• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • iowa

Jag har nu fått tid för inskrivning på tisdag, ska bli väldigt spännande. Det blir liksom lite mera verkligt. Precis kommit hem från en veckas chartersemester med diverse graviditetskrämpor, nu känns det verkligen i kroppen att något är på gång! Har noll aptit trots hunger, som ett ständigt lurande illamående.. Sambon tycker att det här med barmorskebesök lät spännande och tog raskt ledigt från jobb under förmiddagen för att kunna följa med.

Kul att läsa om hur det går för er andra (:

• Azalea

Efter två dagar med konstant sjösjuka har jag börjat med extra vitamin B6, Pyridoxin och nu mår jag faktiskt bättre.

• Miaomiao

Jag fick MA förra gången jag var gravid, för ca 4 månader sedan. Det var riktigt jobbigt. Den här gången väntar vi med att berätta, och vågar inte ens hoppas, för att inte bli lika ledsna som förra gången... Har inte berättat för någon ännu, men kommer nog att berätta för mina föräldrar om ett par vekor när vi ska dit över påsken. V 4+1 nu, så väldigt tidigt såklart. Kommer att gå på VUL 13/4, och om jag då ser hjärtat slå så kommer jag att börja tro på det hela...

• Minitokrik
    MakeitHappen skrev 2015-03-20 07:54:21 följande:
    Grattis! det är bra att det inte märkt på jobbet :)
    Eftersom jag hade missfall förra gången så har jag berättat för någon enstaka på jobbet då de visste vi försökte... för familjen vill jag hålla det lite hemligt till för vill att de ska vara mer "säkert" när jag berättar.. speciellt för systers barn...  men svårt att hålla sig :D

men va roligt att ni väntar barn båda två... är ni lika gånga med  ? :)
    Nästan! Hon ska få i oktober så en månad innan men

är lite osäker på mitt datum eftersom jag hade oregelbunden mens så får se i slutet av april! Då går jag in i v.13 enligt min beräkning :)
  • Tiniii

Miaomiao jag håller mina tummar för dig!

Skönt att Du skall gå på vul, det brukar lugna när det ser bra ut!

• Tiniii

Miaomiao jag håller mina tummar för dig!

Skönt att Du skall gå på vul, det brukar lugna när det ser bra ut!

• MakeitHappen
    Minitokrik skrev 2015-03-20 16:26:33 följande:
    Nästan! Hon ska få i oktober så en månad innan men

är lite osäker på mitt datum eftersom jag hade oregelbunden mens så får se i slutet av april! Då går jag in i v.13 enligt min beräkning :)
    Ja de var verkligen nära :D rätt roligt att de blivit så :)

ja det är all den här väntan!! :p
  • Amazinglife

Hej tjejer! Så kul att vi är så många som ska få utöka eller starta familj i november!

Jag undrar om fler har kraftig molvärk varje dag? Jag har haft de i över en vecka nu (7+1 idag) och har så ont att jag får ta värktablett (paracetamol såklart ;) ) två och ibland tre gånger om dagen.. Är nästan jobbigare än både tröttheten och illamåendet.. Jag blir faktiskt lite orolig över att det gör så ont.. Är inte utomkvedes, de har uteslutits vid tidigt vul pga att jag hade jätteont..

• Hejhejhejilc
    Amazinglife skrev 2015-03-20 17:08:47 följande:

Hej tjejer! Så kul att vi är så många som ska få utöka eller starta familj i november!

Jag undrar om fler har kraftig molvärk varje dag? Jag har haft de i över en vecka nu (7+1 idag) och har så ont att jag får ta värktablett (paracetamol såklart ;) ) två och ibland tre gånger om dagen.. Är nästan jobbigare än både tröttheten och illamåendet.. Jag blir faktiskt lite orolig över att det gör så ont.. Är inte utomkvedes, de har uteslutits vid tidigt vul pga att jag hade jätteont..

Samma här, detta var ett av mitt första symtom, även innan BIM, har det minst 4 ggr dagligen. Min barnmorska sa att detta var helt normalt och ett bra tecken på att livmodern växer som den ska :)
  • sjl89
    Miaomiao skrev 2015-03-20 16:13:37 följande:

Jag fick MA förra gången jag var gravid, för ca 4 månader sedan. Det var riktigt jobbigt. Den här gången väntar vi med att berätta, och vågar inte ens hoppas, för att inte bli lika ledsna som förra gången... Har inte berättat för någon ännu, men kommer nog att berätta för mina föräldrar om ett par vekor när vi ska dit över påsken. V 4+1 nu, så väldigt tidigt såklart. Kommer att gå på VUL 13/4, och om jag då ser hjärtat slå så kommer jag att börja tro på det hela...

Fick också ma, min dotter hade hört mig och sambon prata om plus på Stickan osv så hela dagis visste att jag va gravid och sen att jag inte va det! Mindre kul...
Svar på tråden Novemberbebisar 2015