• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Tiniii

Fick höra att om de försvinner när man vilar behöver man inte va orolig! Jag hade massa sammandragningar runt v 28-29 som sen avtog å nu har jag bara när jag promenerar å så. Är i v 35

• Laloppan
    lotie skrev 2015-09-24 22:38:04 följande:

Det försvinner när jag ligger ner men så fort jag går upp så kommer de igen:(

Hoppas de är borta imån, skönt jag ska till bm på em iaf.

Har haft sammandragningar från ca v.25. Även i vila, tror inte det är någon fara så länge det inte gör ont =) Inget min bm reagerat över iaf, vi tog ett test för urinvägsinfektion bara för att utesluta att det var boven i dramat. Men jobbigt är det..
  • blubb4m
    jvd89 skrev 2015-09-24 17:46:00 följande:

Hur tänker ni kring bebis rörelsemönster? Tycker de är så svårt för vår bebis är oftast väldigt rörlig på kvällarna-nätterna och tidig morgon men sen lugn på dagen. Och när han är lugn så blir man ju nojig att något ska vara fel. Men dom kan ju inte vara aktiva alla dygnets timmar. Hur är era bebisar?

Våran lilla bebis är likadan, inget att oroa sig för om det inte förändras drastiskt. Nu på senare tid har hon blivit lugnare men det är för att hon har mindre plats liksom, så vi tänker inte mer på de. :)
  • Anna Hbg

blubb4m:

Är en utbredd myt att bebisen rör mindre på sig sent i graviditeten pga platsbrist.

Rörelserna kan ändra karaktär men ska aldrig minska!

• lotie

Magen var 27 idag 30+5 bm tyckte det var ok men inte jag. Ska inte dit på en månad nu:(
    Min bebis gör volter dygnet runt. Får aldrig bara nån liten spark utan det är fulla karate matcher dygnet runt och med mina andra två har det blivit värre ju längre jag kommer så det där med lite utrymme stämmer inte alls.

• Nilla6

Jag fick en miniblödning i torsdags, sen började det lite mer sd än vad jag är van vid, ringde förlossningen på ks, fick då komma in för koll, låg med ctg som visade på ett par sd men registrera inte alla då. Fick gå och käka lunch och sen en ny ctg vid halv 3, då fick jag 11 värkar som gjorde skit ont på 50 min. Fick då en kortison spruta för att mogna på bebis lungor. Undersökning gjordes, tappen var 2.5 cm ca. Blev inlagd och fick bricanyl för att ta bort värkarna, hjälpte inget. 2 nya kurvor gjordes på kvällen/natten med regelbundna värkar, en till bricanyl spruta som inte hjälpte, ingen sömn heller såklart då jag hade starka sd hela tiden. Tog en ny kurva på morgonen som visade samma, ny spruta, hjälpte inte först men efter nån timme så blev det lugnare. Tyvärr så kom vi på att mina sd kommer i vila så jag var uppe och gick från 8 till vi fick åka hem vi 13 tiden, inga sd då förutom tryck ner. Ingen påverkan på tappen, fick nästa spruta kortison så nu är bebis lungor utvecklade om han vill komma tidigare. Sd började så fort vi kom hem såklart igår. Dock inte regelbundna men dom känns. Skrev ner alla jag fått från 20.45 till nu 07.32 och har då haft 14 stycken rejäla.

• ummsumaya
    Nilla6 skrev 2015-09-26 07:35:57 följande:

Jag fick en miniblödning i torsdags, sen började det lite mer sd än vad jag är van vid, ringde förlossningen på ks, fick då komma in för koll, låg med ctg som visade på ett par sd men registrera inte alla då. Fick gå och käka lunch och sen en ny ctg vid halv 3, då fick jag 11 värkar som gjorde skit ont på 50 min. Fick då en kortison spruta för att mogna på bebis lungor. Undersökning gjordes, tappen var 2.5 cm ca. Blev inlagd och fick bricanyl för att ta bort värkarna, hjälpte inget. 2 nya kurvor gjordes på kvällen/natten med regelbundna värkar, en till bricanyl spruta som inte hjälpte, ingen sömn heller såklart då jag hade starka sd hela tiden. Tog en ny kurva på morgonen som visade samma, ny spruta, hjälpte inte först men efter nån timme så blev det lugnare. Tyvärr så kom vi på att mina sd kommer i vila så jag var uppe och gick från 8 till vi fick åka hem vi 13 tiden, inga sd då förutom tryck ner. Ingen påverkan på tappen, fick nästa spruta kortison så nu är bebis lungor utvecklade om han vill komma tidigare. Sd började så fort vi kom hem såklart igår. Dock inte regelbundna men dom känns. Skrev ner alla jag fått från 20.45 till nu 07.32 och har då haft 14 stycken rejäla.

Stackars dig! Bra att dom hjälpte dig kolla upp iallafall.

Är i samma situation som dig, men mig kollade dom inte upp. Idag har jag flera onda sammandragningar per timme i en vecka, men dom tog mig inte på allvar på BB Stockholm. Nu har jag bytt till Danderyds egna förlossning men vågar inte ringa för samma bemötning
  • Kgb777

Hoppas att Sammandragningarna lugnar ned sig Nilla6. De har väl kollat uvi och GBS? Har haft flera uvi vissa av dem orsakade av GBS, hade då mycket sammandragningar. Hade mycket mer runt v20-23 att jag knappt kunde gå ibland, men nu i v33 har jag knappt inga. Vilken v är du i nu, Nilla6?

• Nilla6
    Kgb777 skrev 2015-09-26 11:10:12 följande:

Hoppas att Sammandragningarna lugnar ned sig Nilla6. De har väl kollat uvi och GBS? Har haft flera uvi vissa av dem orsakade av GBS, hade då mycket sammandragningar. Hade mycket mer runt v20-23 att jag knappt kunde gå ibland, men nu i v33 har jag knappt inga. Vilken v är du i nu, Nilla6?

Dom har tagit odlingar men inte hört nåt. Läcker lite protein typ 2+ men inget högt bt. Är i vecka 32 nu så bebisen är ju relativt klar iaf. Har ju fått sprutor för lungor a så dom är okej iaf.
  • lotie
    Nilla6 skrev 2015-09-26 13:47:24 följande:
    Dom har tagit odlingar men inte hört nåt. Läcker lite protein typ 2+ men inget högt bt. Är i vecka 32 nu så bebisen är ju relativt klar iaf. Har ju fått sprutor för lungor a så dom är okej iaf.
    Oj vad nervöst. Tur du fått sprutorna iaf. Hoppas den vill stanna lite till. Jag är 31 veckor nu och tycker det är jättetidigt om bebis skulle komma nu:(
    Men dom var inte oroliga för bebisen?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015