Nilla6 skrev 2015-09-26 07:35:57 följande:
Jag fick en miniblödning i torsdags, sen började det lite mer sd än vad jag är van vid, ringde förlossningen på ks, fick då komma in för koll, låg med ctg som visade på ett par sd men registrera inte alla då. Fick gå och käka lunch och sen en ny ctg vid halv 3, då fick jag 11 värkar som gjorde skit ont på 50 min. Fick då en kortison spruta för att mogna på bebis lungor. Undersökning gjordes, tappen var 2.5 cm ca. Blev inlagd och fick bricanyl för att ta bort värkarna, hjälpte inget. 2 nya kurvor gjordes på kvällen/natten med regelbundna värkar, en till bricanyl spruta som inte hjälpte, ingen sömn heller såklart då jag hade starka sd hela tiden. Tog en ny kurva på morgonen som visade samma, ny spruta, hjälpte inte först men efter nån timme så blev det lugnare. Tyvärr så kom vi på att mina sd kommer i vila så jag var uppe och gick från 8 till vi fick åka hem vi 13 tiden, inga sd då förutom tryck ner. Ingen påverkan på tappen, fick nästa spruta kortison så nu är bebis lungor utvecklade om han vill komma tidigare. Sd började så fort vi kom hem såklart igår. Dock inte regelbundna men dom känns. Skrev ner alla jag fått från 20.45 till nu 07.32 och har då haft 14 stycken rejäla.
Stackars dig! Bra att dom hjälpte dig kolla upp iallafall.
Är i samma situation som dig, men mig kollade dom inte upp. Idag har jag flera onda sammandragningar per timme i en vecka, men dom tog mig inte på allvar på BB Stockholm. Nu har jag bytt till Danderyds egna förlossning men vågar inte ringa för samma bemötning