• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Malhin

Jag är i vecka 24 och har sedan min inskrivning gått ner 14kg.

Väntar en flicka 19:e November. Har barn sen innan oxå på 10,5 och 7,5

Flerbarns mamma
  • jvd89

Är de någon som har foglossning?
    Har sån värk i svanken så de gör ont både när jag rör mig och är stilla. Ska till bm nästa vecka så får be henne om tips.

• Nilla6
    jvd89 skrev 2015-07-25 13:06:34 följande:

Är de någon som har foglossning?

Har sån värk i svanken så de gör ont både när jag rör mig och är stilla. Ska till bm nästa vecka så får be henne om tips.

Jag fick foglossning med första sonen i vecka 20 ca, blev då sjukskriven pga att jag inte kunde röra mej för smärtan. Har haft lite småproblem mellan dessa graviditeter. 7 år mellan, fick foglossning när jag plussa denna gång. Sover inte, kan inte vända mej i sängen för det värker. Kan inte gå ordentligt för smärtan är outhärdlig och jag har inte blivit hjälpt av nåt, simning, alvedon, värmekudde m.m kommer nog kräva en sjukskrivning snart även pga sammandragningat och 15 kg uppgång i vätska som gör att händer och fötter sväller konstant.
  • jvd89
    Nilla6 skrev 2015-07-25 21:44:24 följande:
    Jag fick foglossning med första sonen i vecka 20 ca, blev då sjukskriven pga att jag inte kunde röra mej för smärtan. Har haft lite småproblem mellan dessa graviditeter. 7 år mellan, fick foglossning när jag plussa denna gång. Sover inte, kan inte vända mej i sängen för det värker. Kan inte gå ordentligt för smärtan är outhärdlig och jag har inte blivit hjälpt av nåt, simning, alvedon, värmekudde m.m kommer nog kräva en sjukskrivning snart även pga sammandragningat och 15 kg uppgång i vätska som gör att händer och fötter sväller konstant.
    Ojdå, låter inte kul:( har haft ont sen vecka 17-18 typ men nu är jag i vecka 23 och det gör väldigt ont. Kan inte gå så mkt för då gör de ont, gör ont när jag är still med och som du säger när man ska vända sig i sängen så är de väldigt jobbigt för mig då de värker:(
    Blev du sjukskriven heltid då fram till BF eller på en viss procent?
    Har ett stående jobb med ringa lyft, vet inte hur de ska gå att börja jobba nästa vecka:(
  • bebba83

Ligger här med sjuk hjärtklappning och kan inte somna. Känns som hjärtat snart hoppar ut ur bröstet på mig.... Fler som känner så??

• Lillytroll
    bebba83 skrev 2015-07-25 23:28:35 följande:

Ligger här med sjuk hjärtklappning och kan inte somna. Känns som hjärtat snart hoppar ut ur bröstet på mig.... Fler som känner så??

Jag hade så för någon/några veckor sedan. Det är tydligen "normalt", det är ju massa extra blod att pumpa runt nu. Kolla pulsen om den är regelbunden. Annars så får du ringa akuten och göra ett ekg.
  • gummsanmadde

Går in i v26 idag.. Jag ha oxå foglossning, riktigt hemsk när man rör sig som man måste ju göra :) jag fick foglossning i ca v 11 tror jag och sen den senaste månaden så ha det blivit värre..

är det någon annan som ha börjat läcka lite bröstmjölk? Eller råmjölk eller vad det heter.. inte mycket så den rinner utan lite droppar bara..

• Tj83
    gummsanmadde skrev 2015-07-26 07:51:05 följande:

Går in i v26 idag.. Jag ha oxå foglossning, riktigt hemsk när man rör sig som man måste ju göra :) jag fick foglossning i ca v 11 tror jag och sen den senaste månaden så ha det blivit värre..

är det någon annan som ha börjat läcka lite bröstmjölk? Eller råmjölk eller vad det heter.. inte mycket så den rinner utan lite droppar bara..

Jo jag läcker i bh-n små gula droppar å det kommer lite då ja trycker på vårtan oxå! Antar att d e normalt:) ja e i v 25
  • Sindyrella1983

Jag var hos barnmorskan idag. Bebis växer och mår bra! Hon tyckte att jag har en exemplarisk graviditet mitt blodtryck har ökat lite, men är fortfarande normalt då jag har lågt i normala fall.

Första gången dom mätte magen, 26 cm och jag är på 25 + 5 idag. ligger inom kurvorna men lite över snittet såg det ut som. Hjärtslagen var 145 per minut och lät så fina <3

• Anna Hbg

Vad härligt att höra att det gick så bra Sindyrella :)

Hoppas det ser lika fint ut för mig på torsdag.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015