med BF 17 November. Jag kommer dock troligtvis bli snittad runt vecka 37 så i början av november. Våra barn är 7,5 och 1,5 år och vi väntar nu en liten pojke. Ser att många skriver om sammandragningar och undrar när man ska söka för det, vår dotter som nu är 1,5 år föddes i vecka 32+5, jag hade mycket smärtsamma sammandragningar sista veckorna av hennes graviditet men sökte inte för dem för att jag trodde det var normalt att ha ont, jag sökte som först när vattnet gick och då lossnade moderkakan och hon kom till världen med ett urakut kejsarsnitt, jag lärde mig efter det att man alltid ska söka om man känner sig orolig. Man känner ju sin kropp bäst av alla och signalerna är tydliga. Den här gången kommer jag söka för minsta lilla, hellre en gång för mycket. Det är inte värt konsekvenserna som kan bli när man biter ihop. Vi fick en lång vistelse på sjukhus där både hon och jag var ordentligt sjuka. Nu hoppas vi på en mindre dramatisk start där både jag och pojken får vara friska och glada :)