• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • blubb4m
    Kgb777 skrev 2015-09-21 16:32:28 följande:

Hej blubb4m! Det kan ju vara slemhinnorna som är extra känsliga när man är gravid. Ligger moderkakan långt ned? , isådana fall kanske det kommer från den. Ring och kolla med mvc eller förlossning för säkerhets skull. Varför är snittet planerat så tidigt, över tre veckor innan Bf?

Ringde, de trodde att det var en del av slemproppen, men ingen fara tydligen. Känns ändå lite konstigt. Bebisen har gastroschisis, så hon behöver opereras
  • Kgb777

Skönt att ha pratat med dem iallafall! Vet inte vad gastroschisis är, hur upptäckte de det?

• Zchimla

Hej. Undrar om jag kan hänga här? Har BF 31/10. Andra barnet. Vet inte könet. Har en flicka som blir 3 i december.

• Hejhejhejilc

Någon som har erfarenhet av förvärkar? Får dagligen som en kort period av mensvärk, ej i samband med sammandragning. De går över fort och gör inte speciellt superont

• blubb4m
    Kgb777 skrev 2015-09-21 20:48:19 följande:

Skönt att ha pratat med dem iallafall! Vet inte vad gastroschisis är, hur upptäckte de det?

Ah, får hoppas att de inte kommer mer eller att jag får värkar. :) Gastroschisis är när bebisens tarmar ligger utanför magen, genom ett hål
  • Nilla6
    Hejhejhejilc skrev 2015-09-22 07:52:35 följande:

Någon som har erfarenhet av förvärkar? Får dagligen som en kort period av mensvärk, ej i samband med sammandragning. De går över fort och gör inte speciellt superont

Jag har börjat få förvärkar sen kanske 2 veckor tillbaka, innan dess hade jag vanliga sd, men nu blir hela magen hård och gör jävligt ont, får andas igenom dom lugnt, kan tom börja gråta. Mensvärken kan va förvärkar men tror mer på växtvärk.
  • Nilla6
    blubb4m skrev 2015-09-22 09:42:37 följande:

Ah, får hoppas att de inte kommer mer eller att jag får värkar. :) Gastroschisis är när bebisens tarmar ligger utanför magen, genom ett hål

Ingen fara om slemproppen går, kan den göra i omgångar, men man ska va försiktig då, tex att skydda sej vid sex och helt inte bada då det kan komma in bakterier. Min bästa kompis fick en son med gastroschisis för nåt år sen, allt gick bara bra. Håller tummarna och lycka till till er.
  • Anna Hbg

Dags för tul imorgon och jag är supernervös för att allt inte ska se bra ut.

Nästan läskigare att göra detta än rul:et :O

• blubb4m
    Nilla6 skrev 2015-09-22 15:32:31 följande:

Ingen fara om slemproppen går, kan den göra i omgångar, men man ska va försiktig då, tex att skydda sej vid sex och helt inte bada då det kan komma in bakterier. Min bästa kompis fick en son med gastroschisis för nåt år sen, allt gick bara bra. Håller tummarna och lycka till till er.

Okej va skönt att höra. Roligt! Vanligare än man tror. Tack så mycket)
  • Kgb777

Anna Hbg, varför gör man tul, är det något som erbjuds alla? Eller av någon speciell anledning?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015